Volledige versie bekijken : Program Vraag photshop of illustrator



teken
26 April 2010, 03:06
Photoshop kost Stukken....1000€ amaai...is gewoon niet doenbaar.
en zeggen dat ze van cs naar cs5 al zijn..is niet tedoen..

Zijn er Andere alternativen ? bv : Illustrator of zo..


ik heb alleen zo een prog nodig. voor beetje ne site op te fleuren...

peenif
26 April 2010, 06:53
Gimp - compleet programma en gratis alternatief voor Photoshop. Photoshop CS5 zal trouwens ca €500 kosten - geen 1000 hoor.

teken
26 April 2010, 22:43
kheb Gimp gedownload.. en is een heel andere aanpassing nu,

Gebruik u ook Gimp ?

kan je met Gimp dingen maken zoals uw logo ? en dergelijk meer zoals m'n doet met photoshop ?


ik had photoshop cs2 met ne kuch generater..maar nu ik mijne pc opnieuw heb geinstallleerd zegt die,
dat die kuch...generator ne Trojan is..en Free avg laat het niet toe op mijne pc.

-Dus ja.. :[ gedaan met photoshop.... Spijtig....



Waarom kost photoshop zoveel? De meeste gebruikers zijn mensen zoals ons.
voor hobby en etc....

hm...500€ arg..

compuchrisje
26 April 2010, 23:26
Een goeie tip als je graag met dergelijke programma's werkt: schrijf je in voor een cursus. Meestal worden er voor studenten van een erkende onderwijsinstelling flinke tegemoetkomingen gedaan. Of je wacht tot iemand zijn oude versie van de hand doet, maar dan blijf je hopeloos achterlopen. Maar met Gimp heb je al vrij mooi materiaal in huis hoor. Er zijn trouwens hulpforums voor (ook NL) en een vlotte toegang tot handleidingen ervoor.
Een ander alternatief, met ook veel mogelijkheden is PaintShop Pro (http://www.corel.com/servlet/Satellite/nl/nl/Content/1150905725000)

peenif
27 April 2010, 07:36
Ik gebruik Gimp zelf niet maar heb het een korte tijd parallel gebruikt naast Photoshop. Het werkt op dezelfde manier, het werkblad wijkt uiteraard af en de gereedschappen en opties moet je soms elders zoeken, zoals compuchrisje hierboven schrijft zijn er online forums en tutorials te vinden - het is aanpassen en doorbijten om het programma te leren kennen, maar waar een wil is...!