Volledige versie bekijken : advies voor switch



Iced Dragon
19 April 2010, 22:17
Daar ik absoluut niks ken hiervan, graag jullie advies. :cool:

Ik zoek een goede doch niet te dure switch, 5 poorten is voldoende.
Moest het er iets toe doen, provider is Telenet en heb utp cat6 gebruikt ;)
Ik weet niet of het de moeite loont om voor een switch te opteren die 1000 Mbps aankan?

alvast bedankt!

Elboulle
20 April 2010, 08:16
Dat is geen slechte keuze als je in de toekomst naar het 'fiber' net wil gaan van telenet. In je LAN zelf al een 100Mbps implementeren kan nooit geen kwaad. Goh, goede maar niet te dure switchjes...
Ik zou zeggen, bij Alternate hebben ze al aardige switchjes van 3com en Cisco, voor een goede prijs. Ikzelf zou opteren voor een beheerbare switch, maar dat kan de prijs nogal doen stijgen. Je moet zelf de afweging hieromtrent maken.

Laat maar weten wat je eventueel zou willen...


Groetjes!!!

Iced Dragon
20 April 2010, 20:13
net een review gelezen op hardware.nl. Beheerbaar is momenteel niet nodig, en inderdaad, de prijs is er naar.

Keuze zou dan uitgaan naar D-LINK DGS-1008D Gigabit Switch (8*10/100/1000) (49.9€) of TP-LINK TL-SG1005D Gigabit Switch (5*10/100/1000) (22.9€). De prijs doet me dan wel neigen naar de TP-link.

Andere suggesties welkom.

carl
22 April 2010, 20:58
Zelfs voor fibernet heb je nog geen gigabit nodig, welke snelheid is fibernet maximaal momenteel ? 100 mbit, en laat dat nu net de snelheid zijn van een gewone switch/router.
Dat wil dus niet zeggen dat er voor lokaal verkeer of naar de toekomst toe geen verbeteringen te halen zullen zijn met een gigabit switch, maar als je liever wat geld uitspaart kan je dus ook een gewone switch kopen.

Wat je eventueel ook kan doen is een (draadloze) router aankopen en de DHCP server ervan uitschakelen, dan heb je meestal wel maar 4 poorten (WAN poort is dan niet te gebruiken). Maar wat je hebt voorgesteld ziet er goed uit.

w31rdo
28 April 2010, 00:01
een 100mbps is toch niet alles voor fiber. Zou toch een 1000 opteren, toekomst gericht dan.