Volledige versie bekijken : PHP: geen standaardwaarden in een update record



Y-Ssin
29 April 2010, 20:32
Ik heb in dreamweaver een recordset gemaakt, daaruit de gegevens gehaald van myn mysql database om die dan uiteindelijk in een dynamic table te steken, in die table heb ik de column id(met auto increment) eruit verwijderd. Dan heb ik nog een column toegevoegd en in de tweede rij daarvan "bewerken" geschreven, dit is dan mijn link met de id parameter van het record dat ik wil updaten. In een andere pagina heb ik dan een andere recordset gemaakt waar ik die filter op mijn id en ook een URL parameter die mijn id is.
Dan ga ik in mijn body staan en voeg ik met de wizard een update record toe, en alle textvakken moeten dan al gevuld zijn met de gegevens van de rij waar ik op "bewerken" heb geklikt, dit is spijtig genoeg niet het geval, de textvakken zijn leeg....
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
ik trouwens deze (http://www.google.be/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.peterharmsen.nl%2Fphp_paginas _maken_met_dreamweaver1.pdf&ei=E9HZS-CuMdCfOO2K9MQP&usg=AFQjCNEn9Ij_tQRsxDVdROC4971Xb51KIQ&sig2=yUn9HIiSzXsdBFXs5h75Og) tutorial gevolgd.

ultddave
29 April 2010, 22:09
Ik ken niets van Dreamweaver, maar via PHP code met een MySQL database;


<?php
if(isset($_SESSION['permission']))
{
$host="localhost";
$login="root";
$pass="";
$database ="mijndatabase";
$db = mysql_connect($host,$login,$pass);
if (!mysql_select_db($database,$db)) {
echo "Connectie met database mislukt ";
}
else
{
$result = mysql_query("SELECT * FROM `entries` WHERE id='$editid'");
$row = mysql_fetch_array($result);
extract($row);
}
?>
<form action="/scripts/PHP/editblogpost.php" method="post">
<table id="blog_view_add_table" cellpadding="10" >
<tr>
<td class="table_td">
Title
</td>
<td class="table_td">
<?php
echo "<input type=\"text\" maxlength=\"100\" name=\"title\" size=\"100\" value=\"".$title."\" />";
?>
</td>
</tr>
<tr>
<td class="table_td">
Body
</td>
<td class="table_td">
<textarea name="body" rows="15" cols="80" ><?php echo $body; ?></textarea>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<input type="submit" name="submit" value="Versturen" />
</td>
<td>
<?php
echo "<input type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"".$editid."\" />";
?>
</td>
</tr>
</table>
</form>
<?php

}
else
echo "Geen toegang.";
?>

Opzich ga je dus gewoon een query uitvoeren, en het resultaat ga je dan gebruiken om de tekstvakken te vullen.

Bijvoorbeeld deze regel;
echo "<input type=\"text\" maxlength=\"100\" name=\"title\" size=\"100\" value=\"".$title."\" />";
Zal deze output geven (als de title in de database "Mijn Titel" was.):

<input type="text" maxlength="100" name="title" size="100" value="Mijn Titel" />

Nu opzich kan je wat 'debuggen' in de zin van "print / echo" statements plaatsen in de code om te kijken of de database wel de juiste data ophaalt etc. Maar ik weet niet in hoevere je PHP code kan veranderen bij dreamweaver.

Greetz,
Dave

Y-Ssin
29 April 2010, 23:33
Thnx, maar ik ben een beginner in php dus ik probeer liever zo weinig mogelijk aan de code te prutsen anders krijg ik toch alleen maar fouten die ik niet opgelost krijg. Liever via dreamweaver dus.
Toch bedankt ;)

Butterflyice
30 April 2010, 17:30
waarschijnlijk moet je eerst nog in het script toevoegen dat als de gegevens bestaan dus het id dat dan de velden al geladen mogen worden en daarna kan je het update.