Volledige versie bekijken : inloggegevens steeds weg



M@dman
13 April 2010, 13:14
Sinds enkele dagen zijn geregeld mijn inloggegevens en wachtwoorden weg? dit is een vreemde zaak.

Ik gebruik al jaren naar aller tevredenheid CCleaner om de cookies te bewaren en dat werkt perfect.
De cookies blijven wel behouden in CCleaner (Rechts) maar toch moet ik steeds opnieuw inloggen enz.

Verder is er niets verandert aan mijn Pc en ik werk met IE8 met OS Windows Vista Business, weet er iemand raad mee hoe ik dit krijgt opgelost.

Zo als ik op dit forum lees ben ik niet de enige die elke keer weer opnieuw moet inloggen op diverse forums doordat de inlogggegens zijn verdwenen en dat terwijl ze wel nog in IE8 staan (cookies) vermeld net zoals aan de rechterzijde van CCleaner op bewaren! maar automatisch inloggen, vergeet het maar steeds opnieuw inloggen met het handje.

mvg,
M@dman.

Baloeke
13 April 2010, 13:58
Kijk eens bij Internetopties, in het tabblad algemeen of daar het vinkje weg is bij "Browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten"

M@dman
14 April 2010, 13:20
Hallo Baloeke,
bedankt voor je reactie maar helaas daar staat alles goed en is daar het (vinkje) weggehaald.
Het probleem heeft zich nooit voorgedaan, dit is sinds enkele weken begonnen. Het enige wat ik daarna heb geinstalleerd is Revo Uninstaller Pro en daar gebruik ik Junkfiles opruimen niet van want dan weet ik dat deze de cookies wegdoet ondanks ze dan in ccleaner aan de rechterzijde nog staan zijn deze in IE8 wel verwijdert verwijdert.

mvg,
M@dman.

Jelle
14 April 2010, 15:15
Probeer de instellingen van IE8 eens te resetten: Extra -> Internetopties -> tabblad Geavanceerd -> Geavanceerde instellingen herstellen -> Toepassen

Als dat nog niet helpt, kan je op hetzelfde tabblad op de "Opnieuw instellen" knop eronder klikken die nog meer herstelt (opgelet dus wel als je IE8 specifiek geconfigureerd hebt).

M@dman
15 April 2010, 10:24
Dag Jelle,
ik ben nog even niet te agressief te werk gegaan en heb vervolgens deze instelling gedaan (rechtsboven), Beveiliging > Browsergeschiedenis verwijderen > en daar het vinkje weggehaald bij (Cookies). Of dat nou zo goed is weet ik ook niet en hoop op deze manier alle Cookies worden toegelaten op mijn pc want daar word ik ook niet blij van, zou dit niet goed zijn laat dit dan even weten waarvoor mijn dank.

mvg,
M@dman (M@dman).

M@dman
16 April 2010, 08:50
Hallo,
ook dit werkt maar voor een gedeeldte en verwijdert ook nog de nodige inloggegevens, daarbij moet ik wel vermelden dat alle cookies er nog staan zowel in CCleaner als IE8.
Toch nog een vraagje over CCleaner, kun je daar ook niet beter het vinkje weghalen bij Index.dat bestanden? indien dit verder geen oplossing bied zal ik overgaan op de tip van Jelle.

mvg,
M@dman.

Jelle
16 April 2010, 17:32
Dat weet ik niet meteen. Index.dat is een cachebestand voor recente url's, cookies en andere IE informatie. Alle informatie die erin staat is dus dubbel, maar ik weet niet meteen hoe IE met het verwijderen van dat bestand omgaat. Probeer het dus eens :)

M@dman
19 April 2010, 14:52
Hallo allemaal,
afgelopen zaterdag heb ik IE8 verwijdert van mijn pc en alles opgekuist van e.v.t. resten. Daarna heb ik de IE8 opnieuw gedownload en geinstalleerd, dan zou je toch zeggen dat het probleem nu verholpen zou moeten zijn maar vergeet het maar.

Na alle inloggegens en wachtwoorden te hebben ingegeven en deze aan te vinken ze te laten onthouden op elk forum en deze in CCleaner de cookies naar het rechterveld te hebben geplaats naar te behouden cookies kwam het moment dat ik deze ging opschonen met CCleaner.

En ja hoor alle cookies stonden er nog net zoals in IE8 maar de inloggegevens waren weer verdwenen en kon ik weer opnieuw beginnen, ik weet nu even niet meer waar het dan wel nog aan kan liggen en vraag dan ook bij deze wat er nu werkelijk de goede instellingen zijn voor zowel CCeaner als IE8 om dit te voorkomen.

mvg,
M@dman.

peenif
19 April 2010, 20:42
Gebruik Firefox, even zal het aanpassen zijn, verder geen enkel probleem. Dit is misschien geen antwoord op uw vraag maar tegenwoordig is het verschil tussen IE8 en FF soms opvallend.

Jelle
20 April 2010, 08:34
En je hebt nu dus ook al geprobeerd om in CCleaner index.dat's uit te vinken (dus die NIET te verwijderen bij het opkuisen)?

Ik heb eens even rondgezocht en op een paar andere fora blijkt dat toch de (voorlopige) oplossing te zijn.

M@dman
20 April 2010, 12:07
Dag Jelle,
ik heb diverse instellingen gebruikt maar helaas ben ik er nog niet uit, maar we geven het niet op aldoende leert men. Indien er iemand is die gepaste instellingen heeft had ik dit graag vernomen waarvoor mijn dank.

mvg,
M@dman.

M@dman
20 April 2010, 14:11
Halllo,
op het ogenblik heb ik Revo Uninstaller Pro verwijdert het programma dat ik het laatste heb geinstalleerd op mijn pc zoals aangegeven en tot op heden blijven nog alle inloggegevens staan??

Ook naar ik deze opschoon met CCleaner dus het is even afwachten wat er straks staat te gebeuren, ik hou ullie op de hoogte.

mvg,
M@dman.

Baloeke
20 April 2010, 14:20
Het programma Revo Uninstaller heeft volgens mij niets te maken met je inloggegevens en je paswoorden die verdwijnen.

DriesCORE
21 April 2010, 21:17
Zoals Peenif zei, overstappen naar Firefox, deze is echt opmerkelijk beter! De enkele keren dat ik IE opstart blijft alles hangen! Heb je nog nieuwe programma's geïnstalleerd die mogelijk gevaar kunnen geven?

M@dman
15 May 2010, 10:43
Dag allemaal,
het probleem heb ik niet krijgen opgelost en heb de pc maar opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer perfect. Ik raad de mensen aan niet teveel gaan te spelen met het register, op langere termijn gaat er iedere keer meer mis conclusie toch maar geheel opnieuw beginnen.
bedankt voor het meedenken,
groet, M@dman

Baloeke
15 May 2010, 14:12
Spijtig dat je alles opnieuw hebt moeten installeren. Maak misschien nog een volledige image van je C-schijf. Dit kan bv met True-image of met het freeware programma DriveImage (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=443).

Alles over een image maken, met DriveImage kan je hier (http://www.minatica.be/content/246-Nooit-meer-herinstalleren) vinden.

Ik sluit deze post.