Volledige versie bekijken : MPG2 en WMV



Phil O'Sophe
7 June 2010, 17:33
Bij converteren van een videobestand in MPEG2 naar WMW wordt het bestand 7 maal kleiner;
is er daardoor met zo'n bestand méér aan te vangen ? (bewerken, trimmen, ...)

Dank voor alle hulp.

EDIT:

Met "Picture Motion Browser" kan ik geen video's trimmen die de mpeg2 extensie hebben;

Fakke_Berto
7 June 2010, 18:34
Als je bestand zoveel kleiner is geworden zal je resolutie en daarbij ook de kwaliteit waarschijnlijk ook een stuk naar beneden gebracht zijn. Kijk eens naar de eigenschappen van je filmpjes.
Niet alle vormen van wmv zijn gemakkelijk te bewerken. Volgens mij zijn filmpjes het best te bewerken in avi, best met een codec. Anders wordt het veel te groot. Met avi kan je alle kanten uit.
Groetjes.

Phil O'Sophe
7 June 2010, 21:18
Als je bestand zoveel kleiner is geworden zal je resolutie en daarbij ook de kwaliteit waarschijnlijk ook een stuk naar beneden gebracht zijn. Kijk eens naar de eigenschappen van je filmpjes.
Niet alle vormen van wmv zijn gemakkelijk te bewerken.Volgens mij zijn filmpjes het best te bewerken in avi, best met een codec. Anders wordt het veel te groot. Met avi kan je alle kanten uit.
Groetjes.


Dat rood gedrukt: hoe gebeurt dat?

compuchrisje
7 June 2010, 23:06
Avi is een ongecomprimeerd formaat, dacht ik. Om te converteren naar een ander formaat zijn er codecs nodig die bij dat formaat passen. Zo is bv mdk voor de Matrosjka codec.
Met wmv heb je een filmbestand dat vooral bedoeld is om op pc af te spelen, met een minimum aan belasting ( niet die btw!) en in het beste formaat voor jouw monitor. Ik ben zelf nu ook niet zo'n filmbewerkers-fanaat, maar soms snap ik zelfs eens wat van wat ze me via de zoekmachine presenteren.

Baloeke
7 June 2010, 23:39
Heb toch even moeten zoeken voor wat meer duidelijkheid over het programma (Picture Motion Browser) . Heb uiteindelijk wat gevonden (http://support.sony-europe.com/dime/faq/faqfile.aspx?site=odw_nl_nl&m=DSLR-A100&f=soft_picturemotion).
Daar zie ik onder de rubriek "Welke bewegende-beeldbestanden kan ik afspelen in Picture Motion Browser?" de formaten die dit programma ondersteunen. Dit zijn MPEG1 of AVI dus converteren naar WMV heeft geen zin, volgens mij.

Phil O'Sophe
8 June 2010, 16:40
Heb toch even moeten zoeken voor wat meer duidelijkheid over het programma (Picture Motion Browser) . Heb uiteindelijk wat gevonden (http://support.sony-europe.com/dime/faq/faqfile.aspx?site=odw_nl_nl&m=DSLR-A100&f=soft_picturemotion).
Daar zie ik onder de rubriek "Welke bewegende-beeldbestanden kan ik afspelen in Picture Motion Browser?" de formaten die dit programma ondersteunen. Dit zijn MPEG1 of AVI dus converteren naar WMV heeft geen zin, volgens mij.


De "boosdoener" zal dus in het gebruikte formaat zitten: was gefilmd in MPEG-2 formaat !

Is converteren naar MPEG1 langdurig? Of is naar AVI beter?
Maar de nodige codec, zoals CC'tje schrijft, begrijp ik niet :shy:

Fakke_Berto
8 June 2010, 20:03
Mpeg1 gebruikt je best niet. Het haalt je resolutie en daarmee je kwaliteit naar beneden. Heb je je film gecaptured met moviemaker? Vraag de eigenschappen eens op van de stukjes film die origineel recht van de camera kwamen. Normaal worden die bij het overbrengen van de camera naar je pc (capturen) al van een codec voorzien. Meestal is dat avi (met codec) maar soms mpeg2. Mpeg2 gebruikt geen codec. Avi is gemakkelijker om mee te werken. In mpeg 2 kan in sommige gevallen het geluid uit synchro geraken.
Laat even weten welk formaat (resolutie en container (avi of mpeg2)) je bestanden hadden toen ze van de camera kwamen.
Suc6.

Baloeke
8 June 2010, 21:41
Heb een sterk vermoeden, zoals Fakke_Berto al aanhaalt, dat je met een AVI formaat beter af bent.
Heb even moeten zoeken naar de link, lang geleden heeft chrisje eens een post gedaan over Prachtige online dienst (http://www.minatica.be/threads/39757-Prachtige-online-dienst-en-gràtis!?highlight=dienst). Via de link daar kan men online dingen gaan converteren.

Ik zou zeggen proberen Philo ;)

Phil O'Sophe
9 June 2010, 22:33
Weeral wat stof voor studie ! Never to old to learn !

Morgen aan beginnen ;)

Danke maatjes :bow:

Phil O'Sophe
10 June 2010, 12:39
Eindelijk ... het is gelukt !!! (of toch bijna):

Waarom MovieMaker het wel zeven maal niet deed en nu wel weet ik zelf ook niet.
Het resultaat: een film (AVI) van 13,6 GB, zeer goede kwaliteit.
Maar het bestand is dus te groot om het op een dvd te zetten.

Zal dus op een of andere manier moeten comprimeren.

Wie kent de beste oplossing daarvoor?

Phil O'Sophe
10 June 2010, 16:17
Film was gemaakt op de laptop; op een externe HD gezet en daarna op de HD van de desktop;
zoals hoger vermeld: ong. 13 GB, type VLC media file, .AVI

Beste manier om, na comprimeren, op een dvd te krijgen ?

Graag hulp aub. Danke !

Baloeke
10 June 2010, 16:19
Euh is een freeware programma goed genoeg? Ik hoop dat je met Xilisoft AVI to DVD Converter (http://dutch.toggle.com/lv/group/view/kl36546/Xilisoft_AVI_to_DVD_Converter.htm) je weg kan vinden. Zelf ken ik het programma niet.

Het is een demo zie ik nu net staan. Maar misschien lukt het voor die ene keer.
Of anders een kijken op Minatica (http://www.minatica.be/threads/51114-AVI-naar-DVD-(zo-moeilijk-)) ;)

Fakke_Berto
10 June 2010, 20:54
Ik heb een paar vraagje aan Phil.
In welk formaat zou je camera zijn film opslaan? Ik vermoed alleen maar mpeg2. Moest het mogelijk zijn om te capturen in avi-formaat, doe het dan. Dat monteert gemakkelijker. Is het niet mogelijk om in avi te capturen en alleen maar in mpeg2, dan is dat niet het eind van de wereld. Daarmee kan je je film ook monteren.
Het probleem bij Phil was dat zijn moviemaker bij het renderen er halfweg de brui aan gaf. Moviemaker is niet erg stabiel. De oorzaak zou kunnen geweest zijn dat er ergens een foutje in de mpeg2 stond waar Moviemaker over struikelde of zijn film misschien te lang.
Ikzelf gebruik Vegas, render naar avi en converteer het apart naar mpeg2 met cce. Als het jaar om is brand ik al die aparte filmpjes op een dvd met Dvd Author Pro. Omslachtig maar met een mooi resultaat.

Phil O'Sophe
10 June 2010, 21:28
Ik heb een paar vraagje aan Phil.
In welk formaat zou je camera zijn film opslaan? Ik vermoed alleen maar mpeg2. Moest het mogelijk zijn om te capturen in avi-formaat, doe het dan. Dat monteert gemakkelijker. Is het niet mogelijk om in avi te capturen en alleen maar in mpeg2, dan is dat niet het eind van de wereld. Daarmee kan je je film ook monteren.
Het probleem bij Phil was dat zijn moviemaker bij het renderen er halfweg de brui aan gaf. Moviemaker is niet erg stabiel. De oorzaak zou kunnen geweest zijn dat er ergens een foutje in de mpeg2 stond waar Moviemaker over struikelde of zijn film misschien te lang.
Ikzelf gebruik Vegas, render naar avi en converteer het apart naar mpeg2 met cce. Als het jaar om is brand ik al die aparte filmpjes op een dvd met Dvd Author Pro. Omslachtig maar met een mooi resultaat.

Er is idd opgenomen in mpeg2; in de handleiding vind ik geen directe uitleg of het ook in avi gaat;
wel zijn er zeker drie opnamekwaliteiten (HQ, SP, LP), maar of dat het dan telkens in mpeg2 is weet ik niet.
Wel verwonderlijk dat het renderen verschillende keren onderbrak, maar vandaag (eens) niet. Gelukkig !
Het enige probleem is nog de film naar een bestand te krijgen dat kleiner is dan 4,7 GB om het te branden naar een dvd.

Phil O'Sophe
11 June 2010, 18:52
Blijkbaar (volgens Google toch) zouden er geen FREEWARE progs bestaan die zonder watermerk een groot AVI-bestand converteren naar DVD;
betalende genoeg !

compuchrisje
11 June 2010, 19:52
In Windows 7 is een mogelijkheid om een DVD te branden Philo, alleen weet ik niet of dat prog de film passend kan maken. Daar staat standaard 150 minuten speeltijd ingesteld. Een DVD heeft meestal ruimte voor 120 minuten.
Maar mss een tip om te converteren: Super C (http://www.erightsoft.com/SUPER.html) van ERightsoft doet het mss wel voor jou?

Fakke_Berto
11 June 2010, 20:26
Als je Nero heb met NeroVision Express 2 se inbegrepen, moet het lukken. Het is zeker geen snelle, zelfs ontzettend traag, maar ik weet dat je geduld hebt ;-).

Phil O'Sophe
12 June 2010, 21:14
Als je Nero heb met NeroVision Express 2 se inbegrepen, moet het lukken. Het is zeker geen snelle, zelfs ontzettend traag, maar ik weet dat je geduld hebt ;-).

Heb dat idd, installatie is volledig geslaagd; wou het toepassen om een film (met dezelfde originelen als de vorige) te maken,
maar ... (in 't Engels): "Nero ... heeft een ernstig probleem ... ondervonden ... en moet afgesloten worden ..."

Phil O'Sophe
12 June 2010, 21:31
In Windows 7 is een mogelijkheid om een DVD te branden Philo, alleen weet ik niet of dat prog de film passend kan maken. Daar staat standaard 150 minuten speeltijd ingesteld. Een DVD heeft meestal ruimte voor 120 minuten.
Maar mss een tip om te converteren: Super C (http://www.erightsoft.com/SUPER.html) van ERightsoft doet het mss wel voor jou?

Geprobeerd, maar deze proefversie converteert maar de eerste 3 minuten van een bestand; pech dus ...

Baloeke
12 June 2010, 21:32
Heb je wel geheugen (niet in je hoofd, maar op je pc) genoeg Philo. In je profiel zie ik staan
256MB Ram misschien ligt daar de oorzaak dat Nero moet worden afgesloten.

Phil O'Sophe
13 June 2010, 13:27
Heb je wel geheugen (niet in je hoofd, maar op je pc) genoeg Philo. In je profiel zie ik staan misschien ligt daar de oorzaak dat Nero moet worden afgesloten.


256 was oorspronkelijk zo; sinds geruime tijd 2 GB;

Phil O'Sophe
13 June 2010, 14:22
Mag, indien nodig, een prog met licentie (zoals Nero suite 10 hier) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd worden?
Mag dat ook op een 2de pc (op de laptop hier) gezet worden als het al op de desktop staat?

Baloeke
13 June 2010, 16:43
De regel geld 1 licentie per computer. Dus Nero 10 mag maar op 1 computer worden geïnstalleerd.

Phil O'Sophe
13 June 2010, 16:55
De regel geld 1 licentie per computer. Dus Nero 10 mag maar op 1 computer worden geïnstalleerd.

En als je het programma eerst verwijdert, mag je het dan (op dezelfde pc) terug installeren ?
Zo'n prog moet toch goed kunnen werken !

peenif
13 June 2010, 16:55
Om zeker te zijn de Eula lezen bij (her)installatie.

Fakke_Berto
13 June 2010, 21:21
We zijn een beetje aan het afdwalen.
Ik ben er bijna zeker van dat er ergens in Phil's origineel bestand een fout zit waar de pc over struikelt, zowel MovieMaker al de converter. Daardoor al die miserie. Bestaan er geen programma's waarmee je een filmbestand kan controleren op fouten en die eventueel repareren?

Phil O'Sophe
14 June 2010, 20:51
We zijn een beetje aan het afdwalen.
Ik ben er bijna zeker van dat er ergens in Phil's origineel bestand een fout zit waar de pc over struikelt, zowel MovieMaker al de converter. Daardoor al die miserie. Bestaan er geen programma's waarmee je een filmbestand kan controleren op fouten en die eventueel repareren?

Dat zou een eenvoudige oplossing zijn Fakke !

Fakke_Berto
15 June 2010, 20:10
Ik heb mijn goede vriend Google even om raad gevraagd en het zou mogelijk zijn om fouten in avi's te repareren met Divfix. Misschien even proberen.

Phil O'Sophe
17 June 2010, 12:11
Hier mag een slotje op.