Volledige versie bekijken : Windows XP traag



steve lepoutre
2 May 2010, 09:40
Hey,

Sedert een 14 dagen werkt men pc enorm traag.
Blijkbaar zijn er geen virussen aanwezig, zo zegt norton me dit...

Vorige week kon ik zelfs niet meer op het internet, maar ik had nog een usb-stick liggen van een oude router, dus heb ik die geinstalleerd en heb ik nu verbinding met het draadloos bakske van telenet.

Ik heb geprobeerd om alles van men Cschijf te gooien, maar laat dit niet toe, servicepack 3 is geinstalleerd en de recovery cd laat niet toe om alles eraf te gooien.
Er was zelfs iets geinstalleerd op de pc van webbrowsers ofzo. Waar dit vandaan komt? Geen idee.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou zijn?
Beste dank bij voorbaat.
Steve

peenif
2 May 2010, 13:42
Niettegenstaande Norton niks vindt zou ik toch eens een HijackThis logje plaatsen in het betreffende forum - browsers die geïnstalleerd zijn zonder dat je van iets weet zou mij in de haren doen krabben ;), lees hier wat je moet doen, onze spyware slayers zullen je daar verder helpen Beleid-hijackthis-eerst-lezen-voor-je-hier-iets-post!!! (http://www.minatica.be/threads/39088-Beleid-hijackthis-eerst-lezen-voor-je-hier-iets-post%21%21%21)

Fakke_Berto
6 May 2010, 21:09
Ik heb het al meegemaakt dat virusscanners "schijnbaar" werkten zonder echt te werken. Dit allemaal door een virus die de virusscanner uitgeschakeld had. De sukkelaar het het niet eens in de gaten dat zijn virusscanner het niet meer deed. Vertrouw er dus nooit voor 100 procent op.

steve lepoutre
29 May 2010, 19:53
alvast bedankt voor de reactie.
nu proberen om dat logje hier zien in te krijgen....
da's weer wat anders.

Merel
1 June 2010, 23:45
Hey,

Sedert een 14 dagen werkt men pc enorm traag.
Blijkbaar zijn er geen virussen aanwezig, zo zegt norton me dit...

... Waar dit vandaan komt? Geen idee. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou zijn?
Beste dank bij voorbaat.
SteveWaar het vandaan komt ? Van Norton zelf zeer vermoedelijk.

Er zijn nog steeds mensen die denken dat Norton het van het is.
Ga naar taakbeheer (met Control+Alt+Del) De activiteit van uw CPU (processor) zal daar vermoedelijk bij de 100 % staan. Ga naar de tab services en kijk naar de kolom die de CPU activiteit aangeeft in procent voor elk van de actieve services.

Wedden dat de services van Norton overactief zijn (vooral ccSvcHst) ?
Dit kan trouwens heel lang aanhouden.


Maar hoe komen die ongewenste zaken dan wel op je PC terecht ? Met een programma als WinPatrol zou het nooit gebeurd zijn zonder dat je verwittigd was geworden.

Alle programma's verwijderen doe je best met RevoUninstaller.
Kies dan bij het verwijderen voor de onderste (strengste) optie : REVO verwijdert eerst met de uninstaller van de software zelf, MAAR daarna kuist het de achterbleven rommel op zowel in het register als in je mappen en bestanden.

Let goed op bij het opkuisen van het register en let er op dat de aangegeven left-overs inderdaad betrekking op het programma dat verwijderd wordt. Vooral programma's met namen die twee of meer woordenbevatten kunnen verkeerd gedetecteerd worden .

Voorbeeld (bijvoorbeeld het woord "Viewer") kan een false positive registerwaarde aangeven als leftover van een andere "Prognaam Viewer" en niet diegene die je aan het verwijderen was.