Volledige versie bekijken : Windows Vista Windows Verkenner bijft vastlopen.



sinfald
28 June 2010, 21:45
Sinds zaterdag heb ik problemen met Windows Verkenner. Ik krijg steeds de meliding "Windows Verkenner werkt niet meer". Dan loopt mijn laptop volledig vast en zelfs normaal heropstarten werkt niet meer. Als ik opstart in veilige modus en systeemherstel uitvoer is het probleem even van de baan maar even later weer problemen met Windows Verkenner.

compuchrisje
28 June 2010, 22:50
Alvast een vraagje, is je Vista up-to-date? Daarmee bedoel ik dus of SP1 al op je systeem staat, dat kan je zien door in het startmenu met rechtermuisknop op Computer te klikken en Eigenschappen te kiezen.
Nog een hulpje kan zijn: het indexeren van de schijf (schijven) uitschakelen. Dat kan je doen door op C: te klikken met rechtermuisknop en via Eigenschappen de nieuwe tabblaadjes te openen. Op één ervan zal je een vinkje zien voor: Indexeren van deze schijf. Dat verwijder je gewoon en je klikt op Toepassen.
Een extra hulpje is om te helpen zoeken naar welk bestand voor problemen zorgt. Klik hier (http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tricks-windows-vista/164-verkenner-crasht-stopt-sluit-afgesloten.html)even om te zien hoe je het moet doen.
Als dat allemaal niet werkt, zou je een herstelactie moeten uitvoeren met de installatie-schijf van Vista, maar mogelijk heb je die niet. Hierbij riskeer je wel dat je bestanden en geïnstalleerde programma's zal kwijtraken, wacht dus nog even ermee.

sinfald
29 June 2010, 00:04
Bedankt voor het snelle antwoord.

Mijn Vista is volledig up-to-date.Is Vista niet aan SP2 op dit moment? Het indexeren van de schijven heb ik al een tijd geleden uitgeschakeld dus ik denk niet dat er mee te maken heeft.En inderdaad ik heb geen Vista installatie schijf.

Ik heb uitgevoerd wat er beschreven staat onder die link en ik heb niets gemerkt. Wel merkte ik daarstraks dat als ik Firefox en MSN had openstaan dat ik aan 100% CPU gebruiken zou zitten wat normaal gezien nooit zo is. Na firefox en MSN te hebben afgesloten losste dit zich op en zat ik terug aan normaal CPU gebruik. Op dit moment gbruik ik IE en ondervind ik geen last.