Volledige versie bekijken : ATI HD5470 in Acer 5740G geeft rimpelig beeld op externe Samsung TV



edatminatica
24 May 2010, 00:27
Hallo,

Mijn Acer 5740G met ATI HD5470 GPU geeft bij afspelen film of ander bewegend beeld horizontale verspringingen in het beeld, alsof een deel van het beeld een stukje verschoven is.

De Acer is aangesloten via HDMI op een Samsung HD Televisie LE46B550.
De Acer draait op Windows 7 Ultimate.
De ATI driver en Catalyst Control Center zijn geinstalleerd.

Herkent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing?

Alvast hartelijk bedankt.
Ed

carl
24 May 2010, 10:24
Zou je eens kunnen een foto/opname maken van wat je juist bedoelt ? Ik kan het me nogal moeilijk voorstellen.

Gebruik een filmtrailer, ... om dit eens aan te tonen :)

Mijn eerste gok zou zijn dat het aan je refresh rate ligt, die zou op 60 Hz moeten staan. Die instelling vind je terug in windows, maar het eenvoudigste lijkt me om ATI Catalyst Control Center te gebruiken (CCC). Als je die niet hebt staan moet je eerst de drivers installeren vanaf de ati/amd website ;)

edatminatica
24 May 2010, 16:20
Carl,

Hier heb ik 2 foto's die hopelijk duidelijk genoeg laten zien wat ik omschreven heb.

Dezelfde Acer heeft onder Windows7 Home het probleem niet. Het lijkt dus een instelling en geen hardware probleem.

Alvast bedankt voor reacties.
Ed

http://www.myotherdrive.com/dyn/file/202.451410.24052010.24877.6a64fi/acer+tv+01A.png

http://www.myotherdrive.com/dyn/file/952.201510.24052010.24927.6a64fi/acer+tv+02A.png

carl
24 May 2010, 16:21
De bestanden zijn niet publiek gedeeld ;) Iemand anders dan jijzelf heeft er geen toegang tot.

edatminatica
24 May 2010, 16:38
Oeps, sorry, foto's zijn nu publiek. Ed

carl
24 May 2010, 16:47
De vreemde kleuren en reflecties zijn van je flits neem ik aan ?

Dit is dus blijkbaar een TV volgens je eerste post, hoe is deze laptop aangesloten op het scherm ? (welk type kabel dus)
Vervolgens zou er ergens op de afstandsbediening van je tv een knop met info moeten staan, die zou je normaal moeten meedelen op welke resolutie het scherm ingesteld staat.

edatminatica
24 May 2010, 17:01
Vreemde kleuren zijn inderdaad van de flits, op de TV.

Beeld op de laptop (duplicate) is goed.

op TV aangesloten met HDMI kabel. Dit via Receiver (HK AVR 255).

Resolutie TV scherm 1920x 1080 @ 24Hz.

Als gezegd werkt het hele spul wel prima op de dezelfde laptop en TV onder Windows 7 Home edition.

edatminatica
24 May 2010, 17:02
PS de breking in het beeld is niet continue en niet de hele tijd op dezelfde plaats. Vooral bij wisselingen in het beeld treedt dit effect op.

PeterN
24 May 2010, 18:08
van waar speel je dit bestand af? Van je HD in de acer?
Zorg zeker voor laatst versie van Cathalyst. Tegenwoordig komen er zoveel uit. Je kan ook eens proberen met een oudere versie. Soms sluipen er foutjes in de laatste nieuwe versie.
Iets anders is eens om alles op de achtergrond af te sluiten. Defender, uw virusscan en zulke progs, als die net beginnen scannen kan het zijn dat er soms te weinig tijd is. Dus zet eens alles uit op de achtergrond en kijk dan eens. Het is geen oplossing maar dan heb je idee waar te zoeken;)

edatminatica
24 May 2010, 18:33
Peter,
Bedankt voor de suggesties.

Speel nu af van de Acer HD, maar anders ook van externe HDD's.
Catalyst is (vrijwel?) nieuwste versie, meegeleverd met de Acer.

Eerder heb ik al de instellingen via Catalyst onder Windows7 Home en Windows7 Ultimate vergeleken. Kan daar geen verschillen ontdekken.
Zal de achtergrondprocessen gaan stoppen.

Gr, Ed

carl
25 May 2010, 08:24
Resolutie TV scherm 1920x 1080 @ 24Hz.

Als gezegd werkt het hele spul wel prima op de dezelfde laptop en TV onder Windows 7 Home edition.
.....
Catalyst is (vrijwel?) nieuwste versie, meegeleverd met de Acer.

En daar wringt het volgens mij, heb je ook 24 Hz onder win 7 home ? Normaal gezien moet dit 60 Hz zijn. (tenzij ik me ontzettend vergis)
En die versies van acer, ... zijn meestal allesbehalve de nieuwste versie :p

g_man
25 May 2010, 08:52
De meegeleverde software is idd nooit de laatste versie.... dus ga best de nieuwste versie downoaden.
Dan de oude verwijderen, terug opstarten en de nieuwe installeren.
Dan de refreshrate idd aanpassen, 24Hz is te weinig, minimum 60Hz. :)