Volledige versie bekijken : Groen scherm door HMDI-verbinding met pc



roeba123
12 May 2010, 23:56
Dag iedereen,

Ik heb net een HDMI-kabel gekocht en ik zit met een probleempje.
Als ik mijn laptop (Grafische kaart: ATI HD 5470, OS: Windows 7 Ultimate) met mijn TV (JVC) verbindt via de HDMI-kabel, krijg ik een groen scherm op mijn TV.
Heb al wat op google gezocht en blijkbaar ben ik niet de enigste met dit probleem.
Nu heb ik al een paar van die voorgestelde oplossingen geprobeerd maar geen enkele blijkt te helpen..

Nu heb ik wat geprobeerd met de instelling van mijn grafische kaart via het control center van ATI en telkens ik nu mijn HDMI-kabel in mijn laptop steek, worden het laptopscherm en mijn TV-scherm zwart.

Heeft iemand enig idee hoe ik het beeld dat ik op mijn Laptop zie, op mijn TV kan krijgen via deze HDMI-kabel?



Alvast bedankt!
Mvg Roeba

roeba123
13 May 2010, 11:49
Nieuwe update:

Als ik mijn TV op E5 (HDMI-input) zet dan komt in de rechterbovenhoek even "1080p" en krijg ik een blauw scherm.
Als ik dan mijn laptop via de HDMI-kabel verbindt met mijn TV, verspringt de tekst in de rechterbovenhoek naar "720p" en krijg ik een zwart scherm.

Dat wil toch zeker zeggen dat mijn HDMI-kabel werkt? Want mijn laptop kan maar 720p versturen... Dus hij staat toch zeker in connectie met mijn TV als hij dat al doorkrijgt?

Hopelijk weet iemand raad want 'k had me echt verheugd om HD-films te kunnen bekijken.

mvg
Roeba

roeba123
21 May 2010, 20:14
Echt niemand die enig idee heeft? Of me een duwtje in de juiste richting kan geven?
'k zou het appreciƫren.

PeterN
21 May 2010, 20:38
Met welke player speel je media af? Heb je de juiste codex hiervoor?
VLC (http://www.videolan.org/vlc/) player eens proberen? Krijg je daar hetzelfde probleem?

Dan weten we mss als het hardware of software is...

roeba123
21 May 2010, 22:48
Het is gelijk welke player ik gebruik.
Het feit is dat als ik mijn pc aansluit dat ik ofwel een groen ofwel een zwart scherm krijg. Dus ik zie niet eens wat ik zou moeten zien.
Ook hoor ik geen geluid als ik met een, gelijk welke, player iets afspeel, wat normaal wel zou moeten..

PeterN
21 May 2010, 23:08
Btw welke laptop is het? Moet je niet nog een functie toets gebruiken om je HDMI uitgang te activeren.
Ook in cathalyst denk ik dat na aansluiting je de twee monitors moet zien waarbij je onderaan kan aanvinken dat op de tweede monitor dezelfde inhoud komt. Doe je dat niet werk je met twee monitoren met verschillende inhoud op.

roeba123
21 May 2010, 23:14
Ik heb een Acer Aspire 5740G.
Dat is het rare, als ik mijn HDMI kabel in steek en ik ga naar catalyst center dan kan ik het TV-scherm zien staan bij "Bureaubladen en beeldschermen" en als ik klik op dupliceren doet hij niet veel of ik klik op uitbreiden dan zie ik mijn TV-scherm wel even verspringen maar uiteindelijk komt hij altijd weer uit op het zwarte scherm.

Ik ga zo snel mogelijk nog eens proberen te testen met een andere HDMI kabel en ook eens een andere laptop van een vriend.
Zodat ik makkelijker kan weten waar de oorzaak zich precies bevind.

Ik laat het zo snel mogelijk weten (heb nu wel examens, dus kan even duren!)

Alvast bedankt PeterN!

PeterN
21 May 2010, 23:31
Ik verdenk de kabel niet direct hoor. Als je geen geluid had maar wel beeld zou ik nog zeggen. Maar testen is de enige manier zoals je zegt ;)
Zorg ook zeker voor de laatste cathalyst (http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx) want tegenwoordig zijn er om de zoveel weken updates met die nieuwe kaarten.

roeba123
23 May 2010, 10:36
Ok ik heb nu al met meerdere laptops en desktop getest, ook verschillende HDMI kabel maar niets helpt.
Dus ik denk dat ik daaruit mag concluderen dat het aan mijn TV ligt.
Nu heb ik wat gegoogeld en mijn TV is HDready, maar blijkbaar wil dit nog niet meteen zeggen dat ik dan HD-kwalititeit zal zien op mijn scherm..
En misschien dat het ook daarmee iets te maken heeft dat ik zwart beeld krijg als ik iets aansluit via een HDMI kabel?

Pilote
23 May 2010, 17:18
Kan je eens testen of u HDMI poort niet stuk is op u tv?
VB aansluiten op een Home cinema of op een Hd digicorder van telenet ofzo?

roeba123
24 May 2010, 16:33
Dit kan ik niet testen want wij hebben thuis naar mijn weten geen enkel ander apparaat met een HDMI-aansluiting waarmee ik mijn TV zou kunnen testen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de HDMI-poort stuk is, als ik in mijn CCC op mijn laptop de TV kan zien staan en zijn eigenschappen enzo aanpassen...