Volledige versie bekijken : Foutboodschap bij openen van word documenten



metsie
8 May 2010, 11:34
Heb windows 2007 en Office 2007, telkens als ik een word document (gemaakt onder word 2003) wil openen krijg ik de foutboodschap "het besturingssysteem heeft momenteel niet de juiste configuratie om deze toepassing uit te voeren". Iemand suggesties om dit probleem op te lossen?
Dank bij voorbaat,

Baloeke
8 May 2010, 13:59
Windows 2007 bestaat niet.

Mogelijk is het worddocument dat gemaakt is onder 2003 ergens beschadigd. Probeer eens het document te openen met wordviewer (http://download.cnet.com/Microsoft-Office-Word-Viewer-2003/3000-2079_4-10771288.html).

metsie
8 May 2010, 19:02
Inderdaad, het is Windows 7. Mijn vorige versie was XP. De foutboodschap, krijd ik bij het openen van ALLE word documenten.

Baloeke
8 May 2010, 21:50
Probeer anders eens je documenten te openen met wordpad

PeterN
8 May 2010, 22:14
Zorg zeker dat je alle updates binnen hebt, ook die van je office 2007. Mocht het dan nog voorkomen kan je eens office deïnstalleren en terug herinstalleren.
Normaal is dit geen probleem. Ik werk ook onder windows 7 en office 2007 en krijg alle oude documenten gewoon open.

metsie
8 May 2010, 23:49
Bedankt voor de tips, heb office 2007 al opnieuw geïnstalleerd maar de foutboodschap blijft!

PeterN
9 May 2010, 00:23
Probeer het document eens naar een andere plaats te kopiëren, bv een usb stick. Zorg dat het niet een gecomprimeerde map is of beveiligde map, vandaar het voorstel om het op een gewoon geheugen stickje te zetten. Open Word en open in Word zelf het bestand, dus niet dubbel klikken. Lukt dit?

metsie
9 May 2010, 11:53
Documenten staan op een externe harde schijf, heb je raadgevingen gevolgd.... nog altijd met dezelfde foutboodschap als resultaat.

Baloeke
9 May 2010, 16:03
En openen met wordpad of wordviewer?

compuchrisje
9 May 2010, 20:34
Es testen op andere locatie, kan je bv één documentje hier posten of via een uploadhost bv deze (http://nl.swoopshare.com/), zodat wij kunnen zien of het wél geopend kan worden? Dan weet je meteen of je docs door één of andere reden corrupt zijn geworden of niet.

metsie
10 May 2010, 19:40
Zelfs voor word documenten die ik via mail ontvang krijg ik deze boodschap !

PeterN
10 May 2010, 21:15
Ik heb nog wat gezocht maar geen pasklaar antwoord gevonden :s
Waarschijnlijk ga je dezelfde fout ook krijgen bij powerpoint of excel bestandjes? Probeer deze (http://www.datafilehost.com/download-ec42eca4.html) anders eens (kies eerst 'opslaan als'), het is een powerpoint.

Wat ik nog eens zou proberen, is eerst goed te deïnstalleren. Deïnstalleer office. Draai daarna ccleaner en revo uninstaller zodat zeker alle sporen weg zijn. Daarna herstarten en terug met originele dvd installeren. Productcode terug ingeven en office updates laten draaien totdat er geen updates meer zijn. Office 2007 is al aan zijn 2de service pack ter info.

Btw, heeft het ooit gewerkt op die pc onder windows 7?

Baloeke
10 May 2010, 21:37
Om Office te verwijderen maak gebruik van RevoUnistaller (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=649). Kies bij deze methode voor gevorderd. Bij deze methode gaat het register ook worden opgekuisd.

Lees ook eens de tips die vermeld staan op de website van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/928218/nl)

compuchrisje
10 May 2010, 22:23
Zelfs voor word documenten die ik via mail ontvang krijg ik deze boodschap !

Dan is het wel duidelijk dat het de Office is, die mank loopt. Helemaal deïnstalleren, met bovengenoemde progs alle restjes opruimen. Computer herstarten (noodzakelijk) en pas daarna opnieuw installeren en meteen alle updates voor Office binnen halen.
Ik hoop dat je de installatieschijf ter beschikking hebt?

metsie
13 May 2010, 14:33
Ik denk eerder dat het probleem computergebonden is. Zelfs bij het openen van word documenten die ik via mail toegestuurd krijg, heb ik deze foutboodschap.

metsie
13 May 2010, 16:15
Ik heb de programmacompatibiliteit getest... resultaat "Microsoft Office Word 2007 is incompatibel". Problemen zouden op te lossen zijn met aanpassingen aan CompatMode en UserVerifySolution. Zegt dit iemand iets?

compuchrisje
13 May 2010, 22:07
Kreeg via pm een tip, maar vermits die in het Engels was, ben ik eens in mijn talenknobbel gaan krabben om het in eigen taal om te zetten.

- klik in het menu Start op Uitvoeren en tik hierin: regedit
- de registereditor opent zich, maak alvast meteen een reservekopie aan voor als het fout gaat, want aanpassingen in het register zijn nooit zonder risico
- klik hiervoor in de editor op Bestand - exporteren en geef het een duidelijke naam bv officeherstel. Dit bestand krijgt de extensie *.reg, bij dubbelklikken hierop kan het gewoon worden ingevoegd in het register (voor noodgevallen)
- zoek in het register volgende:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\FileExts
- in de lijst met alle mogelijke extensie, zoek je 'doc' en 'docx', hierin zie je telkens staan OpenWithList en OpenWithProgids.
- zorg ervoor dat onder het kopje 'doc' in het rechtervenster de waarden voor deze beide onderdelen OpenWith...etc helemaal overeenkomen met wat onder dezelfde kopjes voor 'docx' staat
Sluit registereditor af en test uit. Het is mogelijk dat je via het rechtermuisknopmenu nu de mogelijkheid hebt om het correcte programma als standaard te zetten. Moet je nog uitvissen waar het staat: in Windows 7 is het te vinden onder C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\winword.exe.

metsie
17 May 2010, 21:45
Ik heb de programmacompatibiliteit nogmaals getest en dit is het exacte resultaat:
1/ CompatMode
= WINXPSP3 RUNASADMIN
2/ UserVerifySolution
User verification of Solution
Verify YES

Huka
31 May 2010, 23:09
ook ik heb problemen met word van office 2003. ik heb nu een nieuwe laptop waar windows 7 opstaat. nu wil ik mijn oude office gewoon hier weer op installeren. Excel geeft geen probleem, maar zodra ik Word start en ergens klik (ofwel in een lege pagina of op de werkbalk) dan bevriest alles en is er geen beweging meer in te krijgen.
Wat nu te doen?
Groetjes van Huka

minQkel
3 June 2010, 14:20
ook ik heb problemen met word van office 2003. ik heb nu een nieuwe laptop waar windows 7 opstaat. nu wil ik mijn oude office gewoon hier weer op installeren. Excel geeft geen probleem, maar zodra ik Word start en ergens klik (ofwel in een lege pagina of op de werkbalk) dan bevriest alles en is er geen beweging meer in te krijgen.
Wat nu te doen?
Groetjes van Huka

Je kan hier zelf een topic starten Huka :)
http://www.minatica.be/newthread.php?do=newthread&f=43

De kans op snel antwoord is dan groter

peenif
3 June 2010, 14:57
Inderdaad Huka - zoals minQkel laat weten is het niet de gewoonte in het topic van iemand anders uw probleem aan te brengen.

rjkv
3 June 2010, 15:08
plaats hier eens zo'n word bestand dan kunnen we het eens testen,en welk extensie heeft het bestand of is het misschien een instelling in word die niet juist staat

compuchrisje
3 June 2010, 19:05
Het is een raar fenomeen, kan nergens een gelijkaardig feit vinden, buiten de oplossing (die niet werkte) van hierboven. Heb je al geprobeerd om de docs te openen in Wordpad? (staat tussen bureau-accessoires), anders mss OpenOffice installeren om daar met Writer te proberen.
Tweede bedenking: staat er een beveiliging op die bestanden? Klik eens met rechtermuisknop erop en kijk naar Eigenschappen. Mogelijk zijn al die oudere docs gewoon geblokkeerd. Hef die blokkering op in dat geval en probeer nog eens opnieuw.

Baloeke
6 June 2010, 00:27
Had dit ook al voorgesteld om te openen met wordpad (post #9), maar daar komt geen reactie op.

Merel
25 June 2010, 00:26
Het is niet de eerste maal (en het zal niet de laatste maal zijn) M$ niet compatiebel blijkt met oudere producten uit EIGEN huis :rant::rant:

Ik had tweemaal het geluk om een error bericht voor mijn neus geduwd te krijgen dat zegt "dit document is met een oudere versie van Word gemaakt en kan niet worden geopend." (of toch iets in die aard).

Ze zijn er niet eens over beschaamd en een excuus voor het ongemak zat ook niet in het bericht. Enfin, WinWord.exe en Offices bestaan in alle smaken en versies zoals spaghetti.

Maar om een lang verhaal kort te houden :
Installeer van bij SUN de gratis OpenOffice. (ik heb nog een StarOffice gratis van Google)
Open dan met de tekstverwerker het document dat met MS Windows met geen koevoet is te openen.

Dat lukte telkens zonder enig probleem. De kans bestaat dat het ook bij U zonder probleem zal openen.

Eens geopend kan je het eventueeel ook saven als een Word document , mocht je in de boosheid wil doorgaan.

Compuchrisje was me al voor met deze suggestie, maar ik kan je garanderen dat dit echt de enige redding was die voor mij daadwerkelijk heeft gewerkt.