Volledige versie bekijken : Onboard Prestaties.



ajaxloverr
8 May 2010, 12:09
Hallo,
Ik wil graag een http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_AM3/Foxconn/Cinema_II_Deluxe/-1084713/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM3 kopen met een mooi CPU'tje(quad-core) en 4 GB RAM.
Nu zie ik op youtube, dat deze grafische onboard kaart nog aardig goed presteerd in games.
Omdat een nieuw systeem best wel wat kost tegenwoordig, heb ik geen geld meer om een mooie videokaart te halen.

Mijn vraag is; presteert deze onboard-kaart echt zo goed als word beweerd?
Ik game amper op mijn PC (vanwege een xbox 360 :p )
Het enige wat ik speel op mijn pc is: Grand Prix 4, Fifa 10, Command & Conquer (bijna alle delen :p ) en soms DiRT 2.

Is dit genoeg voor mij?

carl
8 May 2010, 17:36
De enige game die ik niet heb opgezocht is fifa10, maar de rest zou moeten lukken. Zolang je maar onthoudt dat je met een low-end(, crappy) onboard kaartje werkt (dat warmer zal worden dan zen kaart-tegenhangen) en werkt met gedeeld geheugen zou het moeten lukken.
Wat houdt dit in ?
- je zal je games op laag detail/resolutie moeten draaien (met uitzondering van echt verouderde games)
- als je dus een scherm wil met een resolutie van 1440x900 of hoger zou ik het eigenlijk al afraden
- nieuwere games zullen hoogstwaarschijnlijk gewoon NIET draaien (ik weet ook niet hoe het zit met de nieuwste c&c)

Je kan wel later nog een kaartje bijstoppen mocht het niet genoeg blijken te zijn :)

indiy
31 May 2010, 21:03
wat carl zecht klopt
ik zelf heb ervaring met gamen op interne video kaart dus de on board video kaart

ik speel call of duty en andere zware spellen

1 je pc houdt het vol maar of het super voor je pc is weet ik niet

2 het beeld is echt zwaar slecht en je fps zal laag zijn je zal waarschijnlijk vaak lagg hebben
of juist niet in verband met je processor