Volledige versie bekijken : Bedrijven zonder emailadres



Merel
27 May 2010, 17:19
Bedrijven zonder emaildres....ik krijg er schoon genoeg van.

Ik zou ze in een lijstje willen publiceren als de meest klant-onvriendelijke bedrijven.
Als klant of als "buitenstaanders" mogen wij wel op de meeste websites ons eigen emailadres en een hoop irrelevante gegevens invullen, laat staan een verplichte account aanmaken, vooraleer die heren zich vergewaardigen om te antwoorden (dikwijl volledig naast de kwestie of onvolledig).

Elk "contact" met zulke bedrijven moet dan via een meestal belachelijk, irritant en hatelijk webformulier, of via een "telefoongesprek" dat begint met eindeloze menus van een spraakcomputer en dat na minutenlang knopjes drukken zal eindigen met onmachtig neersmakken van de telefoonhoorn.

Nu kreeg ik bijvoorbeeld van Neckermann Reizen tot 4 maal toe dezelfde email ter bevestiging van een hotelreservatie. Mijn persoonlijke email is dus bij hen wel welgenoeg gekend maar omgekeerd .. is hun emailadres mij onbekend ! Dit is gewoon grof.

Om die emails te beantwoorden (gewoon om te melden dat één bevestiging al volstond) gaat het niet (weeral een "noreply-adres" !! ) Om dat melden moet dan alweer een webformulier gebruikt worden !

Tenzij zulke lijst reeds zou bestaan, had ik graag geweten of ik een lijst van bedrijven mag publiceren op mijn eigen webruimte. Daarbij voegend mogelijk toch gevonden "geheime" emailadressen van firma's die zich verbergen voor hun klanten en zich afschermen voor "de buitenwereld". Wij zouden die eventueel hier kunnen doorspelen. (van bv. Electrabel,Telenet, Lidl en talrijke anderen)

Ik heb de overtuiging dat deze (http://www.managementboek.nl/boek/9789013068054/kloteklanten_egbert_jan_van_bel) analyse van professor Jan van Bel over hoe teveel bedrijven hun klanten slechts beschouwen, de hamer precies op de keper slaagt.

Lectuur aanbevolen voor alle managers en marketeers.

Gelukkig bestaan er bedrijven met die WEL DE BELEEFDHEID opbrengen om een GEWOON emailadres ter beschikking te stellen voor "Contact".

swake
27 May 2010, 22:18
Eens voorleggen aan de bevoegde minister. In Nederland is hieromtrent een wetgeving goedgekeurd verleden jaar.


Om die emails te beantwoorden (gewoon om te melden dat één bevestiging al volstond) gaat het niet (weeral een "noreply-adres" !! ) Om dat melden moet dan alweer een webformulier gebruikt worden !Wie een beetje met een e-mail programma kan werken, kan de verzender per e-mail contacteren, zonder beantwoorden non reply of via een webformulier.
Rechts klikken op het email bericht. Eigenschappen - details.


Nu kreeg ik bijvoorbeeld van Neckermann Reizen tot 4 maal toe dezelfde email ter bevestiging van een hotelreservatie. Mijn persoonlijke email is dus bij hen wel welgenoeg gekend maar omgekeerd .. is hun emailadres mij onbekend ! Dit is gewoon grof.

Automatisch terugkaatsen, dan is het alsof je e-mail adres niet bestaat.

compuchrisje
27 May 2010, 22:29
Je kent toch de slogan: Klant is Koning?
Héwel, denk es na over de positie van onze koning in ons land en je weet wat klant zijn eigenlijk betekent :p

Merel
27 May 2010, 22:48
Eens voorleggen aan de bevoegde minister. In Nederland is hieromtrent een wetgeving goedgekeurd verleden jaar. Hamvraag in België ... wie is "bevoegd voor wat ?" Als de minister mij maar niet antwoordt met een noreply !:lol: Misschien krijg ik nog antwoord zo dicht bij de verkiezingen !



Wie een beetje met een e-mail programma kan werken, kan de verzender per e-mail contacteren, zonder beantwoorden non reply of via een webformulier. Rechts klikken op het email bericht. Eigenschappen - details..

In Outlook 2003 vind ik geen "Eigenschappen / details" maar in "Opties" vind ik bij de volledige berichthoofding wel de returnadres : Return-Path: noreply@neckermann.be (noreply@neckermann.be) welke identiek is adres getoond in het vak Van in het getoonde bericht. Dit voorbeeld toont geen verschil met gelijkaardige berichten komend van andere bedrijven. Ik begrijp nog niet wat U bedoelde hoe men die firma zou kunnen contacteren, uitgaande van een op te sporen informatie welke zou zijn ingebakken in berichten als noreply@firma.




Automatisch terugkaatsen, dan is het alsof je e-mail adres niet bestaat.Nog nooit zo iets gedaan, want ik zou zelfs niet eens weten hoe dat in zijn werk gaat : automatisch terugkaatsen. Ik zoek het wel op.

Bedankt

swake
27 May 2010, 22:59
In Outlook 2003 vind ik geen "Eigenschappen / details" maar in "Opties" vind ik bij de volledige berichthoofding wel de returnadres : Return-Path: noreply@neckermann.be (noreply@neckermann.be) welke identiek is adres getoond in het vak Van in het getoonde bericht. Dit voorbeeld toont geen verschil met gelijkaardige berichten komend van andere bedrijven. Ik begrijp nog niet wat U bedoelde hoe men die firma zou kunnen contacteren, uitgaande van een op te sporen informatie welke zou zijn ingebakken in berichten als noreply@firma.

Berichtdetails goed bestuderen, ergens vind je de afzender terug. Een IP-blocker is ook handig.

compuchrisje
27 May 2010, 23:03
Waarom blocken? zo krijgt hij nergens nog bevestiging van! En weet hij niet of hij zijn valiezen mag pakken of niet. Ergens op de Neckermann site moet toch een optie zijn om te corresponderen?

swake
27 May 2010, 23:08
Waarom blocken? zo krijgt hij nergens nog bevestiging van! En weet hij niet of hij zijn valiezen mag pakken of niet. Ergens op de Neckermann site moet toch een optie zijn om te corresponderen?

ja , bedoelde eigenlijk ip's blocken van spammers. Tuurlijk kun je Neckermann via de site ergens contacteren. Je moet wel de juiste pagina vinden.

swake
27 May 2010, 23:10
al gevonden

http://www.neckermann.be/klantenservice/contact/bedrijfsinfo.aspx

carl
28 May 2010, 09:15
Die webforms hebben nog een ander doel, niet alle van die formulieren gebruiken trouwens een email om het door te sturen.

Als ze gebruik maken van een formulier kunnen ze, zoals je zelf aanhaalt, er zeker van zijn dat ze alle mogelijke nodige informatie verkrijgen, hoewel die misschien in sommige gevallen overbodig is.
Bij het gebruik van een formulier kunnen ze ook alle gegevens op zo een manier ordenen dat het voor hen aangenamer is dan te werken met mails. Meestal gebeurt dat dmv een support ticket system.

Je kan je toch inbeelden hoeveel mails ze anders zouden krijgen zonder onderwerp, met onvoldoende informatie mbt het probleem, ... Om nog maar van het voordeel te zwijgen dat een webform altijd aankomt, in tegenstelling tot een mail kan er geen verkeerd adres worden ingetypt. Het bedrijf moet zich ook geen zorgen maken om spam en kan veel makkelijker het werk verdelen onder de verschillende medewerkers dan wanneer ze 56.896.456 mails hebben met de optie 'hoogste prioriteit' :)

Ik begrijp je frustratie ook wel eerlijk gezegd, maar je moet altijd onthouden dat een e-mail niet gelijk is aan een telefoongesprek. Indien jij of zij onmiddelijke feedback willen/verwachten is een e-mail niet de geschikte communicatie vorm. Sommige bedrijven bieden dan instant messaging diensten aan, en er zal zeker een telefoonnummer vermeld staan. (En ja, de automatische doorverbindingen zorgen er ook voor dat er geen werknemers zijn die een hele dag telefoons doorverbinden naar de juiste afdeling ;))

PeterN
29 May 2010, 17:17
Wat Carl zegt houdt steek hoor. Wij zijn maar een gewone info site en bieden niks te koop aan. Ons email verkeer en informatie hierover is dus niks vergeleken met bedrijven als neckerman ed.
Ook wij hebben een contact formulier (http://www.minatica.be/sendmessage.php) en niet direct een email adres vermeld. Spambots schuimen immers alles af en tussen alle spam, die zowiezo al gefilterd wordt, vind je anders nog niet eens een echt berichtje terug;)