Volledige versie bekijken : vBulletin of phpBB ?



Zilverhippie
23 June 2010, 15:07
Hallo,

Ik heb met geen enkel pakket ervaring, maar wil een forum opstarten.
Stel dat de aankoopprijs geen probleem is, voor welk pakket zou ik dan gaan en waarom?
Ik wil vermijden dat ik tijd en energie in een pakket steek om er vervolgens achter te komen dat ik toch beter voor het andere had gekozen.

mvg,

Zilverhippie

Butterflyice
23 June 2010, 15:25
phpbb is gratis dus dat uit proberen kost niets.
je kan het altijd laten nog laten migeren naar een vbulletin versie deze kost wel elkaar geld voor support en onderhoud.

Snakey
23 June 2010, 16:24
Als geld geen probleem is, kan je ook eens een kijkje nemen naar invision powerboard. Op dit moment denk ik één van de betere forumsoftware. Wijzelf gebruiken op minatica echter vBulletin 4, vooral vanuit het oogpunt dat Minatica gestart is vanaf vBulletin 3 en we er al mee vertrouwd waren. In die tijd was vB3 veruit de betere forumsoftware, maar eerlijk is eerlijk, sinds vBulletin 4 en sinds de overname van het bedrijf achter vBulletin hebben we steeds meer en meer een amateuristische indruk gekregen.

kurt0015
2 July 2010, 17:59
Ik zou zelf ook gaan voor invision powerboard heb er al enige ervaring mee en moet zeggen het werkt echt vlotjes. Het kost je wat geld maar het is het zeker waard.