Volledige versie bekijken : internet



u145495
10 June 2010, 18:47
avond iedereen heb een acer aspire 1700 met het volgende probleem geraak er niet mee op internet er zit een 1394 netwerkkaart in krijg er ook geen ipadres mee iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen bedankt iedereen

Pilote
10 June 2010, 19:57
1394 netwerkkaart in krijg er ook geen ipadres mee

Deze kaart is een FireWire daarmee kan je geen ip adres krijgen.
De 1394 is een hoge snelheid aansluiting op de computer "seriƫle interface".

u145495
10 June 2010, 20:01
hoe geraak ik dan op internet ????

PeterN
10 June 2010, 20:30
Via je ethernet aansluiting. Kan je mss wat meer vertellen wat je hebt gedaan en wat juist niet werkt. Heeft het gewerkt? Hoe heb je alles aangesloten wat gebruik je XP,Vista win 7. Hoe meer info hoe beter we een beeld krijgen in welke richting we je kunnen helpen ;)

u145495
10 June 2010, 21:30
gebruik xp prof heb hem volledig ge formateerd en daarna windows XP pro opgezet windows xp home kreeg ik er niet op zelfs windows vista niet denk dat het iets te maken had met het aantal bits een 32 OF 64 OF MOET IK IETS IN MIJNE BIOS VERANDEREN

butskristof
10 June 2010, 22:52
Dat hangt van je processor af, je kan namelijk geen 64 bit systeem op een 32 bit cpu installeren.
Ik denk wel dat je een 32 bit systeem op 64 bit processoren kan installeren, maar dan zal je de voordelen van die 64 bit processor uiteraard niet hebben.
Weet je toevallig wat voor processor je hebt?

Mvg,
Kristof.

EDIT: ik heb je model een gegoogeld, en volgens mij heb je een 32bit processor. Je moet dus opletten dat als je Windows installeert, je de correcte versie neemt.
Ben je zeker dat je de juiste drivers voor je netwerkkaart hebt?

PeterN
11 June 2010, 00:38
Idd enkel 32 bit versie windows kan je installeren. Na installatie van windows moet je alle drivers van je pc installeren, ook die van je netwerk. Alle drivers van je laptop vind je hier (http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1700.html). Neem de juiste drivers want die verschillen per type laptop en per besturingssysteem.
In je configuratiescherm system, apparatenbeheer krijg je een lijstje met al uw hardware en welke al goed werken of nog drivers nodig hebben.
Haal ook je windows updates binnen want een installatie cd is nooit de laatste stand waardoor er bugs maar ook beveiliging risico's zijn.

Succes.