Volledige versie bekijken : probleem mpeg4



rap
24 July 2010, 12:55
Hi everybody,

Kheb een nieuw speeltje gekocht , een camcorder Sanyo Xacti CG20.
Leuk, mooie fotokes gemaakt, prima .
Maar nu komt het probleempje.
Kan ook filmen en tot daar toe alles prima.
Maar als ik die op pc zet begint het probleem.
Met geen enkel prog kan ik ze vlekkeloos afspelen. Zowel met mediaplayer11, realplayer, quick time player, media player classic enz.
Ofwel beeld veel te groot, ofwel schokkenend beelden of wel geluid dat in vertraging doorkomt.
Ook getracht met MPEG4 naar MP3 te converten maar lukt ook niet.
Wie kan me helpen?
Wat doe ik verkeerd? Zeker al 10 download gedaan van prog maar geen enkel werkt naar behoren. Kwordt bijna zot haha.

Bedankt alvast

;)

sykke
24 July 2010, 13:21
waarschijnlijk een codec probleem zijn installeer eens k-lite codec pack ,maar neem de basic als je hun mediaplayer niet wil en tijdens installatie vinkje plaatsen bij windows media player

http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Fakke_Berto
24 July 2010, 13:52
Kijk eens met Gspot welke codec het is. Dan kunnen we verder gaan.

rap
24 July 2010, 14:50
Kijk eens met Gspot welke codec het is. Dan kunnen we verder gaan.

binnen gehaald en nu? gspot v.70a not found on windows.
status ready ( 214 codec)

wat nu?

kversta er de ballen van!!

ty Fakke

rap
24 July 2010, 15:53
waarschijnlijk een codec probleem zijn installeer eens k-lite codec pack ,maar neem de basic als je hun mediaplayer niet wil en tijdens installatie vinkje plaatsen bij windows media player

http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Heb dit gedaan Sykke, maar niet wijzer van geworden.

grtz

:)

Baloeke
24 July 2010, 16:42
Met welk programma zet je de beelden over?
Tijdens het overzetten krijg je dan ook schokkende beelden of problemen met het geluid?

Fakke_Berto
25 July 2010, 19:15
Als je FFDShow installeert, zou alles goed afspeelbaar moeten zijn.

rap
26 July 2010, 16:40
Hi Fakke,

Kheb wat aangepast door de instelling van mijn camera aan te passen. Nu 30frames/second en de beelden zijn goed.
Nu sommige opnames zijn toch nog schokkerig, maar 90pct loopt vlot. Het geluid in het begin is synchroon maar nadien begint het te schokken kwestie van geluid. Ik haal de beelden binnen met Window live photo gallery en dat gaat vlot. Kspeelde ze af met media player en het gaat buiten het schokkend geluid. Via realplayer, hopeloos :(. Nu heb ik op jou aangeven FFDSHOW binnengehaald maar nu heb ik wel geluid met Mediaplayer maar geen beeld niet meer.
Man man man, met mijn gewoon digitaal fototoesteleke nooit geen probleem kwestie van beelden en geluid maar bij festivals is het toesteletje te licht kwestie van geluidsopnamen, hoge tonen prima maar bass, hopeloos haha.
Is er ergens in mediaplayer dat ik de instellingen terug kan zetten zodanig ik de beelden met correct geluid kan weergeven?

Wat moet ik nu doen?

grtz

rap
26 July 2010, 17:06
beelden zijn via Media player terug, maar wederom sommige zijn schokkend (vertraagd) en het geluid is nog steeds schokkend.
kben aant uittesten :)

Baloeke
26 July 2010, 21:28
Ben ook in het bezit van een videocamera. Onlangs nog een film gemaakt en op mijn laptop gezet.
Mijn framgrote staat ingesteld op 640*480.
De framsnelheid staat in mijn film op 25 frames/seconde.
Ik ondervind met deze instellingen geen enkel probleem.

Misschien helpt zulke instelling.

Edit: Kijk ook eens na of je instellingen op PAL staan en niet op NTSC

Fakke_Berto
27 July 2010, 16:58
Probeer het eens op een zwaardere computer. Misschien is deze te zwak.

rap
28 July 2010, 10:02
Ben ook in het bezit van een videocamera. Onlangs nog een film gemaakt en op mijn laptop gezet.
Mijn framgrote staat ingesteld op 640*480.
De framsnelheid staat in mijn film op 25 frames/seconde.
Ik ondervind met deze instellingen geen enkel probleem.

Misschien helpt zulke instelling.

Edit: Kijk ook eens na of je instellingen op PAL staan en niet op NTSC

Hi Baloeke,

met de gewijzigde framesnelheid heb ik geen problemen meer, idd 25 of 30frames/second loopt normaal.
Maar mijn instelling geluid stond op PAL dus daar kan het ook niet aan liggen :(

grtz

rap
28 July 2010, 10:04
Probeer het eens op een zwaardere computer. Misschien is deze te zwak.

Hi Fakke,

kdenk niet dat het aan zwaardere pc ligt. Kan alles bekijken wat op het internet te vinden is. Dus daar zal het niet aan liggen.
Alle update zijn er, alle codecs, dus het moet elders aan liggen maar god weet wat.

Grtz