Volledige versie bekijken : Raad gevraagd om, na "bewerken", film te renderen



Phil O'Sophe
6 April 2010, 22:01
Programma: Windows Movie Maker
Te publiceren bestand: ongeveer 3 GB, duur: ong. 50 minuten.

Met W. Movie Maker zijn er twee beschikbare manieren om de film te publiceren:

1) Film op DVD:

Het project wordt opgeslagen en gesloten en vervolgens geopende in Wind. Mov. Maker

Vraag: is dat in dit geval mogelijk? (dus: kan die wel op 1 dvd?)

2) Publiceren in "Deze Computer":

a: In beste kwaliteit op de pc (= aanbevolen)

Filminstellingen :
bestandstype: WMV
variabele bitrate
beeldgrootte: 750 x 576 (of is het 720x576?)
beeldverhouding: 4:3
25 frames per seconde

Bestandsgrootte:
varieert afhankelijk van het gepubliceerde bestand
geschatte vereiste ruimte op station C: ?????

b: Comprimeren naar 1,6 GB

bitrate: 4,3Mbps
geschatte vereiste ruimte: 1,6 GB

c: Andere instellingen : (onder andere)

DV-Avi (Pal):

best. type: AVI
bitrate: 28,6 Mbps
vereiste ruimte: 10,6 GB


VRAAG:

Welke olplossing zou de beste zijn, vooral met de bedoeling van die (rechtstreeks of later) op een DVD te zetten?

Dank voor elke reactie.

compuchrisje
6 April 2010, 22:27
Ik denk dat je dan best bent met Mpeg2. Als je de gelukkige eigenaar bent van Nero zou dat binnen bereik liggen. Dan kan die meteen met een DVD-speler op tv worden afgespeeld én ook op pc. Het is alleen de vraag of die conversie van het Moviemakers-bestand wordt herkend door Nero?

Phil O'Sophe
7 April 2010, 13:45
Ik denk dat je dan best bent met Mpeg2. Als je de gelukkige eigenaar bent van Nero zou dat binnen bereik liggen. Dan kan die meteen met een DVD-speler op tv worden afgespeeld én ook op pc. Het is alleen de vraag of die conversie van het Moviemakers-bestand wordt herkend door Nero?

Dan is de compressie idd het grootst, maar, dé vraag is eerst: op welke manier best de film maken (renderen) met Movie Maker, waar het project dus al op staat, (zie #1); pas dan kan die naar Mpeg2 geconverteerd worden. Dvd dan branden met Nero is geen enkel probleem.

Comprimeren zoals in b: (#1) zal een WMV-bestand zijn van 1,65 MB.

peenif
7 April 2010, 13:50
Ik ken er niets van maar genoot een empirische opleiding vandaar zou ik doen wat MovieMaker aanbeveelt - proberen dus en WMV op DVD branden kan geen enkel probleem zijn.

Phil O'Sophe
7 April 2010, 18:21
Ik ken er niets van maar genoot een empirische opleiding vandaar zou ik doen wat MovieMaker aanbeveelt - proberen dus en WMV op DVD branden kan geen enkel probleem zijn.

Maar dan zal dan méér dan 1 dvd voor nodig zijn toch ??? Of blijft dat ong. 3 GB zoals het origineel?

Baloeke
7 April 2010, 21:15
Weet natuurlijk niet of moviemaker ook wat kan comprimeren tot de max grote van een DVD (4,7 GB).
Windows 7 heeft blijkbaar geen moviemaker meer

Phil O'Sophe
7 April 2010, 21:53
Weet natuurlijk niet of moviemaker ook wat kan comprimeren tot de max grote van een DVD (4,7 GB).
Windows 7 heeft blijkbaar geen moviemaker meer

Dat gaat; zie #1 2 b; (tot 1,6 GB), maar wat met de kwaliteit ???

Baloeke
7 April 2010, 21:59
Ik zou zeggen probeer deze eens te branden op een herschrijfbare DVD. Dan kan je zelf eens bekijken of de kwaliteit op iets trekt.

Phil O'Sophe
7 April 2010, 22:56
Ik zou zeggen probeer deze eens te branden op een herschrijfbare DVD. Dan kan je zelf eens bekijken of de kwaliteit op iets trekt.

OK Baloeke,

een idee van de duur van het "renderen"?
in de literatuur beweert men: 4 à 5 maal de duur van het project (dat is in dit geval 48 minuten).

Blijft het project bewaard (op de pc) als men publiceert naar een DVD?

peenif
8 April 2010, 07:05
Ik vermoed dat je die keuze kan maken (Project bewaren op schijf of zoiets).

Phil O'Sophe
8 April 2010, 13:22
Alles goed verlopen !

Dank nog eens voor elke hulp !!!

Phil O'Sophe
8 April 2010, 19:10
Hier mag nu een slotje op