Volledige versie bekijken : Hotmail gehackt?



Silverwing
27 April 2010, 17:25
Ik ontvang 2x dezelfde mail van mijn zus vanaf een hotmail account, met daarin de tekst
Ik heb je zojuist een geheim berichtje gestuurd.
Klik op de link om hem te bekijken.
Gevolgd door een link.
Bij het aanklikken van de linkkom ik op een paginawaar mijn telenet adres reeds ingevuld en word er naar mijn MSN wachtwoord gevraagd.
Omdat ik het zaakje niet vertrouw omdat mijn zus goed weet dat ik geen MSN heb bel ik haar.
Zij zegt dat ze dezelfde mail had gekregen van een familielid die juist een sterfgeval heeft gehad en ze dacht dat het een speciaal bedankje zou zijn maar zij heeft geen mails verstuurd.
Wel heeft ze 2x na elkaar haar MSN wachtwoord ingevuld,omdat na het invullen nog om een nummer gevraagd werd die ze niet wist.
Is haar hotmail nu gehackt en loop ik de kans om junkmail te gaan ontvangen?

compuchrisje
27 April 2010, 22:37
Zowel voor je zus als voor jezelf: richting Hijackthis. En best allebei het hotmail-account bijwerken (nieuwe vraag, nieuw wachtwoord).

Silverwing
28 April 2010, 08:58
Zal voor mij alvast een hjt plaatsen,voor mijn zus haar laptop zal het moeilijk gaan vanwege de afstand en geen kennis van programma's,maar met engelengeduld en een dure telefoonrekening zal het wel lukken.

peenif
28 April 2010, 10:03
en een dure telefoonrekening

Skype is gratis

Silverwing
28 April 2010, 11:03
Ik zal proberen om ze dat te laten installeren!

Fakke_Berto
29 April 2010, 17:59
Ik heb vandaag ook zo'n mailtje gekregen van een collega. Netjes terug gestuurd met de vraag of hij beestjes heeft.