Volledige versie bekijken : beeld hapert bij HD films



Spike
3 June 2010, 18:40
Hey,

als ik HD films (720p) kijk, schokt mijn beeld geregeld. Het kan dan enkele seconden duren voordat het terug verder loopt. 1080p Tijdens dit probleem staat mn ram geheugen op 700MB van de 1024, en mn processor hangt rond 60% met pieken tot 80%.

liggen de haperingen dan aan mijn grafische kaart? Het is een geforce 6700XL uit een medion pc.

Is het nuttig om in deze pc nog een nieuwe beeldkaart te steken, of komen ram / processor dan in de problemen?

Of is er misschien een andere reden?

PC:
Moederbord : MSI MS-7204
Chipset : Intel i945P
Processor : Intel Pentium XE 830 @ 3000 MHz
Fysiek Geheugen : 1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 6700 XL
Harde Schijf : ST3250824AS (250 GB)
Harde Schijf : FUJITSU (500 GB)
DVD-Rom Station : SONY DVD RW DW-G121A
DVD-Rom Station : SONY DVD-ROM DDU1615
DVD-Rom Station : JAZUDCT R0D6Z8L SCSI CdRom Device
Monitor Type : CMC 22 W - 22 inches
Netwerkkaart : RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (september 2009)

carl
3 June 2010, 21:46
Je cpu is gewoon verouderd, 720 p zou nog net moeten gaan in goede omstandigheden, maar bij 1080 zal je wss in de problemen geraken.

Je kan je grafische kaart upgraden, die die er nu in zit is niet zo heel erg goed, maar erg veel verschil zal dit niet uitmaken. Het beste lijkt mij om naar een processor upgrade uit te kijken (en eventueel een nieuw moederbord, ...)

PeterN
3 June 2010, 22:21
Wat je zo wie zo al kan doen zijn de laatste video drivers van je grafische kaart nemen.
Daarnaast maakt het ook veel uit met welke player je werkt. Zo bv ben ik momenteel bezig met een kleine HTPC. Met de gewone windows media player kan ik nog niet eens een film DVD normaal afspelen. Installeer ik bv Linux/XBMC speel ik moeiteloos Blu-ray in full HD.
Persoonlijk ben ik geen echte kenner ivm video maar bepaalde spelers hebben gewoon betere en snellere encryptie algoritmen of gebruiken een aanwezige hardware accelerator terwijl anderen altijd over software gaan.

Spike
4 June 2010, 00:26
hey,

de laatste driver die ik vind is van jan. 2007, dus die heb ik er wel opstaan. Ik vreesde er al voor dat het totale pakket van de pc wel eens tekort kan schieten. Verder als een grafische kaart upgraden wil ik toch niet gaan, want dan wordt het al interessanter om een nieuwe pc aan te schaffen...
qua player heb ik VLC, win. mediaplayer en mediaplayer classic geprobeerd, maar deze geven hetzelfde resultaat.

thx voor de info, tim

rjkv
6 June 2010, 00:54
bsplayer is ook erg goed om zoiets af te spelen

Spike
7 June 2010, 21:32
aan de speler ligt het niet denk ik. Ik heb geprobeerd met VLC, mediaplayer, mediaplayer classic en nu BS player. Het geeft allemaal hetzelfde resultaat.

grt

PeterN
7 June 2010, 22:33
Het gaat je videokaart zijn hoor. Deze is te oud om hd af te spelen. Alles moet softwarematig gedecodeerd worden en dan komt uw processor in ademnood. Persoonlijk zou ik geen geld meer uitgeven aan de pc en behouden zoals hij is. Voor gewone lichte taken kan hij zeker nog dienen zolang hij nog werkt. Alle bijkomende dingen die je koopt kan je niet meer hergebruiken later. Als het echt is om film af te spelen op tv kan je beter uw toevlucht zoeken in een media player. Je kan voor geen 100 euro al mediaplayers vinden zoals WD TV (http://www.wdc.com/en/products/index.asp?cat=30).

Spike
8 June 2010, 08:09
't probleem voor mij is dat ik geen hd tv heb, dus is een mediaplayer niet interessant voor mij.
je zegt dat componenten die ik koop niet meer kunnen gebruikt worden in een latere nieuwe pc, maar denk je dat ik misschien geholpen ben met een nieuwe beeldkaart met dedicated memory? Het lijkt me dat mn processor dan ook nog wat ontlast wordt?

PeterN
8 June 2010, 10:34
Een andere grafischekaart zal zeker helpen maar als het voldoende is weet ik niet.
Voor zo'n mediaplayer heb je geen hd tv nodig volgens mij, er is ook component of composite uitgang op sommige modellen. Ik heb de WD TV Live en daar de tv enkel 1 hdmi ingang heeft die bezet is door de digitale tv is deze aangesloten via composite. Je ziet wel wat beeld verlies maar blijft een handig ding :D

mXX
10 June 2010, 15:50
ik heb dit probleem ook soms. en heb nog een zeer recente laptop
hp dv7 1030eb
cpu: 2.21 ghz dualcore
graka: nvidea 9600m gt
3GB ddr2 ram

en heb al verschillende spelers gebruikt maar steeds hetzelfde, dit is niet altyd maar soms, aan wat kan dit liggen?

PeterN
10 June 2010, 16:46
Je moet eventueel tijdens het afspelen uw processor last nakijken (kan je ook makkelijk met cpu gadget in sidebar) Het kan bv zijn als het niet constant is dat uw virusscanner eens gaat updaten of scannen, er updates worden gedownd etc.
Wat ook is, is dat iedere film anders is en andere codexen nodig heeft. Sommige filmen zijn anders gecodeert en vragen meer effort om af te spelen.

Spike
14 June 2010, 20:17
ik schakel zo veel mogelijk software uit voordat ik speel, maar het haperen blijft. Gemiddeld om de paar minuten komt er een hapering voor, dus van een update of dergelijke kan het niet zijn.
Mn cpu komt nooit aan 100%, dus daar lijkt het me niet aan te liggen.

PeterN
14 June 2010, 23:13
Een betere grafische kaart zal wel helpen en ook uw cpu ontlasten maar als het voldoende gaat zijn durf ik niet te beweren. Het hele systeem is al wat veroudert om nog mee te kunnen met de nieuwere dingen. Die graka heeft ook maar 128MB geheugen denk ik en op hogere resolutie is dat weinig. Maar om nu kosten nog te gaan doen aan dit systeem vind ik niet echt zinvol. Je kan beter hem bewaren en de dagelijkse dingen ermee doen en sparen voor een nieuwer systeem. Voor filmen zou ik een andere oplossing zoeken dan.

Spike
14 June 2010, 23:19
thx, ik dacht wel dat ie op alle vlakken "oud" begon te worden. K ga eens rustig rondkijken voor iets nieuws, en voorlopig doe ik het wel met deze

PeterN
14 June 2010, 23:28
Ik ben er eerlijk in dat ik je niet durf aanraden een nieuwe grafische kaart te kopen om dan uiteindelijk te concluderen dat het nog niet is opgelost. De kosten zijn dan voor niks gedaan. Het gehele systeem is prima voor de gewone dingen maar voor de nieuwere dingen wel echt veroudert. Mss dat je eerst van een vriend een betere kaart kan proberen. Op die manier kan je uitsluitsel krijgen als het toch nog lukt ;)

frankie3
17 August 2010, 15:26
Dit probleem heb/had ik ook ben nu ook bezig om het op te lossen
ik gebruik nu XBMC. dit is een gratis media player speelt alles af met keuze uit ondertitels en audio taal. en alles speelt nu soepel af!!

ik ben nu alleen nog bezig om die stomme malware van me laptop te halen :S

jefh
28 August 2010, 18:29
Ik zat met hetzelfde probleem. Heb net Core AVC 2.0 gedownload (kost 10$) en heb nu eindelijk via WMP een niet meer haperend beeld. Zelfs op mijn mini-laptop heb ik nu bewegend beeld.