Volledige versie bekijken : Windows 7 Machtigingen en eigenaar zijn in windws7 64 bit



Silverwing
25 May 2010, 20:26
Ik wil bepaalde zaken veranderen aan mijn windows,zoals windows mail actief maken.
Hiervoor moet ik eigenaar zijn van de files die ik wil veranderen of verwijderen.
Het eigenaar worden is geen probleem,dat lukt vanzelf.
Maar als ik dan een file wil gaan bewerken krijg ik toch steeds de melding dat ik geen toestemming heb, ik zou de toestemming moeten hebben van diegene die op dat moment de eigenaar is, wie begrijpt dit nog?
Op mijn 32 bit systemm was het gedoe met machtigingen allemaal niet nodig,daar ging alles vanzelf.

PeterN
25 May 2010, 22:40
Bij 64 bit ook geen problemen met machtigingen hoor. Het lijkt erop dat er iets geheel fout is aan het lopen bij jouw installatie.
Je hebt gebruikers waarschijnlijk aangemaakt en zit daaronder te werken?

Silverwing
26 May 2010, 09:39
Ik ben enige gebruiker op de pc,maar als ik bij machtigingen voor de map Windows mail kijk dan zie ik daar staan MAKER EIGENAARr, Systeem, Silverwing (Silverwing-Pc\Silverwing), Administrators (Silverwing-Pc\Administratrors) Users (Marc-Pc\Users) Trustedinstaller
Ik heb dus met elk van de namen uitgezonderd Systeem en Trustedinstaller geprobeerd ommet die als eigenaar veranderingen aan te brengen,maar met geen enkele lukt het dus.
Voor het probleem met de externe schijf staan daar NETWERK, Administrators (Silverwing-Pc\Administratrors),Users (Marc-Pc\Users)
Zou heel de problematiek mss te maken kunnen hebben dat Windows nog niet geactiveerd is?Ik wil hier mee wachten tot ik zeker ben of ik wel met de 64 bit ga werken,anders zet ik mijn back-up van mijn 32 bit installatie terug.
De vraag waarom ik dan naar de 64 bit ben overgestapt?
Mijn pc (quadcore prosessor 4gb ram) is bedoeld om met de 64 bit te werken maar omdat ik daar nogal wat slechte ervaringen van hoorde heb ik dit maar gelaten.Nu heb ik tijd zat(zit thuis na een operatie) en wou ik het eens uittesten.

PeterN
26 May 2010, 11:54
In die machtigingen moet je normaal nooit komen tenzij je met meerdere gebruikers werkt of een netwerk opstelt met bepaalde rechten.
Ik heb ook win7 64 bit, een gewone installatie en ben nog nooit in die rechten moeten gaan rommelen, ook niet voor een eenvoudig thuisnetwerk, externe hd of andere dingen.
Momenteel zit ik niet aan een win7 pc, maar bij configuratiescherm/accounts moet je eens gaan kijken. Als je de enige gebruiker bent moet je daar geen accounts hebben tenzij je admin account.

swake
26 May 2010, 12:17
@Silverwing

Volgens mij is die trustedinstaller de oorzaak van alles. Open eens taakbeheer. CTRL+ALT+DEL toetsen tegelijkertijd indrukken.
Bovenaan in taakbeheer klik je op processen. Zoek daar trustedinstaller.exe , klik met linkermuisknop op trustedinstaller.exe en klik dan onderaan op proces beëindigen. Laat eens weten of dit oplossing bied aan het probleem.

Silverwing
26 May 2010, 13:02
Geen trustedinstaller te vinden daar!

swake
26 May 2010, 13:17
Raar. Moet je eens gaan googlen en het trefwoord trustedinstaller.exe of trustedinstaller typen. Heel wat terug te vinden hierover , omtrent problemen met machtigingen.

compuchrisje
26 May 2010, 17:23
Het is een externe, dus makkelijk mee te nemen, zeker als je zelf geen tweede pc op reserve hebt staan. Bekijk het even of die externe wel 'aanspreekbaar' is op een andere pc en noteer meteen ook de instellingen.
In je eerste post zei je trouwens dat het enkel was bij het rechtstreeks downloaden naar die externe? Misschien kan een via over je bureablad of een speciaal daarvoor aangemaakte map op je pc al een voorlopige oplossing brengen?

swake
26 May 2010, 18:21
Misschien kan een via over je bureablad of een speciaal daarvoor aangemaakte map op je pc al een voorlopige oplossing brengen?

Zou inderdaad een tussenoplossing kunnen zijn.
Silverwing: Dit kan misschien ook het probleempje zijn. Heb je al eens gecontroleerd op toegewezen ruimte ?
Weet niet of dit je zal intresseren.
http://winuha.softonic.nl/

Silverwing
26 May 2010, 18:35
Ik heb daarstraks vernomenvan een kennis die ook downloadproblemen had dat het te maken zou hebben met nieuwe veiligheidsnormen voor Windows.De gedachte is dat het tot nu toe maar al te gemakkelijk was om mailware etc zich vanzelf te laten installeren, en via een omweg zou het een pak moeilijker zijn.
Het komt met de nieuwste updates en de 64 bit als eerste.
Het komt er op neer dat wanneer je iets download dat niet op een pc gemaakt is met hetzelfde besturingssysteem dat je dan enkel maar naar een map op je pc kan downloaden.Wil je dit verhelpen dan moet je de file downloaden rechts klikken en onderaan blokkering opheffen klikken.
Het lukt nu wel om sommige bestanden rechtstreeks naar de externe schijf te downloaden.
Iedere keer ik dus een "vreemd" bestand wil downloaden moet dat dus eerst naar een map,dan de blokkering opheffen en de volgende zouden dan moeten normaal verlopen.
Ik wacht af en zal zien dat deze uitleg klopt.Tot nu toe is dat het geval.
Het verwonderd mij dat niet meer mensen hier problemen mee hebben?!

PeterN
26 May 2010, 23:51
Nog nooit gemerkt. Ik heb net eens getest. Mijn win7 64 bit is volledig geupdate (wel home versie) en ik heb een usb stick aangesloten. Ik download van het internet een exe bestand en kies in IE8 opslaan rechtstreeks op de usb stick en dat gaat toch.
Ik zou het normaal nooit merken want met Firefox stel ik het altijd standaard in zodat ik niet moet kiezen en alles altijd op dezelfde plaats neer komt, namelijk een lokale map.

Silverwing
27 May 2010, 09:29
Ik begrijp het ook niet,had dat ook nog nooit meegemaakt,en blijf sceptisch staan t.o.v. de uitleg die ik nu gekregen heb, maar zal het moeten aanvaarden omdat het klopt.

swake
27 May 2010, 14:30
Ik begrijp het ook niet,had dat ook nog nooit meegemaakt,en blijf sceptisch staan t.o.v. de uitleg die ik nu gekregen heb, maar zal het moeten aanvaarden omdat het klopt.

Silverwing, wij blijven verder zoeken, misschien dat je hier nog iets aan hebt.
Is het UAC account uitgeschakeld.
UAC staat voor User Account Control of Gebruikers account beheer.

Silverwing
27 May 2010, 15:29
Silverwing, wij blijven verder zoeken, misschien dat je hier nog iets aan hebt.
Is het UAC account uitgeschakeld.
UAC staat voor User Account Control of Gebruikers account beheer.

Maakt niet uit of deze ingeschakeld is of niet.

PeterN
27 May 2010, 22:36
Silverwing, kan je eens een paar screenshots maken van het fenomeen? Ik bedoel daarmee de juiste foutmelding en waar jij die knop 'blokkering opheffen' vindt. Ik heb nog wat rond gesnuffeld en vindt niet één recente hit over dit euvel. Het lijkt mij dan ook vreemd dat enkel jij daarmee last zou hebben of dit probleem op internet aankaart als het euvel door een recente update zou komen.

Met de screenshots kan ik mss verder iets vinden want vindt het straf ;)

Silverwing
28 May 2010, 09:49
Voila hier een voorbeeld.Indien ik deze rar gewoon zou willen uitpakken krijg ik een lege map.Deze kan ik dus niet op de externe schijf opslaan en of uitpakken alvorens de blokkering opgeheven is.http://img709.imageshack.us/img709/2571/downloadav.jpg

peenif
28 May 2010, 10:29
Dit staat bij mij in XPSP3 ook hoor en nog nooit werd een .RAR geblokkeerd bij unrar of heb ik die blokkering moeten opheffen. Ook bij sommige afbeeldingen staat dit bij de eigenschappen, sla bv. maar eens een afbeelding op 'als' van het fotografieforum hier op Minatica en rechtsklik maar - die beveiligingswaarschuwing zal er ook staan vermits die foto's geupload werden naar Imageshack of Photobucket en daar op de server staan bv.:

http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/28-05-201010-32-36.png

Silverwing
28 May 2010, 10:50
Te laat om nog aan te passen:
Wat betreft het niet kunnen opslaan op de externe schijf;
Ik heb gisteren die schijf nog geformatteerd en alles van een reserve copy teruggeplaatst en sindsdien geen probleem meer.
Het geblokkerde bestand heb ik niet van de eerste keer geprobeerd om op de schijf op te slaan omdat wanneer het mogelijk is op te slaan op die schijf ik direct op die locatie uitkom,maar het was het eerste dat ik vandaag wou downloaden en de laatst gebruikte map gisteren was mijn persoonlijke map op de C.
Ik heb vandaag van verschillende locaties verschillende extensies en bestanden gedownload en die kom ik allemaal zonder probleem op de externe schijf opslaan.
Mocht het zich nog voordoen bij een download zal ik daar ok nog een printscreen van plaatsen

peenif
28 May 2010, 11:03
Dat is het nu precies waar U zich geen zorgen moet om maken - het is niet omdat die waarschuwing er staat en je dit eventueel kan opheffen dat je die bestanden niet kan opslaan - trouwens het is toch pas na het opslaan dat je de eigenschappen kunt raadplegen...waar zit het probleem dan?

Silverwing
28 May 2010, 11:42
trouwens het is toch pas na het opslaan dat je de eigenschappen kunt raadplegen...waar zit het probleem dan?

Het probleem WAS dat ik het niet kon opslaan op de externe schijf alvorens het uitgepakt was,en uitpakken ging niet alvorens de blokkering opgeheven was.
Na formatteren van de externe schijf blikt dat de problemen voorlopig verdwenen zijn!

swake
28 May 2010, 11:54
@silverwing

Mag ik even de juiste werkwijze weten hoe je win7 geïnstalleerd hebt. Nu de screenshot gezien te hebben, begint mijn euro te vallen.

Silverwing
28 May 2010, 13:48
@silverwing

Mag ik even de juiste werkwijze weten hoe je win7 geïnstalleerd hebt. Nu de screenshot gezien te hebben, begint mijn euro te vallen.

De windows dvd er in en laten opstarten van de dvd.
Dan kiezen om Windows te installeren,en gekozen voor nieuwe installatie.

swake
28 May 2010, 14:07
De windows dvd er in en laten opstarten van de dvd.

En stond op dat huidige moment nog een besturingssysteem op de computer?

Silverwing
28 May 2010, 14:11
En stond op dat huidige moment nog een besturingssysteem op de computer?

Ja!Ik heb dit altijd al op deze manier gedaan.

PeterN
28 May 2010, 14:13
Ik heb even gezocht en vind wel iets (http://support.microsoft.com/kb/883260) van heel lang geleden, win xp sp2. Maar dit zal nog steeds geldig zijn. Vooral in het midden stuk goed lezen waar het over "bijlagebeheer gebruikt de IAttachmentExecute-API" gaat.

Silverwing
29 May 2010, 12:17
Ik heb even gezocht en vind wel iets (http://support.microsoft.com/kb/883260) van heel lang geleden, win xp sp2. Maar dit zal nog steeds geldig zijn. Vooral in het midden stuk goed lezen waar het over "bijlagebeheer gebruikt de IAttachmentExecute-API" gaat.

Wat volgens mij heel interessant is is volgend paragraaf
Bewaar geen zonegegevens in bestandsbijlagen

Met deze instelling kunt u instellen of bestandsbijlagen worden gemarkeerd met gegevens over de bronzone (bijvoorbeeld beperkt, Internet, intranet, lokaal). Voor een juiste werking moet NTFS zijn geïnstalleerd. Het werkt niet op FAT 32 en er wordt geen foutbericht weergegeven. Als de zonegegevens niet worden behouden, kan er geen juiste risicoanalyse worden gemaakt. Als deze instelling is ingeschakeld, worden bestandsbijlagen niet gemarkeerd met zonegegevens. Als u deze instelling uitschakelt, worden bestandsbijlagen met zonegegevens gemarkeerd. Als u deze instelling niet configureert, worden bestandsbijlagen met zonegegevens gemarkeerd.Deze tabel samenvouwenDeze tabel uitklappen
GroepsbeleidRegistersubsleutelRegistervermeldingWa ardevermeldingGebruikersconfiguratie\Beheersjablon en\Windows-onderdelen\BijlagebeheerHKEY_CURRENT_USER\Software \Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Attachm entsSaveZoneInformation
Aan (1)
of

Uit (2)

Ga heel de installatie laten voor wat het is,formatteren en opnieuw beginnen,mochten er dan nog problemen zijn kan ik die registersleutel eens aanpassen.
Bedankt Peter N,compuchrisje en swake!