Volledige versie bekijken : Windows XP Probleem op te installeren



Baloeke
18 June 2010, 15:04
Hoi,

Ik heb van een kennis een laptop een Medion MB6100. Men had mij gevraagd om deze opnieuw te installeren. Ik heb de orginele CD van WinXP mee gekregen.

Als ik de laptop opstart zijn er geen problemen. De computer blijft aan staan.
Maar wanneer ik de cd, met windows XP plaats en de laptop opstart, beginnen de problemen. De laptop start normaal op, de drivers en dergelijke worden geladen.
Nadat ik de overeenkomst heb gelezen en op F8 druk om deze te aanvaarden, en wil kiezen voor de C-schijf slaat de laptop uit.
Ook als ik niets doe, bij het scherm installeren - herstellen slaat de laptop uit.

De batterij eruit halen heeft geen enkel effect.

Raar is dat de laptop normaal opstart en aan blijft staan. Het is enkel bij het gebruik van opnieuw te installeren deze af slaat.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik dat verhelpen?

Woudje100
18 June 2010, 17:37
Zit er niet gewoon een recovery partition op de laptop?

Dit kan worden veroorzaakt door conflicten met aangesloten randapparatuur zoals een kaartlezer (koppel dergelijke apparatuur daarom altijd eerst los voordat de setup wordt gestart), de meest voorkomende oorzaak is echter een voor Windows onbekende SATA-controller of RAID-configuratie (een combinatie van twee of meer samenwerkende harde schijven met als doel een veiliger en/of sneller systeem). Ontbrekende drivers zullen aan het begin van de setup vanaf diskette moeten worden geïnstalleerd (met behulp van de F6-toets). De drivers staan doorgaans op de bij het moederbord meegeleverde CD met hardware drivers, het is echter beter de meest recente drivers (http://www.schoonepc.nl/instal/drivers.html) te downloaden van de website van de moederbordfabrikant

Woudje100

Baloeke
18 June 2010, 21:29
Er is niets aangeloten op die laptop, buiten de aansluiting van de stroom. Zonder deze houdt die laptop het niet lang uit.
De partitie recovery was leeg, deze heb ik kunnen terug halen met PC Inspector File Recovery (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=162).
De drivers, geluidskaart, graka, netwerkkaart,.... had ik al gevonden via de website van Medion (http://www.medion.com/be/).

Heb nu al dikwijls een PC terug in orde gekregen kwa software, maar dit heb ik nog nooit tegenkomen, dat deze afslaat bij het opstarten van de CD.

Ben nu eigelijk ook opzoek hoe ik die laptop kan opstarten via de recovery partitie.

compuchrisje
18 June 2010, 23:22
Komt hetzelfde ook voor als je een andere CD gebruikt? Als het bestaande systeem nog draait, test dat es uit. Heb je daar hetzelfde euvel, ligt het aan de CD-speler. Misschien kan je dan een iso schrijven naar een USB-station om vanaf de stick te installeren.

vdhee
19 June 2010, 11:36
Was de XP origineel geïnstalleerd op dezelfde Medion?

Baloeke
19 June 2010, 11:54
Als ik de orginele cd met Windows XP gebruik als het systeem actief is, dan werkt de cd-rom. Ik kan eventueel extra windows onderdelen gaan installeren, andere taken uitvoeren. En Windows installeren gaat langs deze kant niet, maar dat wist ik eigenlijk al.

vdhee
19 June 2010, 16:44
Inderdaad! Dat lijkt mij normaal.

Maar heeft de Medion MB1600 dezelfde XP CD oorspronkelijk aanvaard als OS?

Baloeke
19 June 2010, 22:26
Op die medion staat het besturingssyteem Win XP Home. De cd die ik tijdelijk heb meegekregen is ook ene met Windows XP Home.

Als ik nu Vista of Win7 zou installeren op deze medion, maakt het toch niet veel uit welk besturingsysteem nu op die laptop staat.
(Helaas heeft die medion niet genoeg geheugen om Vista of Win7 te installeren.)

Baloeke
20 June 2010, 21:49
De persoon in kwestie heeft laten weten, dat zij gaat uitkijken voor een andere laptop. Deze laptop heeft weinig geheugen (512MB) en de harde schijf daarin is ook niet groot. (is volgens mij al een oud bakske ook)
Ik heb wel een paar zaken terug in orde gekregen, zoals geluid (want dat was er niet meer), de drivers van de grafische kaart bijgewerkt,...
Verder alle update's binnengehaald, defig opgekuisd met ccleaner en eens gedefragmenteerd. Laptopke draait terug normaal, en kan er even tegen tot zij iets anders gevonden heeft.

Bedankt aan iedereen om mee te zoeken naar een oplossing. Dit topic word gesloten.