Volledige versie bekijken : Windows verkenner niet onder Beeld in werkbalk.



Natazja
18 July 2010, 23:36
Ik heb sindskort Win 7 en nu is t zo dat ik mijn psp bestanden [paintshop pro] niet in een voorbeeld zie. Jpeg's en .png bestanden zie ik wel gewoon.
Mijn vriend heeft dezelfde windows maar die ziet dat dus wel.
We hebben alles samen langsgelopen en t enige wat verschilt is dat hij dus bovenin bij Beeld in t menu de windows verkenner heeft staan en ik dus niet. [zie voorbeelden].
Voor de rest is alles t zelfde. Nu dus de vraag: kan t daar aan liggen en hoe krijg ik die windows verkenner bovenin bij Beeld in t menu?

Deze is dus van mijn vriend:

http://i32.tinypic.com/51u78j.jpg

Dit is de mijne:

http://i27.tinypic.com/wk1uh5.jpg

compuchrisje
19 July 2010, 00:03
Die extra werkbalken zijn bij je vriend waarschijnlijk toegevoegd hoor. Dit heeft niets met de bestanden van PSP te maken. Is het programma al geïnstalleerd en heb je de extenties voor PSP al geselecteerd?
Ik heb hier ook gemerkt dat mijn Windows Viewer(s) weinig meer kunnen weergeven dan png of jpg in de miniatuurweergave, gif- en psp-bestanden worden hier gewoon weergegeven met het logo van PSP ervoor.

Natazja
19 July 2010, 00:27
Hij heeft verder niets aan zijn Win gedaan..dus niks toegevoegd. We hebben al gekeken nog op internet maar nergens staat hoe je eventueel die extra dingen kan toevoegen. We gokten erop dat dat misschien ermee te maken heeft omdat de rest dus exact t zelfde is ingesteld met alles quw windows e.d.
Ik heb idd .pspimage bestanden al toegewezen aan paintshop.
Windows viewer doet idd hier ook geen .gif bestanden bewegend laten zien..wel laat hij ze zien.
Het blijft dan dus vreemd dat hij op 1 of andere manier dus wel "voorbeelden" ziet van psp bestanden zonder ze te openen in paintshop en ik blijf dus alleen t logo zien van een psp image.

PeterN
19 July 2010, 16:43
Hou shift in en rechtsklik op de psp afbeelding. Kies in het lijstje 'openen met'. Kies daar 'standaard programma selecteren' en kies psp. Staat psp er niet bij kan je eronder door op het pijltje uiterst rechts 'andere programma's' open klikken. Zorg dat onderaan het vinkje staat bij 'Dit type bestand altijd openen met dit programma'. Normaal moeten dan je miniatuurweergaves ook inorde zijn.

Ik gebruikt psp niet en ben niet zo thuis in die grafische progs maar werkt psp wel goed op win 7?

Natazja
19 July 2010, 20:04
Dat heb ik dus ook al gedaan. Maar t mag helaas niet baten :(

Jeps mijn versie is compatible met win 7 daar heb ik nog speciaal op gelet dus ik heb er voor gezorgd dat de goede versie erop stond.
Bij mijn vriend [heeft dus zelfde windows en zelfde paintshop] lukt t dus idd wel en hij ziet t ook.
Enige manier voor mij om iets te bekijken is dus idd paintshop te openen en de desbetreffende tube te openen en dan pas kan ik zien wat t is.
Erg vaag dus haha..

compuchrisje
19 July 2010, 20:38
Een meedenkertje, maar daarom niet dé oplossing. Ik weet niet hoe jouw instellingen zijn voor PSP, maar hier heb ik die alvast uitgeschakeld als afbeeldingsbeheerder. Photo Downloader e.d. zijn hier uitgeschakeld, mogelijk is dat bij je vriend niet het geval. Zo ja, dan zou dàt wel eens de reden kunnen zijn.

Natazja
21 July 2010, 17:03
Helaas..dat is t ook niet.. hij heeft alles t zelfde staan als mij maar ik heb inmiddels een psp thumbnail handler gevonden die de tubes nu wel laat zien dus dat is gelukkig opgelost. Photo downloader hebben we beiden idd ook uitgeschakelt..dat was alleen maar irritant haha.
Waarom ik die windows verkenner niet bovenaan krijgt zal altijd wel een vraag blijven vrees ik want ik heb zelfs inmiddels win 7 nogmaals geinstalleerd maar t blijft zo haha.
Dank je voor t meedenken.

Natazja
27 July 2010, 22:03
Hier mag een slotje op hoor ;)
Heb nogmaals win 7 geinstalleerd maar t blijft t zelfde.. dus dan maar zo laten haha.
Is geen wereldramp.. Wat niet lukt..lukt niet. :D