Volledige versie bekijken : Nero ( of een gelijkaardig programma )



alBildjiekiyya
12 May 2010, 22:48
Hoi,

Ik ben een audio-CD aan het maken met een lezing van ongeveer 75 minuten. Ik vond het wel handig om hem in 10 delen te knippen zodat ik met "next" kan skippen naar een volgende "hoofdstuk". Echter dit neemt zeer veel tijd in beslag.

Ik gebruik(te) free-videosoft. Daar knip ik een bepaalde stuk uit, bvb 0min tot 14min en dan begin ik weer opnieuw 14min tot 21, etc... En zodoende heb ik 10 delen die ik samen op 1 CD brand.

Echter, ik vroeg me af of Nero een optie heeft waar je bepaalde punten kunt aanduiden als een apart hoofdstuk, zodat wnr je hem afspeelt in een CD-speler de "next" knop ook daadwerkelijk daarop inspeelt.

Als iemand mij op weg kan helpen? Dat zou ik zeker appreciƫren.


Alvast bedankt.

Baloeke
13 May 2010, 00:09
Ben aan het zoeken in Nero, het zou moeten lukken. Later op de dag meer hierover.

alBildjiekiyya
13 May 2010, 18:15
Ben aan het zoeken in Nero, het zou moeten lukken. Later op de dag meer hierover.

Ik heb de 6.5 van 2006 , ik weet niet of het een verschil uitmaakt ?

GuntherS
14 May 2010, 11:09
Je kan eventueel je audio-file in stukken knippen en apart opslaan met Audacity (gratis programma).
Hier kan je een stuk van een bestand selecteren en dan de selectie opslaan in een nieuw bestand. Dit kan je herhalen tot je volledige file gesplitst is.
Downloaden kan je via http://audacity.sourceforge.net/download/

Dit heb ik vroeger zelf ook veel gebruikt en werkt echt goed. Nadien hoef je enkel nog deze losse bestanden te branden met Nero of dergelijke. ;)

Baloeke
14 May 2010, 15:09
Het zou volgens de help van Nero Automatisch moeten gaan.


Met Nero WaveEditor kunt u de automatische pauzedetectie uitvoeren voor het audiobestand.
U kunt het venster Pauzedetectie bereiken via het item Bewerken > Pauzedetectie in de menubalk

Probleem is dat ik het niet gedaan krijg. Denk dat het probleem ligt omdat ik geen stille passages heb in het mp3 bestand.

Ook heb nog iets anders gevonden. Wat ik hier meld heb ik gevonden via Nero 10.
NeroWave editor is te vinden via Nero StartSmart 10.
In het Tabblad muziek is muziek bewerken en opnemen te vinden. Nero Wave wordt geopend.
De muziek file (MP3, WMA, AAC, MP4,...) openen via bestand.

Door met de muis te klikken op het scherm, verschijnt er een blauwe lijn.
Nu kan er via bewerken, een track-scheiding worden ingevoegd.

Als alle tracks zijn gedefineerd, kunnen de tracks worden opgeslagen (onder tracks opslaan onder bestand)
De tracks worden allemaal apart opgeslagen.

GuntherS
15 May 2010, 00:49
Inderdaad, Nero Wave Editor heeft ongeveer dezelfde werking als Audacity. Had er even niet aan gedacht dat Nero Wave Editor ook bij Nero zat :)