Volledige versie bekijken : Lacie Starck 320G wel op Vista maar niet op XP.



fivan
9 May 2010, 11:54
Hallo,

Ik heb me een externe HD van Lacie (Starck) 320 G aangeschaft. Deze doet het perfect op mijn 2 laptops met Vista, maar ik heb eveneens een desktop met XP waar de HD niet op gevonden wordt. Onder schijfbeheer wordt deze niet teruggevonden. Wie kan er mij, op een eenvoudige manier :), helpen. Heeft dit met de formatering te maken?

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg,
Filip

carl
9 May 2010, 12:07
Hebben we het over 2 verschillende pc's of 1 pc met zowel vista als XP op ?

Aangezien dit een mobile hard drive is (krijgt zijn stroom van USB) is het mogelijk dat de pc met XP op niet voldoende stroom op de poort zet/kan zetten. In dat geval kan je eventueel een USB hub met aparte stroomadapter overwegen (als je die nog niet hebt).

fivan
9 May 2010, 12:19
Hallo, bedankt voor de snelle reactie,
Ik heb 2 laptops met elk Vista en 1 PC met XP.
Er zit inderdaad een extra voedingskabeltje bij via USB.

Filip

strikerfox
9 May 2010, 12:24
Ik heb die ook maar ik maak wel gebruik van de voeding via de usb kabel,nog nooit geen problemen gehad
ja natuurlijk heb je weer een usb aansluiting minder op u pc.

fivan
9 May 2010, 12:26
Heb ik net het voedingskabeltje aangesloten maar nog steeds geen resultaat.
Weet er iemand wanneer je de HD formateert onder NTFS of deze dan zowel door Vista als XP ondersteund wordt?

fivan
9 May 2010, 15:54
Ik heb nog wat verder getest.
Ik heb de HD getest op de PC van men zus die ook op XP draait en daar wordt de HD onmiddelijk herkend.
Wat kan de oorzaak zijn da deze op mijn PC met XP niet werkt?

compuchrisje
9 May 2010, 21:14
XP en Vista kunnen allebei overweg met NTFS, maar ook nog met FAT32 hoor. Best mogelijk dat je voor je externe wat extra's moet downloaden voor je XP en dat kan je onder andere hier (http://www.lacie.com/be/support/drivers/index.htm?id=10007). Wel goed kijken welke je eruit kiest.

PeterN
9 May 2010, 22:55
Hallo,
ik heb eveneens een desktop met XP waar de HD niet op gevonden wordt. Onder schijfbeheer wordt deze niet teruggevonden.

Eerst en vooral moet je een melding krijgen als je de externe hd insteekt op uw usb poort. Hoor je het geluidje en wordt onderaan aangegeven, nieuwe hardware?
Is dit niet het geval zou ik op die pc eens eerst uw usb poorten nakijken. Heb je ergens een geheugenstick? Probeer dan de verschillende poorten.
Gebruik ook de pporten rechtstreeks op je pc en werk niet via een usb hubje.
Kijk in configuratiescherm systeem hardware in je lijstje als uw usb poorten goed zijn geïnstalleerd. Een 'enhanced usb port' wijst dat je usb 2.0 hebt.