Volledige versie bekijken : uiteenrafelen



Koshke
25 July 2010, 19:33
Ik ontving een powerpoint presentatie en kan deze afspelen in mijn Microsoft Powerpoint 2007. Deze presentatie is niet beveiligd. Nu wil ik daaruit de wave muziek distilleren maar weet niet meer hoe ik dat moet doen. Ik heb het vroeger gedaan met mijn M.P.2003; daar kreeg ik een map met al de afzonderlijke onderdelen van de powerpoint, o.a. de muziek.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat nu met 2007 moet doen ?

Baloeke
25 July 2010, 20:17
Weet niet of het dezelfde handeling is als met de versie 2003. Kijk dus even naar een ouder topic hier op Minatica Muziek halen uit Powerpoint (http://www.minatica.be/threads/59212-Muziek-halen-uit-Powerpoint)

Koshke
25 July 2010, 21:00
dank je wel Baloeke, maar Chrisje heeft het hier nog over de oude PPS van 2003, ik heb de 2007, ik kan de PPS in PPT veranderen en dan opslaan als webpagina, maar dat is wat ik krijg, een webpagina en geen afzonderlijke map waaruit ik de muziek kan distilleren. Dit systeem werkte inderdaad bij mijn oude Powerpoint van 2003, maar nu niet meer. Ik heb ooit eens een boekje van Powerpoint 2007 hier gewonnen, en daar staat het ook niet in. Hopelijk kent iemand hier de oplossing.

Koshke
25 July 2010, 21:21
GEVONDEN !!! via inpakken, copiëren naar CD, maar dan voor map kiezen.....
Nu ja, het heeft wat geduurd maar het is anders dan in de versie van 2003.

Baloeke
25 July 2010, 21:25
Ik heb het juist geprobeerd met een powerpointbestand, en bij mij lukt deze tip. Ik krijg een wave-bestand.
Ik gebruik van de office 2007.
Misschien is je file beveiligd, dat het niet lukt. Chrisje zegt dit ook in haar post.

Koshke
25 July 2010, 21:53
Baloeke, bij mij lukte het niet die tip, ik kreeg enkel een HTM bestand en geen afzonderlijke map met alle bestanden waaronder JPG, PNG, GIF en WAV ea.. Maar zoals hierboven beschreven is het intussen wel gelukt met het PPS te veranderen in PPT, dan via "publiceren" naar "inpakken voor CD" en dan naar map copiëren, en dus niet naar CD. En zo heb ik uiteindelijk de map kunnen maken met al de losse bestanden erin. De file was niet beveiligd, dat wist ik al.
In ieder geval bedankt voor de moeite.

Baloeke
25 July 2010, 22:48
Die map staat bij mij in een afzonderlijke map, (in de map waar mijn powerpointbestanden staan). Mijn pps file's staan in d:date/pps.

Nadat ik de tip uitvoerde kreeg ik in die map een nieuw bestand (de naam van deze is de naam van de powerpointfile) met de extentie htm. In die map staat ook een nieuwe map (zelfde naam). Daarin zitten al de bestanden.

En bij mij lukt het niet om het muziek bestand te vinden als ik de functie kopieren naar cd gebruik.

compuchrisje
25 July 2010, 23:20
Met kopiëren naar CD moet je er wel voor zorgen dat alle bestanden uit die map erin zijn vervat. Dat gaat niet met een htm-file, je moet dus wel degelijk vanaf een ppt-formaat beginnen. Koshke heeft dat weer goed opgelost (y)