Volledige versie bekijken : laptop



crash_override
11 May 2005, 21:14
ik zou graag en loptop gaan kopen omdat mijn pc wat te traag aan het worden is maar wel merk is het beste voor en leptop

Ché
11 May 2005, 21:29
hangt ervan af wat je ermee wil doen.

Ché

Simply
12 May 2005, 12:56
Acer, Toshiba, HP, Futusji Siemens, ...


Het merk doet niet zoveel terzake, 't is vooral naar de configuratie zelf dat je moet kijken!

Grtzzz Simply :p

Howling Weirdo
12 May 2005, 22:26
http://www.ivanhoejupiler.be/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5511
hier de configuraties die ik in gedachte had.
Misschien heb je er wat aan bij je keuze.

Simply
12 May 2005, 22:34
Ik zou gaan voor optie 1, maar je moet wel rekening houden dat je maar 3 USB poorten hebt he

Das misschien niet zo weinig, maar voor je't weet zitten ze allen vol hoor

Grtzzz Simply :)

slicky
13 May 2005, 06:50
http://www.ivanhoejupiler.be/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5511
hier de configuraties die ik in gedachte had.
Misschien heb je er wat aan bij je keuze.

amaai das toch een groot verschil van forum hé,denk dat ik dit al een beetje gewend aan het komen ben:D vooral de snelheid:D

Ché
13 May 2005, 20:23
heb mijn antwoord van toen nog even gekopiëerd voor je

hd, grafka, netwerkkaart en dvd/cdrw zijn bij alle drie hetzelfde.
de verschillen zitten in:
- centrino of amd cpu.
- 512 of 1024MB geheugen.
als ik het zo bekijk valt 2 voor mij uit de boot. (slechts 512MB) en het verschil in processor met 1 zal je bijna niet merken.
dus blijven over:
1: een allrounder
3: een performer.
aan de hand van wat jij ermee van plan bent, zal je je keuze moeten maken.


Ché

grabber
13 May 2005, 20:30
Ik zou gaan voor optie 1, maar je moet wel rekening houden dat je maar 3 USB poorten hebt he

Das misschien niet zo weinig, maar voor je't weet zitten ze allen vol hoor

Grtzzz Simply :)

Daar heb je toch hubjes voor Simply.

Gmail
13 May 2005, 22:09
Hallo,

Het zijn maar tips ge moet ze van mij nie perse volgen:
neem GEEN hp pavilion ze4300 (moederbord na 2 jaar gekrasht en batterij werkt nie meer)
neem geen celerom processor
neem min 512MB ram
neem min 60GB HDD
neem min 2-3 garantie

Greetzz,

Toon

Heezy
13 May 2005, 23:45
Ik zeg altijd bij laptops: neem een Intel Centrino of een AMD64 Turion als je 64-bits wil gaan. Die zijn enorm zuinig en zorgen dus voor een lange autonomie.
AMD gaat ook nog met een 'Ivanhoe' (ja inderdaad :)) concept komen dat hetzelfde zal zijn als het Intel Centrino concept.

De rest van features is bijna zoals in een gewone desktop.

Heezy
14 May 2005, 00:03
Even gekopieerd van een ander forum. Goede samenvatting van de verschillende cpu's:




CPU-modellen
Hier de opsomming van verschillende ‘mobiele’ cpu’s.
De tijden van de autonomie zijn algemene gevallen met standaard batterijen en ze zijn gebaseerd op tekstverwerking en surfen. Gamen gaat natuurlijk veel minder lang gaan dan de aangegeven tijd.

P4: Deze gewone desktop-cpu wordt soms nog in budgetsystemen gestoken.
Deze worden warm, vreten energie en zijn dan meestal nog eens beperkt in mogelijkheden ook. Af te raden dus !

P4-M: De mobiele P4. Vergelijkbaar met de P4, maar wordt minder warm en verbruikt minder energie. De prestaties zijn iets minder dan de P4 maar de verschillen zijn miniem.
De meeste toestellen die je ziet met P4 zijn hiermee uitgerust.
De te verwachten autonomie is ongeveer 1,5 tot 2 uur.

P-M: Deze processor wordt meestal verkocht samen met een draadloze netwerkkaart van Intel. Dit geheel wordt dan Centrino genoemd. Centrino is dus een verzamelnaam van de processor (P-M), de chipset (op het moederbord … komt echter altijd samen met de P-M) en de ingebouwde draadloze netwerkkaart.
Een belangrijke vermelding is dat de P-M op een veel lagere kloksnelheid draait maar daardoor niet trager is dan een P4. Vergelijk het met de processoren van AMD. Die draaien ook op een lagere klok maar zijn wel even snel of sneller.
Een P-M 1,5ghz is te vergelijken met een P4 2,4ghz en een P-M 2,0ghz is te vergelijken met een P4 3,2ghz.
Verder moet er ook een verschil worden gemaakt tussen de Banias en de Dothan.
De eerste heeft 1mb L2-cache geheugen terwijl de tweede 2mb aan boord heeft.
De Dothan is nieuwer en is op dezelfde kloksnelheid 5% sneller dan den Banias.
De Banias gaat van 1,3ghz tot 1,7ghz en de Dothan van 1,5ghz tot 2,0ghz.
De autonomie bedraagt ongeveer 5u.
Dit is totnogtoe de enige echte mobiele processor dus.

AMD: Of het nu een AthlonXP is of een 64-bit … deze zijn desktopmodellen en vreten dus enorm veel energie en worden warm.

AMD-Mobile: Vergelijkbaar met de P4-M. Ze worden minder warm, verbruiken minder energie, maar zijn ook iets minder krachtig.

Enkel de AMD Turion staat er nog niet bij.

vraagteken
18 May 2005, 18:07
ik heb eens gekeken naar amd athlon 64 3700 op siemens site maar ik vindt die nergens terug om dat ik ook een laptop ga kopen en voor die prijs een 3700 ???????

Franss
4 June 2005, 23:19
de serie ACER ASPIERE bekijk deze eens en met een volledig klavier ook numlock

Franss
4 June 2005, 23:21
en bekijk ook de software eens die wordt aangeboden