Volledige versie bekijken : Macbook vs Macbook Pro



Dexter
7 April 2010, 22:28
Ik ben al sinds enige tijd opzoek naar een laptop om in de grote vakantie te kopen (voor de studies :p ) en ik dacht ondermeer aan de Apple laptops die volgens mijn mening een beter besturingssysteem en soft- en hardwareconfig hebben.

Nu mijn vraag is waarom de Macbook Pro (13") zoveel duurder is dan een Macbook? (bijna €200)
De Macbook Pro heeft volgens de verschillenlijst (http://www.apple.com/benl/getamac/whichmac/whichmacbook.html) maar een paar extra dingen zoals SD-sleuf, firewirepoort en toetsenbord met verlichting. En de Pro heeft zelf een kleinere harde schijf dan de Macbook?

PS: Ik vergelijk hier de Macbook Pro 13" 2.26Ghz en de Macbook.

En nog een laatste vraag: Is de Macbook eigenlijk wel geschikt voor multitasking? (Bv: Photoshop + Internet + Programmeerprogramma of Word + Powerpoint + Internet)

Adri

carl
10 April 2010, 17:15
De macbook pro heeft toetsenbordverlichting, een krachtigere cpu, de mogelijkheid om 64 bits kernel te draaien, en een 64 bits windows die ondersteunt wordt (bij de gewone macbook moet je de setup voor bootcamp drivers uitvoeren met verhoogde rechten dmv een command prompt). En het belangrijkste van al is dat de ene aluminium behuizing heeft, en de andere plastic is. Persoonlijk vind ik alu mooier en steviger maar het is eigenlijk een kwestie van smaak.
Zoals je zelf al zei is er niet echt zo enorm veel verschil, buiten dan de alu look en feel. Voor wat je hebt opgenoemd gebruik ik hem ook, en dat is absoluut geen probleem (ik heb een 'oude' 13 inch MB -> 2.0 ghz, 4GB DDR3, 160HDD die nu omgedoopt is naar MBP 13'). Je moet ook wel nadenken wat je wil programmeren, bepaalde zaken zijn niet echt geschikt om onder osx te doen. Maar je kan simpelweg windows installeren.

Fck_
13 April 2010, 16:43
Net vandaag heeft Apple de nieuwe Macbook Pro configuraties vrijgegeven ! Mss eens de moeite om te gaan kijken .

Dexter
13 April 2010, 16:55
1 woord: NICE!

Door de betere specs staat mijn keuze nu wel vast. :D Betere processor, grotere HDD, groter geheugen (4Gb standaard), Ik denk dat ik voor de Macbook Pro ga. :D


Adri