Volledige versie bekijken : MSN & webcam



Coureurke
22 July 2010, 18:13
ik had de gewone msn messenger (msn live messenger) maar ik heb de bèta voor windows 7 geinstalleerd om deze eens te testen. Omdat ik er niet met kon werken en het maar raar vond, heb ik hem terug verwijderd en terug de live geinstalleerd. Maar nu werkt mijn cam niet meer (alleen videogesprek ipv te kunnen kiezen, mijn cam alleen aan of videogesprek). Ik heb alle 2 (zowel msn live messenger als mijn webcam Logitech C250) opnieuw geinstalleerd + pc geformatteerd en het werkt nog altijd niet zoals het zou moeten (nog hetzelfde probleem). Weet iemand wat ik kan doen?

Jelle
26 July 2010, 23:03
Maar nu werkt mijn cam niet meer (alleen videogesprek ipv te kunnen kiezen, mijn cam alleen aan of videogesprek).

Dus je hebt wel beeld, maar dan alleen in de "twee richtingen"? Je vindt de instelling dus niet meer om alleen "enkelrichting" de webcam aan te zetten? Verwarrend :)

Alleszins, probeer de webcamwizard eens via Extra -> Audio en Video instellingen.
Daarnaast kan het installeren van McAfee SiteAdvisor problemen geven (http://service.mcafee.com/faqdocument.aspx?id=TS100601). Als je die draait, moet je hem updaten naar de laatste nieuwe versie.

Coureurke
31 July 2010, 21:25
Ja idd, vanals ik de msn bèta gedownload had voor windows 7 heb ik het probleem en krijg het niet in orde.
Via Extra -> Audio en Video instellingen heb ik al gekeken en ik vind het niet (voor een foto te maken met mijn cam gaat het wel, maar op msn kan ik niet mijn webcam zelf gebruiken of naar iemands webcam kijken).

Ik heb McAfee Total Protection, hoe kan ik dan SiteAdvisor uitschakelen?

Jelle
31 July 2010, 22:12
Ik heb McAfee Total Protection, hoe kan ik dan SiteAdvisor uitschakelen?

Mogelijk heb je in je webbrowser een McAfee icoontje waarop je kan klikken. Dan zou een van de opties het uitschakelen van SiteAdvisor moeten zijn.

Anders moet je eens naar het controlepaneel van je McAfee software kijken. Daarin staan denk ik wel de verschillende componenten, waaronder SiteAdvisor, in opgelijst.

Marjan39
14 December 2010, 13:00
Goedemiddag,

Zelfde probleem gehad alleen na een update, volgende uitgezocht:

McAfee adviseert de Site Advisor te configureren om Windows Live Messenger niet meer te controleren. Schakel McAfee uit voordat je deze stappen uitvoert. Neem voor aanvullende informatie over hoe je de software kunt updaten contact op met McAfee.

zie ook http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=e77aa465-96b4-4275-855d-7fed6816da2d



a. Ga naar Start , klik Uitvoeren.

b. Typ C:\Program Files\McAfee\SiteAdvisor en klik OK.

c. Klik met de rechter muisknop op het bestand sasets.ini en selecteer Bewerken.

d. Zoek de sectie [msnmsgr.exe].

e. Verander Enabled=1 naar Enabled=0.

f. Klik Bestand en selecteer Opslaan.

g. Sluit sasets.ini en start je computer opnieuw op om de wijzigingen actief te maken.


alles werkt weer naar behoren. zowel in xp en vista had ik het probleem.

mvg
Marjan

Marjan39
14 December 2010, 13:10
uitschakelen in mcfee staat onder de knop navigatie -instellingen - algemene instellingen en waatschuwingen - toegangs beveiliging.

vinkje weghalen daar.

Niet vergeten naderhand weer aan te zetten :-)

Nijntje666
14 December 2010, 16:17
't is alleen de hoop of deze gebruiker uberhaupt nog wel actief is na zo'n lange tijd :)

Marjan39
14 December 2010, 23:49
Denk het ook niet nijntje maar misschien dat anderen die met hetzelfde probleem zitten
het lezen en er wel mee gebaat zijn. :-)

mvg
Marjan