Merel
27 May 2010, 17:19
Bedrijven zonder emaildres....ik krijg er schoon genoeg van.
Ik zou ze in een lijstje willen publiceren als de meest klant-onvriendelijke bedrijven.
Als klant of als "buitenstaanders" mogen wij wel op de meeste websites ons eigen emailadres en een hoop irrelevante gegevens invullen, laat staan een verplichte account aanmaken, vooraleer die heren zich vergewaardigen om te antwoorden (dikwijl volledig naast de kwestie of onvolledig).
Elk "contact" met zulke bedrijven moet dan via een meestal belachelijk, irritant en hatelijk webformulier, of via een "telefoongesprek" dat begint met eindeloze menus van een spraakcomputer en dat na minutenlang knopjes drukken zal eindigen met onmachtig neersmakken van de telefoonhoorn.
Nu kreeg ik bijvoorbeeld van Neckermann Reizen tot 4 maal toe dezelfde email ter bevestiging van een hotelreservatie. Mijn persoonlijke email is dus bij hen wel welgenoeg gekend maar omgekeerd .. is hun emailadres mij onbekend ! Dit is gewoon grof.
Om die emails te beantwoorden (gewoon om te melden dat één bevestiging al volstond) gaat het niet (weeral een "noreply-adres" !! ) Om dat melden moet dan alweer een webformulier gebruikt worden !
Tenzij zulke lijst reeds zou bestaan, had ik graag geweten of ik een lijst van bedrijven mag publiceren op mijn eigen webruimte. Daarbij voegend mogelijk toch gevonden "geheime" emailadressen van firma's die zich verbergen voor hun klanten en zich afschermen voor "de buitenwereld". Wij zouden die eventueel hier kunnen doorspelen. (van bv. Electrabel,Telenet, Lidl en talrijke anderen)
Ik heb de overtuiging dat deze (http://www.managementboek.nl/boek/9789013068054/kloteklanten_egbert_jan_van_bel) analyse van professor Jan van Bel over hoe teveel bedrijven hun klanten slechts beschouwen, de hamer precies op de keper slaagt.
Lectuur aanbevolen voor alle managers en marketeers.
Gelukkig bestaan er bedrijven met die WEL DE BELEEFDHEID opbrengen om een GEWOON emailadres ter beschikking te stellen voor "Contact".
Ik zou ze in een lijstje willen publiceren als de meest klant-onvriendelijke bedrijven.
Als klant of als "buitenstaanders" mogen wij wel op de meeste websites ons eigen emailadres en een hoop irrelevante gegevens invullen, laat staan een verplichte account aanmaken, vooraleer die heren zich vergewaardigen om te antwoorden (dikwijl volledig naast de kwestie of onvolledig).
Elk "contact" met zulke bedrijven moet dan via een meestal belachelijk, irritant en hatelijk webformulier, of via een "telefoongesprek" dat begint met eindeloze menus van een spraakcomputer en dat na minutenlang knopjes drukken zal eindigen met onmachtig neersmakken van de telefoonhoorn.
Nu kreeg ik bijvoorbeeld van Neckermann Reizen tot 4 maal toe dezelfde email ter bevestiging van een hotelreservatie. Mijn persoonlijke email is dus bij hen wel welgenoeg gekend maar omgekeerd .. is hun emailadres mij onbekend ! Dit is gewoon grof.
Om die emails te beantwoorden (gewoon om te melden dat één bevestiging al volstond) gaat het niet (weeral een "noreply-adres" !! ) Om dat melden moet dan alweer een webformulier gebruikt worden !
Tenzij zulke lijst reeds zou bestaan, had ik graag geweten of ik een lijst van bedrijven mag publiceren op mijn eigen webruimte. Daarbij voegend mogelijk toch gevonden "geheime" emailadressen van firma's die zich verbergen voor hun klanten en zich afschermen voor "de buitenwereld". Wij zouden die eventueel hier kunnen doorspelen. (van bv. Electrabel,Telenet, Lidl en talrijke anderen)
Ik heb de overtuiging dat deze (http://www.managementboek.nl/boek/9789013068054/kloteklanten_egbert_jan_van_bel) analyse van professor Jan van Bel over hoe teveel bedrijven hun klanten slechts beschouwen, de hamer precies op de keper slaagt.
Lectuur aanbevolen voor alle managers en marketeers.
Gelukkig bestaan er bedrijven met die WEL DE BELEEFDHEID opbrengen om een GEWOON emailadres ter beschikking te stellen voor "Contact".