Volledige versie bekijken : firefox vraag



Silverwing
25 May 2010, 14:44
Ik heb bij de opties van firefox ingesteld dat steeds moet gevraagd worden waar ik een gedownload item wil opslaan,maar firefox onthoud die instelling niet en vraagt telkens weer wat ik wil doen met een download.
De extentie van de download is steeds dezelfde.
Hoe los ik dit op?

Jelle
25 May 2010, 15:27
Dat is normaal gedrag. Eerst vraagt hij wat hij moet doen ("Bestand opslaan?") en daarna vraagt hij waar hij het moet opslaan. Die instelling heeft dus alleen effect op het tweede.

Het eerste kan je alleen vermijden door bij Opties -> Toepassingen een andere actie in te stellen voor het bestandstype. Als je bv. een PDF-lezer installeert, zal die vrijwel altijd daar aanpassen dat pdf's meteen met die lezer geopend worden (en dan vraagt hij het eerste niet meer).

Silverwing
25 May 2010, 15:43
Hoewel ik toch al een aantal verschillende extenties heb gedownload stat er geen enkele bij toepassingen.

Jelle
25 May 2010, 17:07
Alleen andere programma's kunnen daar extra extensies aan toevoegen via plugins (mijn voorbeeld van de PDF-lezer). Er is geen optie om er zelf toe te voegen (tenzij je manueel in de Firefox configuratiebestanden duikt).

Dat hij dat altijd vraagt is waarschijnlijk uit veiligheidsredenen. Je moet altijd het opslaan op je pc bevestigen, want anders zou het voor malafide sites te simpel zijn.

Silverwing
25 May 2010, 17:14
Vreemd,ik heb nu windows7ultilate 64 bit en voorheen de32 bits versie en daar ging dat vlekkeloos.