Volledige versie bekijken : Analoge dvd recorder aansluiten met digibox belgacom?



nick-db
1 July 2010, 13:26
Wij zijn thuis van plan om over te schakelen op digitale tv van Belgacom, vermits in juni 2011 analoge tv toch niet meer zal bestaan in Belgie. Nu is mijn vraag als het zou mogelijk zijn om de dvd recorder die nu op de kabel is aangesloten ook nog kan werken op digitale tv?

Want anders is hij voor de vuilbak:shocked:

butskristof
1 July 2010, 14:47
Wij hebben ook digitale TV van Belgacom, en gisteren heb ik heb aangesloten op mijn DVD-recorder.
Ik heb alles toegepast zoals het op de help van Belgacom zelf (http://selfcare.belgacom.net/RN/slf_nl/9026/hoe-kan-ik-een-een-programma-opnemen-via-mijn-dvd--of-videorecorder/) staat, en hier werkt alles.
Je moet natuurlijk dan wel eerst je decoder afstellen, en dan opnemen via de recorder. Zappen met de recorder is dus niet meer mogelijk, je zult hem op 'EXT2' moeten afstellen.

Hopelijk werkt het ;)!

Mvg,
Kristof.

Nicopara
3 July 2010, 19:34
Wij zijn thuis van plan om over te schakelen op digitale tv van Belgacom, vermits in juni 2011 analoge tv toch niet meer zal bestaan in Belgie.

Je DVD-speler zou er zonder problemen mee moeten werken (via SCART-kabel). Met analoge TV bedoelt men trouwens televisie via antenne. De uitzendingen van de VRT zijn echter al voor 2011 gestaakt.
Met analoge TV bedoelt men dus NIET de gewone kabeltelevisie, zonder decoder. Er zijn nog geen plannen om dit af te schaffen.
Dit om misverstanden te vermijden ;)