Volledige versie bekijken : dubbelklik muis



Iced Dragon
27 April 2010, 21:28
ik heb een Logitech RX1000 lasermuis. Zeer tevreden van, maar sinds enkele weken gebeurt het regelmatig dat ik bij een enkele klik het effect van een dubbele krijg: sluiten van een document resulteert in het sluiten van een onderliggend document, of teveel pagina's terug op de browser.

Iemand een idee? Onlangs de software ge-updatet maar resultaat blijft.

compuchrisje
27 April 2010, 22:34
Vreemd, hier hetzelfde, heb al een oudere muis in de plaats genomen en ook die vertoont kuren. Zou er een update van één of ander programma tussen zitten? Zou niet de eerste keer zijn.
In plaats van updaten mss proberen de muis in de hardwareconfiguratie te verwijderen, computer herstarten eerst zonder muis (zorg dat je weet hoe je met sneltoetsen overweg kan), of sluit bij het opstarten eerst een andere muis aan. Daarna weer hetzelfde, maar dan met de lasermuis.
Het dubbelklikken is bij mij verdwenen, maar het selecteren lukt niet meer zo best...

PeterN
28 April 2010, 11:23
Eerst en vooral eerst met een andere muis proberen. Ik heb hetzelfde voorgehad waarbij het fenomeen weg was bij een andere muis aan te sluiten. Het ging om een draadloze muis. Na vervanging van batterijen bleef het fenomeen, ook na herinstallatie. Daar de muis al jaren mee ging was het probleem gewoon het drukknopje dat versleten was.

g_man
28 April 2010, 16:34
Yep, denk ook meer in de richting van versleten.. Heb hier nog een MX700 liggen met dezelfde kuren. 1 x klik = dubbel klik