Volledige versie bekijken : (Weeral) Nieuwe Aldi-pc. De moeite voor mij?



Krikkie
3 June 2010, 23:01
Vandaag de nieuwe Aldi-pc gezien. (voor info klik hier) (http://www.aldi.medion.com/md8348/be_nl/)
Ik ben aan 't twijfelen...
Zou dit systeem geschikt zijn voor mijn doeleinde en een goede koop?
De prijs is zeker niet te veel en ik zou het zelfs goedkoop noemen en ja, ik weet een pc koop je bij de pc-boer en niet in de supermarkt, maar ik heb al drie Medion's en ben er tot hiertoe heel tevreden over!
De pc zou gebruikt worden voor: foto- en videobewerking, spelletjes zou ook moeten, wat office-toepassingen (Infrarood toepassingen, dus zware Word-documenten) en voor de rest wat huis-, tuin- en keukentoepassingen zoals surfen, mailen, chatten ed.

Alvast bedankt aan de experts!

Groetjes Krikkie

compuchrisje
3 June 2010, 23:14
Als je het lijstje bekijkt van wat je allemaal met een nieuwe pc zou willen doen, zou ik zeggen: ga naar de pc-boer en laat een degelijke multimedia-office configuratie maken. Voor enkel de huis-, tuin- en keukentoepassingen is dit vast een prima peeceetje, maar jij wil ook beeldbewerking en spelletjes (geen idee welke) dus heb je wel iets kwalitatiever materiaal nodig.

Krikkie
3 June 2010, 23:27
THX voor de snelle reactie CC!
De spelletjes zijn voor de kids (tieners en wie weet wat die allemaal willen spelen) en ik speelde vroeger graag Rome Total War, maar mijn DVD-speler heeft het opgegeven.
Weet iemand waarom deze pc te kort schiet? Ben de laatste tijd niet echt meer mee met de laatste vooruitgang der technologieën, dan weet ik waarop ik moet letten.

Groetjes Krikkie

zariash
3 June 2010, 23:27
voor spelletjes vrees ik dat het niks wordt de grafische chip is niet echt goed voor directx 10 .
maar welke pc boer geeft 3 jaar garantie en kan voor dezelfde prijs een vergelijkbaar systeem geven,

J.W.
3 June 2010, 23:50
http://www.diskidee.be/2010/06/02/back-to-basics-met-nieuwste-aldi-medion-pc/14671/

Alle uitleg is hier beschikbaar... ;)

PeterN
4 June 2010, 01:40
Als dagelijkse pc voor mailen, chatten, surfen en eens een brief je schrijven in office is het ok. Ga je daarbuiten ga je u ergeren en is deze qua prijs erg goedkope pc geen goede koop;)

Krikkie
4 June 2010, 19:06
'k Zal dan nog effi wachten met een nieuwe aan te schaffen.
Bedankt voor al de commentaren.

Groetjes Krikkie

butskristof
4 June 2010, 21:05
Processor is al anderhalf jaar oud,
750GB HDD, op zich niet weinig, maar tegenwoordig mag een terabyte toch wel
3GB RAM, tegenwoordig is toch minstens een 4 GB gevraagd.
De grafische chip is ook nog eens on-board dus van je 3 GB gaat nog een deel verdwijnen. Waardoor er voor comfortabel werken al niet zo heel veel sprake meer is..
Het is een echte 'instap-pc' in mijn ogen, maar daar stopt het ook.
Ik zou voor die doeleinden inderdaad ook naar je pc-winkel gaan en een iets krachtiger pc kopen.

Mvg,
Kristof

Krikkie
5 June 2010, 12:05
Thx skateguy11 (http://www.minatica.members/22107-skateguy11),
Dat is wat ik wou horen!