Volledige versie bekijken : ip veranderen



vodkaboy
10 June 2010, 20:38
Hey
Heb eens een vraagje:
ik en mijn vriendin spelen samen poker (PKR). We hebben Belgacom. alle 2 zelfde ip adres.Als mijn vriendin poker zit te spelen kan ik niet bij haar op tafel gaan om samen te spelen. Wie kan er mij helpen met een progje? Hotspot Shield helpt nie.

PeterN
11 June 2010, 00:43
Zal niet gaan. Je hebt waarschijnlijk een router staan waarop je pc's zijn aangesloten. Het is de router die jouw pc's een ip geven, maar dat is intern bij je thuis. Extern, naar internet toe is het belgacom die jouw router 1 ip geeft en dat is het ip wat publiek (naar de buitenwereld) gekend is.
Wil je verschillende ip's mag je niet achter dezelfde router zitten. Dwz je abonnement moet jou toestaan dat je twee verschillende kan krijgen en je moet vlak achter de modem een switch zetten ipv een router. Nu, zover ik weet heeft belgacom die b boxen en dat is modem en router ineen...

EdGi
11 June 2010, 00:58
Zal niet gaan........... zover ik weet heeft belgacom die b boxen en dat is modem en router ineen...

bestaat de mogelijkheid om 2 b boxen aan te sluiten op een telefoonlijn om dit probleem eventueel te omzeilen??

PeterN
11 June 2010, 09:25
Eerst moet je een modem hebben en dan daarna kan je een switch zetten om twee of meer aansluitingen te hebben. Maar uw abonnement moet meerdere ip's toelaten en je moet dus een adsl modem hebben zonder router in. De bbox is een modem met router in 1 toestel.

carl
11 June 2010, 17:43
bestaat de mogelijkheid om 2 b boxen aan te sluiten op een telefoonlijn om dit probleem eventueel te omzeilen??

Belgacom zal daar waarschijnlijk geen probleem van maken, dat houdt wel in dat je 2 internetabbonementen gebruikt en dus ook betaalt.
Het eenvoudigste zou zijn om gebruik te maken van een proxy/vpn, maar dat vereist wel een server ergens (van een kennis, ...) en wat kennis ;)

salmax
12 June 2010, 16:26
is een multi pak van 5€ ook een oplossing zo gebruik ik nu 2 pc op mijn bbox 2

carl
12 June 2010, 17:09
Het probleem is niet het aansluiten van meerdere pc's, het probleem is dat er maar één extern IP is blijkbaar, en daar zal een hub, switch, router niets aan veranderen.

salmax
12 June 2010, 18:11
ah oke carl wist ik niet
ik dacht altijd dat als bbox 2 met multi pack om 2 pc's aan te sluiten ook 2 ip's gaf
of werken beide op 1 dan?

EdGi
12 June 2010, 20:51
ah oke carl wist ik niet
ik dacht altijd dat als bbox 2 met multi pack om 2 pc's aan te sluiten ook 2 ip's gaf
of werken beide op 1 dan?
Hoi SALMAX,
heb hier bbox 2 en kan zonder meer met "desktop" en "laptop" tegelijkertijd op het internet, heb geen multi pack (zover ik weet), maar ook geen andere "rare" toestanden uitgevoerd, noch problemen ervaren (tot nu):-).

PeterN
12 June 2010, 22:26
Zoals ik al schreef is de bbox een modem en router in één apparaat.
De modem zet het signaal om naar ethernet. De router zorgt voor een scheiding tussen publiek gedeelte (internet) en lokaal gedeelte (thuisnetwerk).
Je router krijgt dus 1 ip van de provider. Aan de andere kant geeft de router verschillende lokale ip's aan je thuisnetwerk. Voor de buitenwereld hebben dus al je lokale pc's dus maar 1 extern ip adres, dat wat de provider aan de router heeft gegeven.
Om verschillende ip's te krijgen moet je zorgen dat die scheiding tss publiek en lokaal weg is. Dat kan je door na de modem je ethernet signaal te splitsen. Met een bbox gaat dat niet daar de router mee in hetzelfde apparaat zit.
Met een aparte modem gaat dat wel. Zet na de modem een switch die enkel het signaal verdeelt over verschillende aansluitingen. Als je abonnement het toelaat krijgt nu iedere apparaat dat je aansluit aan de switch een ander ip van je provider. Voor de buitenwereld zijn dit dus verschillende ip's.
Wil je voor de veiligheid toch nog gescheiden zitten tussen publiek en lokaal kan je na de switch een router plaatsen. Op de andere aansluiting van switch naar de andere pc kan je dat ook doen, dus 2 routers. Maar Pc1 en PC2 zitten dan ook niet in hetzelfde thuisnetwerk, je hebt dan twee thuisnetwerken.

VAN BELLE Jean
12 June 2010, 23:11
Soms kan je via programma's als Hyde My Ass een IP-adres laten maskeren, maar net dat gaat moeilijker met ADSL/SDSL en gewone breedband van telenet bij ons waarbij je ook je router daarvoor speciaal zou moeten laten instellen. Hierboven wordt juist gesteld dat je eigenlijk via een IP-adres van iemand anders zou moeten gaan (ofwel via een VPN-tunnel of via een soort terminal of citrixcliënt of remote desktop) maar als je het nu in Keulen hoort donderen qua complexiteit, is het zeker niet de moeite dit te doen voor dat spelletje en koop je gemakkelijker een pokerspelletje (met een vriendin heb je trouwens extra mogelijkheden dan...)