Volledige versie bekijken : Nieuwe router



Baloeke
5 July 2010, 23:07
Mijn huidige draadloze router is aan vervanging toe. De problemen liggen aan het aansluitpunt van de stroom toevoer.
Heb mij er dus een andere (http://www.hercules.com/nl/wifi/bdd/p/105/hercules-wireless-n-integrated-router-hwnri-300-/) aangeschaft.
Wat moet ik eigenlijk doen om mijn huidige router te vervangen door de nieuwe. Software matig gaat dat wel lukken. Ik herinner mij nog iets van Ping maar wat was dat nu weer :shy:.

PeterN
5 July 2010, 23:18
Als je hem enkel als router gebruikt zal je niks moeten doen en gewoon vervangen. Als je ook het draadloze gebruikt zal je eerst eens moeten kijken in de oude router welke beveiliging je gebruikt, wep, wpa, wpa2 en natuurlijk je paswoord en ssid. Kijk ook even naar je gebruikt kanaal nummer want dewelke je nu gebruikt geeft geen problemen.
Installeer de nieuwe, surf naar zijn ip (staat in de handleiding) en stel dezelfde gegevens in bij draadloos. Dat is het ongeveer ;)

Baloeke
5 July 2010, 23:22
Dan gaat het nog simpeler zijn dan ik dacht. Ga mij er morgen mee bezig houden.

Baloeke
6 July 2010, 23:11
Voilla de nieuwe router staat er tussen :good:. De router plaatsen en draadloos internet krijgen was geen probleem. Eigenlijk wat gesukkeld om mijn draadloze printer terug aan de klap te krijgen, maar dat is ook gelukt.
Heb in een keer van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn laptopke te formateren. De grootste reden was dat ik mijn mobiel internet (Mobistar Internet Everywhere) niet meer aan de praat kreeg na de upgrade van Vista naar Win7. Had toen eigenlijk moeten kiezen voor een nieuwe installatie, maar wou toen te snel zijn. Het mobiel internet werkt nu ook al dus kan er tegenaan als ik binnenkort naar de Belgische kust trek.

Zal deze maar sluiten want heb hier verder geen problemen :p.