Volledige versie bekijken : pc op tv willen bekijken:zwart wit



nurse84
20 June 2010, 14:31
We hebben een Philips LCD TV (8000 serie) en deze wil ik aan de pc aankoppelen.
Ik heb een kabel, aan de ene kant S video aan het uiteinde een scart stekker. Ik koppel alles juist aan, ik schakel over naar EX2, ik zie het beeldscherm in het zwart wit. Ik heb al de scart stekker verstoken naar EX1, maar dit lukt ook niet.

Kan iemand mij helpen,aub?

Jelle
21 June 2010, 12:48
Dat heeft te maken met het feit dat je tv het S-Video signaal in de Scart niet goed oppikt. Dat kan verschillende oorzaken hebben en in het ergste geval is het niet echt op te lossen. Op Tweakers.net hebben ze alle mogelijke oorzaken eens opgelijst: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538#zwartw

Het allergemakkelijkste is eigenlijk om de VGA/DVI aansluiting te gebruiken als je tv die heeft (of HDMI). Dat bespaart je een hoop frustratie :)

nurse84
21 June 2010, 14:13
Hoe bekijk je als er PAL instellingen juist staan? Ik werk via XP, dank je

Jelle
21 June 2010, 15:01
Configuratiescherm -> Beeldscherm (of rechtermuisklikken op je bureaublad en dan Eigenschappen) -> tabblad Instellingen -> Geavanceerd
Dan meestal het laatste (meest rechtse) tabblad van het menu.

Vervolgens is het moeilijk exact te zeggen. Het hangt dan af van je grafische kaart en driver versies.

nurse84
21 June 2010, 21:11
Ik vind die Pal instelling niet terug. Enkel bij beeldscherminstelling staat het op 60 hertz, of geeft dit er niets mee te maken?

Jelle
22 June 2010, 22:08
De vernieuwingsfrequentie heeft er niets mee te maken. Meestal kan je via een knop op het meest rechtse tabblad naar het instellingspaneel van je grafische drivers. Die bieden meer opties dan Windows zelf.

Maar heeft je tv geen VGA of DVI aansluiting?

g_man
23 June 2010, 06:21
Wsl gewoon de verkeerde kabel. Hoeveel pins heeft de tulp en kijk ens op je grafische kaart of het aantal pinnetjes hetzelfde is van de s-video.
Welke grafische kaart heb je? AMD of nVidia?