Volledige versie bekijken : Backup met Norton Ghost 9



Perigo17
2 May 2010, 11:05
Ik werk nog met het ouwe getrouwe Windows XP PRO.
Mijn harde schijf is gepartitioneerd in twee delen C: systeem schijf 20 Gig en E data schijf 60 Gig. Wegens ruimte gebrek heb ik onlangs een Sata schijf (intern) gekocht van 500 Gig.
Ik maak al enkele jaren van beide schijven een backup met Norton Ghost. Dat gebeurde steeds op een (zeer) oude hd van 20 Gig (nu afgedankt wegens niet meer betrouwbaar).
Nu woren de backups op de Sata schijf gezet.
Ik dacht dus beveiligd te zijn tegen eventuele crashes.
Verleden week kreeg ik plots (is nog maar één keer voorgevallen, gelukkig) het bericht dat mijn Hal.dll bestand corrupt was en mijn pc weigerde nog op te starten.

Geen probleem dus, ik startte op met mijn opstart cd van Norton Ghost en zou wel een backup terugzetten. Tot mijn consternatie werd echter mijn Sata schijf niet herkend na de opstart met de Norton cd. Als ik gewoon opstart met Windows wordt zij wel herkend.
Ik vermoed dus dat het probleem ergens zit bij het ontbreken van een driver voor mijn Sata schijf.

Ik ben al eens gaan kijken op internet en heb ergens gevonden dat ik tijdens het opstarten met de cd van Norton een bericht zou krijgen om F6 in te drukken om zo eventueel de mogelijkheid te krijgen bijkomende zaken mee te laten opstarten (drivers?). Maar ik krijg dit bericht helemaal niet te zien
Mijn Sata hd is een WD Caviar WD5000AACS van Western Digital.
Ik ben al gaan kijken op de website van Western Digital, maar daar vind ik geen driver voor de hd.

Vraagjes: Wat kan ik doen om mijn Sata schijf te tonen na opstart met cd van Norton?
Weet iemand waar ik eventueel een driver kan downloaden voor deze Sata schijf?

PeterN
2 May 2010, 13:56
De sata driver ga je niet bij Western Digital vinden. De sata driver is diegene van je sata controller op je moederbord en heeft dus niet direct iets met je HD te maken. Je moet dus nakijken welke sata controller op je moederbord is geplaatst en bij de producent daarvan naar de driver zoeken;)

Perigo17
2 May 2010, 20:57
Bedankt PeterN.
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met drivers en controllers.
Volgens SIW gaat het om de volgende controller: Silicon Image SiI 3512 Satalink controller.
Zou dat kunnen? Ik heb ondertussen (vermoedelijk) de juiste driver gedownload.
Nu nog het probleem van de opstart via de cd van Norton Ghost oplossen.......
Moest er iemand het probleem herkennen??