Volledige versie bekijken : ingelogd blijven vakje toevoegen



SecuGuard
12 April 2010, 13:29
Ik heb op een site het volgende als login scriptje staan:

//Quick Login
if(empty($logged_in)){

$opt[] = '<form accept-charset="'.$globals['charset'].'" action="'.$globals['ind'].'act=login" method="post" name="loginform">
<input type="text" size="9" name="username" class="ql" value="'.$l['username'].'" onfocus="(this.value==\''.$l['username'].'\' ? this.value=\'\' : void(0))" />&nbsp;
<input type="password" size="9" name="password" class="ql" value="'.$l['password'].'" onfocus="(this.value==\''.$l['password'].'\' ? this.value=\'\' : void(0))" />&nbsp;
<input type="submit" name="login" value="'.$l['sign_in'].'" class="ql" />
</form>';

}Nu zou ik daar nog een vakje naast willen dat aangevinkt kan worden zodat dat aangevinkt kan orden zodat je ingelogd blijft.
Ik heb van een andere loginpagina (een pagina met uitgebreide loginmogelijkheden) van dezelfde site volgende code al geprobeerd maar dan krijg ik niets meer te zien:

<tr>
<td align="right">
<input type="checkbox" name="remember" <?php echo ( (isset($_POST['remember'])) ? 'checked="checked"' : '' );?> />
</td>
<td align="left">
<?php echo $l['remember_me'];?>
</td>
</tr>iemand die me kan helpen en de onderstaande code juist kan zetten zodat het bij de quick login ook staat aub?

(is voor een forumpje dat draaid op forumsoftware AEF)

ultddave
12 April 2010, 20:26
Probeer dit eens;

//Quick Login
if(empty($logged_in)){

$opt[] = '<form accept-charset="'.$globals['charset'].'" action="'.$globals['ind'].'act=login" method="post" name="loginform">
<input type="text" size="9" name="username" class="ql" value="'.$l['username'].'" onfocus="(this.value==\''.$l['username'].'\' ? this.value=\'\' : void(0))" />&nbsp;
<input type="password" size="9" name="password" class="ql" value="'.$l['password'].'" onfocus="(this.value==\''.$l['password'].'\' ? this.value=\'\' : void(0))" />&nbsp;
<input type="checkbox"';
if(isset($_POST['remember']))
$opt[0] .= ' checked="checked"';
$opt[0] .= ' /> Remember Me &nbsp;
<input type="submit" name="login" value="'.$l['sign_in'].'" class="ql" />
</form>';

}

Mvg,
Dave

SecuGuard
12 April 2010, 23:17
Komt al goed in de buurt in alle geval, maar niet alles staat echt waar het moet dan:

http://img526.imageshack.us/img526/4545/inlog.jpg

ultddave
13 April 2010, 18:57
Ah ok. Dat komt waarschijnlijk door die CSS van die items. Probeer dit eens;

//Quick Login
if(empty($logged_in)){

$opt[] = '<form accept-charset="'.$globals['charset'].'" action="'.$globals['ind'].'act=login" method="post" name="loginform">
<input type="text" size="9" name="username" class="ql" value="'.$l['username'].'" onfocus="(this.value==\''.$l['username'].'\' ? this.value=\'\' : void(0))" />&nbsp;
<input type="password" size="9" name="password" class="ql" value="'.$l['password'].'" onfocus="(this.value==\''.$l['password'].'\' ? this.value=\'\' : void(0))" />&nbsp;
Remember Me <input type="checkbox"';
if(isset($_POST['remember']))
$opt[0] .= ' checked="checked"';
$opt[0] .= ' class="ql" />&nbsp;
<input type="submit" name="login" value="'.$l['sign_in'].'" class="ql" />
</form>';

}

Of;


//Quick Login
if(empty($logged_in)){
$opt[] = '<form accept-charset="'.$globals['charset'].'" action="'.$globals['ind'].'act=login" method="post" name="loginform"> Remember Me <input type="checkbox" name="remember"';
if(isset($_POST['remember']))
$opt[0] .= ' checked="checked"';
$opt[0] .= ' class="ql" />&nbsp; <input type="text" size="9" name="username" class="ql" value="'.$l['username'].'" onfocus="(this.value==\''.$l['username'].'\' ? this.value=\'\' : void(0))" />&nbsp;
<input type="password" size="9" name="password" class="ql" value="'.$l['password'].'" onfocus="(this.value==\''.$l['password'].'\' ? this.value=\'\' : void(0))" />&nbsp;
<input type="submit" name="login" value="'.$l['sign_in'].'" class="ql" />
</form>';

}

Hopelijk staan ze dan wel goed. ;)

Mvg,
Dave

SecuGuard
13 April 2010, 19:32
het begint inderdaad de goede richting in te gaan.
Maar nog een beetje fout toch ook :shy:

Zo ziet het er uit met de codes die je nu geplaatst hebt:
http://img114.imageshack.us/img114/1571/loginzs.jpg

ultddave
13 April 2010, 21:38
Dat komt volgens mij door de CSS code hoor. ;) Die class="ql" zal wel code bevatten voor de uitlijning. Of die $opt zal gebruikt worden in een <div> met een bepaalde CSS code.
Bij een zelfgemaakt voorbeeld, werkt het wel; http://latemar.be/admin/temp/test4.html . (HTML)
Of met PHP; http://latemar.be/admin/temp/test5.php

Ik vind het vreemd dat hij ook class="ql" achter "Zoek" zet. Dat mag normaal gezien niet. :s

Normaal gezien staat er verder in de code, nog een stukje waardat $opt uitgeschreven wordt normaal gezien. Want dat gebeurd niet in dat stuk. ;)

Mvg,
Dave

SecuGuard
13 April 2010, 22:35
oke, bedankt voor de info.
zal ik eens moeten zoeken dan, want zoals het in jouw voorbeeldje staat zo zou het moeten zijn

SecuGuard
19 April 2010, 19:18
Heb het anders opgelost, ben toch maar voor een phpbb forum gegaan, was iets makkelijker, want 100% juist kreeg ik het automatisch inloggen niet