Volledige versie bekijken : Draadloos internet beveiligen



Geraar
24 May 2010, 21:06
Ik lees hier veel over de verschillende mogelijkheden om een draadloos netwerk te beveiligen maar ik zou nu graag eens specifiek willen weten wat ik moet doen om mijn draadloos internet zelf het BEST te beveiligen (net zoals telenet dat voor mij zou doen bv of nog beter :D)

Gelieve mij de stappen die ik moet volgen te vermelden.

Alvast bedankt.

PeterN
24 May 2010, 21:47
Kijk hier (http://www.minatica.be/threads/69525-draadloos-netwerk-beveiligen) al eens ;)

Eerst je admin paswoord van je router wijzigen zodat niemand anders dat doet.
Daarna mac adres beveiliging opzetten en je mac adres invullen.
Daarna wep/wpa/... beveiliging zetten.

Elboulle
25 May 2010, 08:47
Wat ook helpt is bijvoorbeeld reservaties aanmaken op de router (met macadress), voor de toestellen die mogen inloggen op je netwerk.
Je SSID niet broadcasten, maar medelen aan mensen die willen inloggen op je netwerk. (dit zorgt er dus voor dat als er iemand scant naar netwerken, het jouwe niet zichtbaar is in de lijst).
Een guestzone aanmaken op de router.....

Snakey
25 May 2010, 18:27
WEP gebruikt een statische encryptiesleutel en is verouderd, die beveiliging kan in 30 seconden omzeild worden. WPA of WPA2 met TKIP-encryptie of met AES-encryptie gebruiken is veiliger want de encryptie is dynamisch (verandert steeds).

SSID's niet broadcasten neemt gewoon je gebruiksgemak weg (manueel invullen van je SSID), iemand die op zoek is naar netwerken kan die ook vinden/opsniffen ook al wordt die SSID niet gebroadcast.

Om een netwerk te beveiligen moet een guest zone niet aanstaan, een guest zone is gewoon maar nuttig als je een hotspot wilt zijn voor jan en alleman zonder dat men toegang krijgt tot je intern netwerk.

Fck_
30 May 2010, 19:44
WPA-PSK met AES encrypte is het veiligst dacht ik ^^ ,
eventueel ook nog filteren op MAC-adress ..