Volledige versie bekijken : Zou deze fototoestel goed genoeg zijn??



ghost
2 June 2010, 15:35
Mijn dochter zou graag die van de aldi willen hebben , zij is nog maar 14 .
Zou het iets zijn voor haar , als beginneling dan bedoel ik?
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_22/OFF01.SHTML

peenif
2 June 2010, 19:02
Kopen voor die prijs...anderzijds wordt zij rap zestien en dan is dit weggegooid geld indien ze van fotograferen houdt. Voor 200 € meer heeft ze een Nikon D3000 DSLR.

ghost
2 June 2010, 22:02
Merci voor de uitleg , als ze nu (zoals u) graag fotografeert , betwijfel ik , dan is mijn jongste dochter meer geintresseerd (als vb.).
Maar tij kan nog keren, natuurlijk sommige (de meeste) zijn in hun jonge jaren wispelturig .
Maar buiten dit , zou je daar toch iets fatsoenlijke foto's (in de ogen van de kinderen , niet als expert) mee kunnen maken ?
Het fototoestel heeft meer megapixels dan de onze (dmc-fz18 panasonic) , voor de rest ken ik er ook niet zoveel van.

rjkv
3 June 2010, 01:52
ik heb de vorige versie ervan(8 megapixels) en die foto's zijn perfect voor de gewone huisgebruiker met zeer uitgebreide mogelijkheden,ik ben zeer tevreden over dit toestel
hoe hoger het aantal megapixels des te beter,enkel wanneer je de foto's gaat uitvergroten,je kan er ook video opnames mee maken

peenif
3 June 2010, 08:18
zou je daar toch iets fatsoenlijke foto's mee kunnen maken ?

Heel wat foto's in de map van Phil O' Sophe zijn met een Traveler genomen als ik mij niet vergis, en zoals rjkv schreef hebben de megapixels niets met kwaliteit te maken voor een standaardprint - integendeel, indien de sensor niet wordt aangepast (lees groter wordt) in de nieuwe modellen.

rogier
5 June 2010, 18:28
Een beetje laat...
Een zus van mij heeft deze ook gekocht, of toch iets gelijkwaardigs een tijdje geleden, en de foto's zijn netjes.
Voor die prijs mag je geen kwaliteit als van de dsrl verwachten hé, maar om te beginnen, en te leren, is het prima
Want je wil ze niet allemaal in uwe living, de spiegelreflex camera's die bij velen maar een paar maal uit de kast komen.
Ten andere Ooit ben ik ook digitaal begonnen met zo een aldi toestelletje, en als het bevalt, kan je binnen een paar jaar dan iets 'beters' aanschaffen.