Volledige versie bekijken : Film maken met Movie Maker



Phil O'Sophe
4 April 2010, 20:34
Als men een film gaat "renderen" (exporteren) bvb. naar de computer zelf (in een gekozen map), komt er een venster met "de resterende tijd wordt geschat"; maar is het normaal dat die schatting zo lang duurt?
Het renderen zelf zal uiteraard wèl lang duren.
Ter info: is een film van ongeveer 50 minuten.

Dank voor elke reactie.

peenif
4 April 2010, 22:06
Bij het kopiëren van mijn volledige 'Mijn Documenten' map naar externe HDD duurt die schatting niet lang maar is gewoon onbetrouwbaar - naar gelang de grote van de bestanden die op een gegeven moment worden gekopiëerd verandert de geschatte tijd continu. Dit is misschien niet het antwoord op je vraag maar is dit van belang die schatting? Tenzij het renderen zelf niet begint natuurlijk alvorens die schatting is afgelopen.

Phil O'Sophe
5 April 2010, 12:58
Bij het kopiëren van mijn volledige 'Mijn Documenten' map naar externe HDD duurt die schatting niet lang maar is gewoon onbetrouwbaar - naar gelang de grote van de bestanden die op een gegeven moment worden gekopiëerd verandert de geschatte tijd continu. Dit is misschien niet het antwoord op je vraag maar is dit van belang die schatting? Tenzij het renderen zelf niet begint natuurlijk alvorens die schatting is afgelopen.

In feite komt de vraag neer op: als er continu blijft staan "de resterende tijd wordt geschat" met helemaal rechts "0%", had ik het vermoeden dat het renderen nog niet bezig was; normaal gezien moet de "voortgang" toch ergens kunnen volgen dacht ik ???
Bij Pinnacle Studio ziet men die voortgang heel duidelijk, maar kan op de pc spijtig genoeg dit programma daar niet gebruiken (voorlopig?)

Baloeke
5 April 2010, 15:02
Weet niet of het kan helpen, maar tussen onze downloads staat wat nieuws, nl Free Studio (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=687). Daarin staat een functie om AVI file's om te zetten naar een DVD bestand, nl. dvd-convertor. Misschien kan deze iets sneller werken.