Volledige versie bekijken : Windows 7 Startmenu traag



Silverwing
12 April 2010, 17:23
Als ik op start>alle programma's klik duurt het even eer alle mappen er staan en als ik daarna een map wil openen, duurt het weer even vooraleer alle icoontjes van de programma's er staan.(heb gelijkaardige programma's in aparte mappen gestoken om het overzichtelijk te houden)
Volgende zaken zijn uitgevoerd geweest maar hadden geen enkel resultaat.Een back up van voor alle wijzigingen is teruggezet zodat alles weer origineel is.
Eerste poging
Navigeer is het register naar de volgende de volgende sleutel.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
Verander de waarde van MenuShowDelay in 80,

Tweede poging
Stap 1

Ga naar start en type in zoeken ' regedit '
Navigeer naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer
Maak als volgt een nieuwe tekenreekswaarde REG_SZ (String Value) , noem ze " Max Cached Icons ".

Rechtsklik in het rechter deelvenster en kies nieuw/tekenreekswaarde
Je kan nu de naam " Max Cached Icons " invoeren.
Dubbelklik op deze waarde, nu word gevraagd naar de waardegegevens.
Geef als waarde 4096 (dit is de maximum).


Stap 2

Ga nu naar je configuratiescherm/mapoptie's
tab weergave
verwijder het vinkje naast " beveiligde besturingssysteembestanden verbergen "
Klik op toepassen en laat dit venster open.
Ga naar C\:gebruikers\je account\AppData\Local
Verplaats hier " IconCache.db " naar de prullenbak.
Maak de prullenbak leeg.

Ga nu terug naar het venster mapweergave dat je moest open laten en plaats het vinkje terug naast " beveiligde besturingssysteem bestanden verbergen "
Klik toepassen en ok.
Sluit alle openstaande programma's en herstart je pc.

Nu gaat Windows een nieuwe database aanmaken, het start menu zal aanvankelijk traag zijn, maar ieder icon dat vertoond geweest is word in de nieuwe database opgeslagen.
Je gaat zien dat je start menu terug zeer snel gaat worden.

Wat kan ik doen om het wat vlotter te doen lopen?
Een filmpje van hoe het er aan toe gaat.
http://www.youtube.com/watch?v=KeGhSZyzhkw

Dopey
12 April 2010, 20:11
Wat je ook kan leegmaken is de map van de prefetch-data in C:\Windows. Maar ik denk eerder dat jouw probleem te maken heeft met een teveel aan lopende processen en het RAM gebruik daarvan. En anders zit je mss met beestjes.....

Silverwing
13 April 2010, 08:08
Om compleet te zijn hier dan de lijst van lopende processen
Van beestjes is absoluut geen sprake,en op de C is nog ruimte zat omdat alle doc. etc op een externe schijf staan.Elke zondag word deze ook gedefragmenteerd en loopt C cleaner.
http://img132.imageshack.us/img132/2893/processen3.jpg

compuchrisje
13 April 2010, 18:55
En de instellingen van je startmenu aanpassen, kan dit mss helpen? Zoals recent geïnstalleerde of geopende bestanden weergeven, of het uitvinken van 'Onderliggende menu's openen als muisaanwijzer erboven komt'. 't Zit soms in kleine details.

rommeke
1 May 2010, 22:41
een tijdelijk alternatief is om je thema aan te passen naar the good old days dat er nog niet zo grafisch praal was :D.
Rechtsklikken op het bureaublad --> aan persoonlijke voorkeur aanpassen --> Windows-klassiek

Silverwing
2 May 2010, 10:13
Wanneer ik het thema op standaard zet en de transparantie uitschakel helpt dit voor een keer of twee dat ik op start klik,dan staat alles er direct,mar als ik dan een map wil opene heb ik nog steeds hetzelfde effect.
Na twee keer is het ook terug zoals voorheen.
Heb de prefetch map ook al eens leeggemaakt,alles wat niet echt noodzakelijk was om te kunnen werken uitgezet,zelfs selectief opgestart met allleen de noodzakelijkste windows onderdelen, maar niets helpt.
Het vreemde is dat ook de pc van mijn vrouw(P4 2.8Ghz 1gig ram win7ultimate) hetzelfde verschijnsel heeft,en die word enkel gebruikt voor internet, in haar startmenu staan nog niet de helft aan mappen als bij mij.