Volledige versie bekijken : wat is verschil tussen beide processors



tommy_055
23 March 2010, 01:37
Hallo,
Kan me iemand zeggen wat verschil is tussen de
intel quad core2 processor en de Intel quad Core i processors ?
De intel quad core2 processor zijn duurder dan de Intel quad Core i processors ook al is de snelheid van de Intel quad Core i processors hoger dan deze van de intel quad core2 processor.

Alvast bedankt voor u tijd .

PeterN
23 March 2010, 13:51
Kan je een specifiek type geven.
Het verschil kan ik wel direct algemeen geven. De I cores zijn nieuwer, verbruiken minder daar ze op 45 of 32nm gebakken zijn, hebben turbo en hypertreading (toch de meeste). Duur moet niet altijd beter zijn. Daar waar het grootste volume van verkocht wordt is immers goedkoper dan diegene die einde loopbaan zijn en niet meer veel gefabriceerd.

tommy_055
24 March 2010, 22:06
Kan je een specifiek type geven.
Het verschil kan ik wel direct algemeen geven. De I cores zijn nieuwer, verbruiken minder daar ze op 45 of 32nm gebakken zijn, hebben turbo en hypertreading (toch de meeste). Duur moet niet altijd beter zijn. Daar waar het grootste volume van verkocht wordt is immers goedkoper dan diegene die einde loopbaan zijn en niet meer veel gefabriceerd.
hallo,
ik wou algemeen verschil weten tussen beide processors.
Heeft de intel quad core2 (Intel 775 Quad Core Q9550 2.83GHz BOX )processor geen hypertreading en turbo ?
De I cores :
Intel 1156 Quad Core I5 670 3.46Ghz BOX
Intel 1366 Quad Core I7 930 2.8GHz BOX
Is beter een I core te kopen dan een intel quad core2 processor of zijn beide processor evengoed ?
De Geïnstalleerde cache geheugen is dit hetzelfde als ram geheugen of is dit rom geheugen.
Ik gebruik de computer voor 2D en 3D animatie en videomontage met after effects.

g_man
25 March 2010, 08:30
Als Intel toch eens een tool zou willen maken om processors met elkaar te vergelijken... zou dat niet gemakkelik zijn?
Oh, dat hebben ze al :p
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=33924,43556,41447

PeterN
25 March 2010, 11:46
De grootste verschillen:
Zoals je kan zien is de Q9550 een oudere processor. Een 4 Core zonder turbo en hyperthreading.
De Core i hebben wel turbo en hyperthreading waardoor ze 2 threads per core kunnen afhandelen.
De i5 is een 2 Core (met Hyperthreading virtueel een 4 core) met geïntegreerde GPU.
De i7 is een 4 Core (met Hyperthreading virtueel een 8 core). Voor grafische toepassingen is deze beter daar de 9xx reeks ook 3 kanaals geheugen controller heeft en dus sneller is kwa geheugenbewerkingen. Er is ook een Core i7 860, dus een 8xx reeks, ook een 4 Core (virtueel 8 Core met turbo) maar deze heeft een 2 kanaals geheugen controller en is dus iets minder snel met geheugenbewerkingen.