Volledige versie bekijken : PHP PROBLEEM. Na het uploaden.



Proceeded
15 June 2010, 20:33
Hallo allemaal,

Ik heb dus een site gemaakt waarmaar minimaal gebruik wordt gemaakt van php. Het enigste wat ik doe is een pagina includen en zorgen dat die variabel uit die pagina wordt geëchood die doet het gewoon op mijn localhost en daar zijn geen problemen mee.

Mijn probleem is het volgende:

Zodra ik mijn website volledig upload gaat alles goed. Mijn index is een html pagina en die laat die ook gewoon zien mijn andere pagina zijn php en laat die (in IE) ook gewoon zien. Mijn contact pagina is ook php maar die wilt die downloaden.(dat is mijn eerste probleem.)

Als ik mijn php pagina's open in Mozilla Firefox krijg ik mijn gehele bron te zien wat dus niet de bedoeling is.(dat is mijn tweede punt.)

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Emtec
15 June 2010, 21:22
Ondersteunt je server php?

Miss dat je best de code even post... zal al veel opklaren.

Butterflyice
15 June 2010, 21:29
welke webhosting heb je ?

ultddave
15 June 2010, 21:55
De extensie van die pagina's die PHP code bevatten is toch ".php" neem ik aan? Anders krijg je zulke problemen (bij het weglaten van de extensie doen de browsers vreemd :D).

Mvg,
Dave

Proceeded
15 June 2010, 22:18
Nou ik ga morgen zoiezo bellen met de webhosting want die moet gewoon php ondersteunen. Het is btw Strato ;).

De code zal het ook gewoon moeten doen omdat hij het wel gewoon in mijn lokale webhost doet.

het is een include dus helemaal bovenin de pagina:

<?php include ("mijnmap/mijnbestand.php"); ?>

Ik heb dus mijn bestanden natuurlijk .php genoemd :P

De volgende code die ik gebruik in mijn php is het volgende:

<? echo " ". $mijnvariabel . " "; ?>

Butterflyice
15 June 2010, 22:36
Welek pakket van strato ?
http://www.strato.nl/hosting/hosting_packages/index.html

Proceeded
15 June 2010, 22:42
Dat is een goeie vraag volgens mij de goedkope, de website heb ik namelijk gemaakt maar is voor iemand die de de webhoster heeft uitgezocht.
Ik heb wel ergens gelezen dat ze geen php 5 ondersteunen en laat ik dat nou net hebben -.-.

En dit bevestigd waarschijnlijk mijn vermoeden.
Ik kon deze pagina al niet vinden:P bedankt dat je deze link stuurde. Morgen even bellen met Strato welk pakket ze precies hebben en dan even onderhandelen :D.

thnx slotje:P

Martijnc
15 June 2010, 23:17
'echo' en 'include' zijn geen PHP5 specifieke dingen, die werken ook gewoon in oudere versies van PHP. Als je nieuwe PHP5 dingen had gebruikt kreeg je gewoon een foutmelding. Dat downloaden van PHP bestanden is waarschijnlijk een configuratiefout op de server (of via een .htaccess bestand) of je stuurt ergens de verkeerde headers.
Kijk eens wat er in het gedownload bestand staat? HTML of PHP?


Het is ook wat makkelijker om de code zo te scrhijven


<? echo $mijnvariabel ; ?>

kurt0015
2 July 2010, 22:36
Hoe je de code schrijft is het misschien wel makkelijker maar zou voor openings tag toch wel <?php gebruiken. Niet all servers schakelen namelijk de korte tags in. Dan krijg je deze problemen dus ook ;) Waarschijnlijk dat dat hier ook het probleem zal zijn.