Volledige versie bekijken : Vragen over Videos op webpagina



triepok
22 July 2010, 01:43
Hallo,

Er bestaat bij mij veel onduidelijkheid over hoe en wat, wanneer ik een video op de webpagina wil zetten.


Ik las dat de video in de tag 'embed' moet staan, maar dat schijnt te zijn verouderd? Hoe zit dat nu precies, kan je niet gewoon in een div de video includen, of is dat afhankelijk van type media zoals FLV, SWF, WMV of MOV?


SWF stuurt automatisch een player mee, maar schijnt alleen voor videos met een max. lengte van 10 seconden te zijn. Is dat waar en wat als ik die SWF 5 min. lang maak?


Hoe kan ik ervoor zorgen dat uberhaupt de bezoekers geen plugin hoeven te downen? Ik zag hier een post met een code hiervoor, maar die stamt af van 2005, is die nog te gebruiken of is die code te oud? http://www.minatica.be/threads/14301-Filmpje-op-Website-zetten


Wanneer ik een Flashvideo voor een website produceer met Camtasia, dan worden er bestanden aangemaakt ( workshop_controller.swf, expressInstall.swf and swfobject.js ). Wat doen deze bestanden een voor een en moet ik al deze bestanden uploaden? Zo ja, moet dan voor ieder SWF video deze bestanden worden geupload?


Wanneer ik overigens een SWF produceer, maar niet kies voor de optie voor het Web, dan worden die bestanden niet erbij aangemaakt. Betekent dit wanneer ik de video dan op een pagina zet, deze bestanden zelf moet maken?
Ik hoop dat iemand mij de antwoorden kan geven. Ik zou dankbaar zijn.

Alvast bedankt!

Butterflyice
22 July 2010, 17:51
Een video kan je het beste als flv maken en deze via een player inladen.
Voorbeeld is de JW player (http://www.longtailvideo.com/)
Deze mag je gebruiken alle overige bestanden zitten in de download erbij.

triepok
23 July 2010, 00:10
Ze hebben dan nog wel de plugins nodig? Hoe kan ik dat evt vermijden zodat ze zelf niks nodig hebben?

triepok
23 July 2010, 01:58
uhhm, wat doen de bestanden workshop_controller.swf, expressInstall.swf and swfobject.js?

- workshop_controller.swf wordt voor elk video aangemaakt (workshop2 3 etc etc en dus altijd meesturen met ftp en is de player? (betekent dat de bezoekers alleen een plugin nodig hebben?

- expressinstall ?? (wanneer ik deze niet upload werkt de video gewoon)

- swfobject omzeilt de informatiebalk in IE en hoeft maar 1x op de server te staan voor alle swf? OF is het ook voor alle FLV?



BVD.

Butterflyice
23 July 2010, 08:35
uhhm, wat doen de bestanden workshop_controller.swf, expressInstall.swf and swfobject.js?

- workshop_controller.swf wordt voor elk video aangemaakt (workshop2 3 etc etc en dus altijd meesturen met ftp en is de player? (betekent dat de bezoekers alleen een plugin nodig hebben?

- expressinstall ?? (wanneer ik deze niet upload werkt de video gewoon)

- swfobject omzeilt de informatiebalk in IE en hoeft maar 1x op de server te staan voor alle swf? OF is het ook voor alle FLV?



BVD.
Als je de player van JW gebruikt heb je de bestanden maar 1x nodig die in de download worden mee geleverd.
Je moet zelf alleen de flv dan nog uploaden die je zelf heb gemaakt.


expressinstall ==> heb je niet nodig als je de JW player gebruikt gebruik je de player van flash zelf dan wel.

swfobject ==> Hoeft maar 1x in de site map voor te komen om 10 x de zelfde file overal neer te zetten is zinloos.
Deze is niet on een infobalk van IE te omzeilen maar heeft te maken dat active elementen niet zo maar in de site gebruikt mogen worden het zo gemaande Eolas patent (http://en.wikipedia.org/wiki/Eolas)

Butterflyice
23 July 2010, 08:36
Ze hebben dan nog wel de plugins nodig? Hoe kan ik dat evt vermijden zodat ze zelf niks nodig hebben?

Ze hebben alleen een flashplayer nodig deze wordt tegenwoordig standaard bij de windows meegeleverd.

triepok
23 July 2010, 12:34
Vreemd dat de video op de site, zonder de expressinstall, toch werkt bij mij op de computer, is daar een reden voor?

Het bestand workshop_controller.swf die tijdens produktie wordt aangemaakt, kan ook workshop2_controller.swf zijn wanneer je dat bestand zo noemt (workshop2). Dit is in principe dat bestand met ingebouwde of meegeleverde player. FLV heeft dat niet, en maakt gebruik van een stand-alone player om af te spelen als ik het goed begrijp.

Is het zo dat wanneer je op de site geen player hebt geupload, de klant de player op de pc nodig heeft en de plugin is voor internet?

Maar als je wel een player hebt geupload, dan hebben ze alleen de plugin nodig, wanneer deze bij de klant niet is geinstalleerd..

Het komt wel eens voor dat men de windows media player heeft geinstalleerd, en die video dan daarin afspeelt, maar dat komt dan omdat je op de site geen player hebt geupload en/of niet hebt geprogrammeerd dat het in de site zelf moet worden afgespeeld.
Is dat zo?


BVD

Butterflyice
23 July 2010, 15:11
zonder player kan je niets afspelen.
de wmp heeft elke windows gebruikerstandaard

de expressinstall = een swf file is dus genn plugin