Volledige versie bekijken : Info over RAM



IannEefje
3 June 2010, 18:26
hoi gewoon even een vraagje

ik heb 4 Gb Ram lopend op 667
is dat de moeite op te upgraden naar 800 of 1066 en tot hoever kan mijn laptop?

mijn chipset is Intel PM965
cpu intel T8300

welke info hebben jullie nog nodig?

Obsessed
4 June 2010, 07:21
Het merk/type van je moederbord zou ons al heel wat verder helpen qua informatie.

Persoonlijk ben ik al van mening dat je amper iets gaat merken als je sneller geheugen gaat monteren (meer Mhz).
Je hebt ook al 4Gb zitten, hetgeen ruim voldoende is voor de huidige applicaties.

PeterN
4 June 2010, 16:22
De T8300 heeft een bus snelheid van 800MHz maar dat gaat je niet merken hoor;)
Als het om snelheid gaat koop je een desktop geen laptop. Het verschil is daar groot. In een laptop moet alles klein zijn en niet teveel verbruiken. Ook warmte speelt een grote rol. Daarom zijn laptops altijd oer traag tov een fatsoenlijke desktop. Natuurlijk zijn er dan ook weer nadelen aan een desktop, je kan die moeilijk mee nemen :p
Je moet dus altijd een compromis maken en goed kijken waarvoor je de pc nodig hebt. Laptops zijn 'in' vooral omdat ze makkelijk op te bergen zijn zodat ze de living niet ontsieren. Maar vele laptops komen die living niet uit. In zo'n gevallen heb je wel de keus voor een desktop en zou ik het snel weten hoor;)

IannEefje
5 June 2010, 16:38
pfff weetje ik wil gewoon veel geld hebben om te kunnen uitgeven aan een High end pc maarja ik speel max 2uurtjes in een week :d niet echt de moeite...

PeterN
5 June 2010, 22:54
Als je zo weinig gamed is die investering idd niet erg verstandig. Al gedacht aan een gameconsole? Die zijn een stuk goedkoper.