Volledige versie bekijken : Help wat kan dit zijn?



Baki
9 July 2010, 21:33
Ik zit met een groot probleem! Eergisteren laat Constantyn per ongeluk mijn Sony Alpha vallen. En nu kan ik nog wel foto's trekken maar hij trekt de foto's hoger dan ik ze zie door de camera. Weten jullie wat dat kan zijn?

Baloeke
9 July 2010, 21:55
Ik gok maar Baki, maar zou de spiegel niet kunnen verschoven zijn?
Moest je nog garantie hebben op dat toestel, vrees ik er voor dat men dat onder garantie gaat herstellen.

Baki
9 July 2010, 21:56
Nee de garantie is net verlopen. Ik hoop echt dat het niet te veel gaat kosten. Maar ik vrees er een beetje voor. :damn:

Baloeke
9 July 2010, 22:00
Ik eigenlijk ook. Misschien kan je eerst eens navragen, desnoods in verschillende fotowinkels, hoeveel dit gaat kosten. Vindt het echt jammer Baki :cry:

Baki
9 July 2010, 22:04
Ja mijn eigen schuld he! De camera vergeten weg te leggen en Constantyn had die te pakken gekregen! :damn: Als het echt te duur is dan overweeg ik om voor mijn verjaardag een andere body te kopen. Maar eerst natuurlijk weten wat er aan is en hoeveel het gaat kosten he. Pfft dat is nu echt een tegenvaller se.

Baloeke
9 July 2010, 22:12
Moet je nog lang wachten voor je verjaardag

Baki
9 July 2010, 22:13
Dat is in september. Dus dat is niet zo heel lang wachten. :)

salmax
9 July 2010, 23:04
ah baki is ook een maagd sterrebeeld dat zijn de goede :):)

compuchrisje
9 July 2010, 23:55
Als het toch neerkomt op herstellen, waarom probeer je zelf niet wat? Je lens zit waarschijnlijk verschoven, mogelijk binnenin iets afgebroken. Maar in het beste geval kan je het mss nog provisoir 'goed' zetten. Ik weet natuurlijk niet hoe de schroefjes etc allemaal bereikbaar zijn.
Hopelijk krijg je het op een 'goedkope' manier hersteld.

Baki
10 July 2010, 02:44
Ja ik heb ook al gekeken maar ik zie op het eerste zicht niets dat veranderd is. Dus ik denk dat het binnen in het toestel zelf is. Mijn lens sluit nog altijd mooi aan en zo. Anders had ik ook wel geprobeerd om het te herstellen. Ook mijn vriend heeft gekeken maar zag ook niet direct wat het kon zijn.

Baki
10 July 2010, 18:36
Zo mijn Sony is binnen. En ze gaan nu een bestek laten opmaken. Maar ze konden wel al zeggen dat het minimum 250 euro gaat kosten. :cry:

compuchrisje
10 July 2010, 22:58
Bestek opmaken = ook al betalen? Laat ons hopen dat het repareren de prijs van een nieuw toestel niet gaat overtreffen.

Vincent
11 July 2010, 10:20
Baki, spijtig dat uw toestel gevallen is, had het niet vroeger gezien, (de kleininderen hebben 1 week bij ons gelogeerd).
Vind 250 euro wel een dure zaak, en een Sony DSLR-A350 body vinden zal ook al moeilijk zijn.

Baki
11 July 2010, 12:13
Dat is inderdaad niet goedkoop! En zeker niet met de trouw die eraan komt. Die toch ook al genoeg kost! :frown: Maar ja je kan niet boos zijn op Constantyn he want hij deed het ook niet expres.

Baki
12 July 2010, 00:36
Ik zit dus nu al sinds gisteren zonder een camera en wat mis ik dat ding enorm! Zoals daarstraks. Constantyn zijn benen staan vol met krabben van door de bosjes te lopen en hij had niet eens geweend toen ik het ontsmette en zo. En nu wou ik toch een foto van mijn stoere flinke jongen nemen. Maar ja ik hem mijn camera niet he. :damn:

Baloeke
12 July 2010, 15:29
Ik leef met je mee Baki. Van opgroeiende kinderen wil je vele foto's hebben. Eind vorig jaar had ik ook problemen met mijn kodakske. Op dat ogenblik begon mijn kleindochter (nu bijna 20 maand) bepaalde leuke dingen te doen (weet eigenlijk al niet meer wat), en zonder was het even hard om zulke dingen te bewaren.

Baki
19 July 2010, 23:08
Vandaag weer even naar de winkel geweest want normaal ging ik vorige week weten wat er aan de hand was. Kijkt die man zo kei zuur en zegt: Nee ik weet daar nog niks van. Je weet dat deze week wel. :damn: Daar stond ik dan he! Ik wil nu echt wel weten hoeveel me dat gaat kosten he! En wanneer ik hem ga terug hebben. Want er zijn al verschillende mooie momenten geweest en nu kon ik die niet fotograferen. :frown:

compuchrisje
19 July 2010, 23:35
Misschien zit de verlofperiode er weer es tussen, dé smoes bij uitstek en daarna hebben ze teveel werk of te weinig volk. Duimke (y) extra dus om het toch snel opgelost te hebben.

Baloeke
19 July 2010, 23:40
Ik leef met je mee Baki

peenif
20 July 2010, 10:15
Kijkt die man zo kei zuur en zegt: Nee ik weet daar nog niks van. Je weet dat deze week wel.

Die onbeschofte beer had je beter eens flink op zijn plaats gezet. Hopelijk is het herstel niet te duur.

Baki
23 July 2010, 15:08
Vandaag weer maar eens terug geweest om te vragen wanneer ik eindelijk iets meer weet. En nu zeiden ze ineens ja dat kan tussen de 3 en de 6 weken duren hoor! Daar wordt ik dus zo kwaad van he! Dan moeten ze niet zeggen dat ik daar 2 weken geleden al iets van ging weten! :angry: Want bijna 3 weken geleden zeiden ze nog: ja dat duurt 3 tot 7 weken voor hij gemaakt is maar volgende week dan weet je er iets van ze!
Nu gaan we maandag naar de Efteling en kan ik dus geen foto's maken! :cry:

Baki
24 July 2010, 15:04
Ik heb even een vraagje!
Door de problemen met mijn camera overweeg ik om een compacte camera bij te kopen zodat ik toch de leuke momenten van onze jongens kan vast leggen! Nu vroeg ik mij af of dit iets goeds is?
http://www.sony.be/lang/nl/product/dsc-w-series/dscw320g.cee8
De prijs mag niet veel hoger gaan dan 150 euro omdat ik nog niet weet hoeveel de kosten aan mijn Sony Alpha gaan zijn!
Andere tips voor goede compacte camera's zijn welkom!

peenif
24 July 2010, 17:39
In die prijsklasse Baki zal je niet veel verschillen merken tussen de verschillende topmerken en het is dan ook moeilijk om je naar iets anders ('beters') te verwijzen. Mijn eerste digitale toestel (juli 1994) was een Sony DSC V1 en ook nu nog levert die foto's van de allerbeste kwaliteit en kan gerust naast de hedendaagse toptoestellen staan - over Sony compacttoestellen zal je mij zeker niks afkeurends horen vertellen.

Baki
27 July 2010, 20:44
Koop Jeroen gisteren een compacte camera en krijg ik vandaag een bericht dat ze mijn sony al gemaakt hebben! Dus morgen kan ik hem gaan halen! :)

salmax
27 July 2010, 21:33
nu met 2 dus
hopelijk vallen de kosten mee baki en minder dan 250€

Baloeke
27 July 2010, 21:40
En vorige week wisten ze nog van niets. Zal even meeduimen dat de herstellingen niet te veel kosten.