Volledige versie bekijken : computer valt uit tijdens games



SecuGuard
1 June 2010, 22:53
Ik was overlaatst een MMORPG aan het spelen en na een half uurtje ongeveer viel ineens de computer uit zonder enige foutmelding weer te geven.

Vandaag was ik BF2 aan het spelen en na ongeveer een half uurtje was het weer zover, weer gewoon zonder foutmelding pc helemaal uit.

Als ik de computer dan weer opstart geen probleem, hij start op zoals het moet enzo, maar uiteraard is dit wel vreselijk vervelend.

mijn pc:
OS: Windows XP Professional Service Pack 3
Moederbord: MSI MS-7250
Video Adapter: NVIDIA GeForce 6200 LE
CPU: AMD Sempron 3200+
Geheugen: 1024MB DDR2(PC2-5300) 333MHz

Temperaturen na een dagje de computer op hebben te staan:
AMD Sempron 3200+: 57 °C
NVIDIA GeForce 6200 LE: 59 °C

dannyma
2 June 2010, 09:30
download speedfan is kan je kijken wat er te heet wordt want het is zo dat de chips tegen overhiting zijn beveiligd en valt de pc uit dit kan je trouwens ook af zetten in bios maar is niet aangeraden je kan het ook verhogen maar is eingelijk ook niet aangeraden .
daarom zorg voor goede coeling op je pc en goede airflow met speedfan kom je alles te weten waar de hitte zich verstopt .

Obsessed
2 June 2010, 12:11
Lijkt me toch ook een probleem met de temperatuur.

Best voorzichtig beginnen.
In eerste instantie zou ik de PC-kast en de coolers eens stofvrij maken.

carl
3 June 2010, 16:09
Je moet niet de temperatuur opmeten als hij idle staat, maar onder 'load'; kijk eens naar de temps tijdens het gamen.

Bovendien heb je een wel heel basic grafische kaart dus het zou idd wel eens aan temperatuur kunnen liggen.

rjkv
5 June 2010, 00:39
download pc wizard,met dit prog kan je pc 100% belasten en kan je zien waar de oorzaak zit

SecuGuard
10 June 2010, 19:36
Sorry voor de late reactie.
Ik heb die pc wizard eens gedownload, maar wat moet ik dan laten draaien met pc wizard om hem te belasten en dan de oorzaak te vinden?

SecuGuard
14 June 2010, 11:09
Sorry voor de late reactie.
Ik heb die pc wizard eens gedownload, maar wat moet ik dan laten draaien met pc wizard om hem te belasten en dan de oorzaak te vinden?
iemand?

SecuGuard
25 June 2010, 12:23
nog steeds niemand?

g_man
25 June 2010, 19:59
Temperaturen na een dagje de computer op hebben te staan:
AMD Sempron 3200+: 57 °C
NVIDIA GeForce 6200 LE: 59 °Cdit schrijf je : hoe kom je daaraan? Met wat meet je dat?
Je moet zoals hierboven al geschreven staat, de temp niet idle meten maar stressed, onder load. Dit kan met verschillende programma's. Probeer bv. OCCT eens, daie stressed je PC én geeft tegelijkertijd je temp weer.
Zet het automatisch opstarten ook eens uit, dan krijg je een foutmelding en een BSOD. Hierbij krijg je een foutmelelding en daarin zijn we zeker geïnteresseerd.

dannyma
27 June 2010, 09:23
Als dit je temp zijn al vanaf het begin dan zit je al niet goed want goede temp zijn rond de 30°C .
Zoals ik zei deze temp zullen de oorzaak kunnen zijn en je pc uitvalt omdat de processor niet stuk zou gaan maar bij lange belast krijgt je processor al schade .
Dit is voor iedereen zorg ervoor dat je moederbord en RAM en video RAM goede coeling hebben en goede airflow want dit is heel belangrijk voor lang leven van je pc .

SecuGuard
28 June 2010, 17:24
Probleem is opgelost.
Heb de pc eens opengesmeten en met de compressor (op laagste stand wel) eens het stof er uit gehaald.
Hij blaast niet meer zoals voordien en alle games kunnen uren en uren openstaan zonder dat hij uitvalt.

Tussen de koeling van de processor zat ook wel redelijk wat stof, dus heel waarschijnlijk had die door dat stof niet genoeg kracht meer om het koel genoeg te houden ofo

Baloeke
28 June 2010, 23:57
Dat wij daaraan niet gedacht hadden :foei:. Dit maar sluiten zeker