Volledige versie bekijken : Linux om bestand te recupereren



Cis666
14 April 2010, 13:54
Hallo,

gisteren is mijn pc gecrasht (windows xp). Jammer, maar niets aan te doen (zowel explorer.exe als taskmanager starten niet meer op, en herstelprocedure met de windowscd loopt telkens vast omdat hij het bestand rundll32.exe niet kan lezen). Nu staan er wel enkele bestanden op die pc die ik wel graag zou houden. (natuurlijk was ik zo dom om geen back up te maken :wall: )Ik had nu de vraag of ik misschien een versie van Linux( zeg zeker ook de beste versie, want het zijn er zoveel :wtf: ) kan downloaden en installeren, en vervolgens dan via linux mijn bestanden kan recuperen. Is dit een utopisch idee of kan dit weldegelijk?


Grtn, Cis

Peter.B
14 April 2010, 19:12
moet zeker lukken.ik zou de bestanden recupereren via de live cd van ubuntu omdat 'k een tijdje geleden een dualboot had met ubuntu.
maar zou ook zeker moeten lukken met andere live cd's.

kan downloaden en installerenmet een live cd moet je niets installeren,kan je direct opstarten van de cd.

Dopey
14 April 2010, 19:13
En systeemherstel zonder de xp cd? Druk voor het starten van windows op de F8 toets, zo kan je de pc terugzetten naar een eerdere datum.

Cis666
16 April 2010, 14:50
ik heb nu die live cd van ubuntu en ubuntu draait op mijn pc. maar in de verkenner (of iets wat daar op lijkt) zijn mijn mappen als documenten en muziek natuurlijk leeg. Maar hoe raak ik nu aan de vorige mappen en bestanden (vanop mijn windows xp)? Pc Inspector File recovery?

Cis666
16 April 2010, 14:51
sory, kheb het al gevondn, merci voor de medewerking!!!!!!!!!!!!!! 1000en foto's, video's, liedjs uit mijn jeugd die ik anders kwijt was heb ik nu terug, 1000 keer merci

Peter.B
17 April 2010, 06:26
ggd,Cis666 ;)
dan mag deze gesloten worden,zekers :)