Volledige versie bekijken : Windows XP Trage pc



Guyke100
31 May 2010, 18:33
Helaba,
Sinds kort begint mijn pc traag te werken. Bv. als ik op een snelkoppeling klik dat duurt het toch wat voor dat die open gaat. Erger wanneer ik de map van MIJNDOCUMENTEN wil open doen dan duurt dat nog veel langer en begint een zandlopertje te lopen...duurt weer lang. Dat is vervelend natuurlijk.
Ik gebruik WINDOWS XF en MICROSOFT OFFICE 2007. Ik probeer zoveel mogelijk dingen die belastend zouden kunnen zijn te verwijderen. Als antivirus gebruik ik PANDA CLOUD. Regelmatig laat ik mijn pc doorzoeken met ADVANCED CARE SYSTEM. Dat schijnt toch goed te zijn. Wat kan ik nog doen?
Guyke100

butskristof
31 May 2010, 19:44
Je kan misschien Ccleaner eens laten draaien. Die kan je hier in de downloads (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=28) vinden.
Sinds wanneer heb je die pc in gebruik?
Heb je ooit al eens een format van de harde schijf gedaan? Indien dit niet het geval is, zou dit wel eens handig kunnen zijn. Er blijven namelijk altijd resten achter die je niet verwijderd krijgt.
Mvg,
Kristof.

indiy
31 May 2010, 20:48
hoeveel gb werkgeheugen zit er in je pc kan zijn dat het werkgeheugen niet groot genoeg is voor de pc

sykke
1 June 2010, 08:09
Al eens een defragmentatie gedaan?

peenif
1 June 2010, 10:46
Panda Cloud biedt volgens mij geen real-time bescherming, Guyke100 geeft ook geen melding van een geïnstalleerde firewall, ik zou dan ook zeker in dit geval eens een HijackThis logje plaatsen om malware uit te sluiten. http://www.minatica.be/threads/39088-Beleid-hijackthis-eerst-lezen-voor-je-hier-iets-post!!!
Achteraf een firewall installeren (Comodo bv.) en een gratis AVirus met real-time bescherming (AVG bv.) is zeker geen overbodige luxe.

rjkv
1 June 2010, 16:40
en over welke pc gaat het,hoeveel geheugen,is er nog veel plaats vrij op je harddisk
je kan je pc eens scannen met mbam(wel in veilige modus(f8) en als ook met spybot searxh and destroy
hoeveel programma worden er geladen bij het opstarten en welke
je kan kan zien welk bestand op dat ogenblik met het meeste prossesor gebruik gaat lopen in windows taakbeheer(ctrl+alt+delete) en zo ook achter de oorzaak komen

Guyke100
2 June 2010, 19:50
Allemaal bedankt voor je adviezen. Maar het probleem is dat ik niet echt technisch geschoold en/of opgeleid om dat allemaal te snappen. Sommige dingen ken ik wel en de andere ga ik zeker uitproberen.