Volledige versie bekijken : Server 2003/2008 op LaCie Networkspace2?



DriesCORE
31 March 2010, 18:06
Ok, ik was eens even aan het bedenken, of het mogelijk is om een stuurprogramma op mijn internet hardeschijf te zetten? Ik ben geïnteresseerd om een server bij mij thuis op te richten voor de hele familie, en ik zou graag server 2003 of 2008 erop zetten? Is dit mogelijk, zoja? Is het de prijs dan wel waard?

mvg,
Dries

carl
1 April 2010, 00:04
Ik geloof dat dat wel zou lukken, maar de vraag is waarom zou je dat doen ? Een netwerk harde schijf/externe harde schijf is sowieso trager dan een interne, en je hebt altijd nog een server nodig. Het is niet dat een externe schijf plots een OS kan draaien ofzo.

DriesCORE
1 April 2010, 17:42
Ik zou graag een printer op die harde schijf aansluiten, maar als ik dan wil printen zegt ie: Printerstuurprogramma's niet geïnstalleerd, dus ik installeer deze en weer hetzelfde bericht. Dus dacht ik: Misschien kan ik er server 2003 ofzo opzetten. Wij willen hier graag met het hele huishouden printen.

Keystroke
1 April 2010, 19:22
De Network Space 2 beschikt over een printerserver. Klik op het
vakje Activeer printerserver om de printerserver te activeren. U kunt
een USB-printer aansluiten op de Network Space 2 via de USB-poort
aan de voorzijde. Na de aansluiting wordt de printer beschikbaar in
uw netwerk. Daarnaast moeten de juiste printerstuurprogramma's
op de hostcomputer zijn geïnstalleerd.

Volgens mij ligt het probleem dus niet bij de NAS maar bij je pc. Je installeert de driver toch wel degelijk op je pc en niet op je NAS hé? :p Download ook altijd de nieuwste drivers van de site van de printerfabrikant.

Windows Server installeren gewoon om een printer te delen lijkt me toch wel vergezocht. ;)

DriesCORE
1 April 2010, 20:54
Ik heb alles van de CD-ROM gehaald, alles geïnstalleerd. Maar waar kan ik die printserver aanzetten?

Keystroke
1 April 2010, 22:13
http://img10.imageshack.us/img10/4168/printerserver.png

Surfen dus naar het IP van je NAT, dan krijg je een webinterface te zien.