Volledige versie bekijken : Draadloos netwerk en paswoord router



nicos
30 May 2010, 20:52
Mijn PC zou ik graag willen formatteren, maar ik denk dat ik een probleempje heb met mijn draadloos netwerk. Als ik nu een verbinding wil maken met mijn router via http://192.168.0.1 , dan krijg ik een scherm voor de log-in met mijn router (D-Link DIR-615). Als ik mijn gegevens daarin typ krijg ik echter een foutmelding.
De username is volgens mij wel dezelfde als de naam die mijn netwerk heeft > te zien in netwerkcentrum van mijn vista, juist ?
Ofwel heeft die verkoper van mijn PC daar opzettelijk een fout ingestoken, ofwel doe ik iets verkeerd om in te loggen in mijn router. :wall:
Kan ik bv in het netwerkcentrum van mijn PC of ergens anders in mijn vista het juiste wachtwoord te weten komen om in te loggen in mijn router.
Deze gegevens heb ik toch nodig na het formatteren van mijn computer. Of bestaat er een programma'tje om mijn netwerk te backuppen ?

roeba123
31 May 2010, 11:39
Dag Nicos

De verkoper van uw PC valt zeker niets te verwijten want dat heeft niets met de instellingen uw router te maken.

1/ Het zou heel goed kunnen dat er niet eens een wachtwoord of gebruikersnaam is ingesteld om in uw router te geraken.
Probeer eens gewoon zonder wachtwoord of gebruikersnaam..

2/ Als je je computer formatteert heb je de inloggegevens van je router helemaal niet nodig.
Wat je wel zeker nodig hebt is, de instellingen van je draadloos internet.
Dat is gewoon als je via de pc connectie maakt met je draadloos netwerk bv. "Nicos netwerk" dan zal je de netwerksleutel hiervan moeten ingeven om op internet te kunnen.

Dus ik denk dat je de netwerksleutel om op je draadloos internet te geraken en de inloggegevens om in je router te geraken verward.

Ik hoop dat dit een beetje helpt!
mvg
Roeba